Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ktm sx 450 vs rmz 450

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
614mati614




Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:02, 04 Gru 2014    Temat postu: ktm sx 450 vs rmz 450

Witam mam zamiar przejechać się i zobaczyć te 2 motorki ktm 20003r a rmz 2009 juz na wtrysku, teraz moje pytanie do kolegów co jest bardziej awaryjne? Na co wydam więcej kasy w sezonie ? Motorki są w dobrych stanach nic nie puka nic nie stuka przejechane około 30mth od generalnych remontów silnika. Byłbym za ktm'em ale rocznik rmz'ty tez mnie ciągnie. Liczę na ciekawe info

- wcześniej miałem crf 450 2005r


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 11:16, 04 Gru 2014    Temat postu:

sx na silniku RFS, jeśli dobrze utrzymany to nie do zajechania, z tym że SXa z tego rocznika w dobrym stanie ciężko dostać,
silnik RMZ napewno wymaga trochę więcej uwagi i kosztów - chociażby dlatego że do regulacji zaworów musisz miec płytki, w KTM wystarczy płaski śruborkęt i klucz 10mm
ale reszta rzeczy (wymiana olejów,filtrów) tak samo w obydwu
rozpiętość modelowa dosyć spora bo KTM z 2003 to dosyć stara konstrukcja, RMZ to 2 modele wyżej i trochę ciężko je porównywać


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Czw 11:17, 04 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
614mati614




Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:22, 04 Gru 2014    Temat postu:

Regulacja zaworow to raczej nieduży problem bo płytki zaworowe to nie majątek Smile tylko więcej roboty, dodam że rmz pierwszy właściciel przyszła mu w kartonie

Powiedzcie mi co niesie ze soba wtrysk ? Nie ma ssania ciepłego zimnego ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 614mati614 dnia Czw 11:24, 04 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 12:52, 04 Gru 2014    Temat postu:

wtrysk sam sie reguluje, łatwiej odpala, jak połozysz moto zadne paliwo nie wycieka. lepsza reakcja na gaz itp itd to z plusów. minusy - jak sie gaxnik zapcha albo cos uszkodzi to w łatwy sposób to mozna samemu naprawić. jak są problemy z wtryskiem to juz gorzej. bo albo trzeba kompa, albo odpowiednio czyscic, albo wymieniac jakies drogie elementy ( filterki itp ) pompy też potrafią siąść szybko wiec generalnie, w razie uszkodzenia koszta raczej wieksze, ale teoretycznie wtrysk jest bardziej niezawodny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 14:22, 04 Gru 2014    Temat postu:

chyba lepsza będzie rmz zwłaszcza, że masz już doświadczenie w japończykach
dowiedz się tylko czy 2009 to nie jest jakiś pierwszy wypust na wtrysku czy coś i czy nie jest obarczony jakimiś usterkami
wtrysku bym się nie bał jako tako
od innych wiem, że te nowe japońce zajebiście zapierdalają i są bardzo lekkie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 14:43, 04 Gru 2014    Temat postu:

Jutro jadę zobaczę ją używana tylko na torze przez amatora w weekendy wszystko robione na bieżąco, nie katowana w lasach czy polnych drogach, pełen zestaw papierów jakie dostał przy jej kupnie nowej Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Czw 14:48, 04 Gru 2014    Temat postu:

A tor czasami nie katuje gorzej maszyny jak las i pola?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 15:04, 04 Gru 2014    Temat postu:

szaman108 napisał:
A tor czasami nie katuje gorzej maszyny jak las i pola?


czasem jedna przeprawówka po lesie może skatowac moto bardziej niż kilka wyjazdów na tor, - wywrotki na głazach ,podjazdach, przegrzewanie sprzęta (w końsu to crossówka), pałowanie na przelotówkach, itp itd Razz
zależy kto i jak sprzęta używa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 15:06, 04 Gru 2014    Temat postu:

Jedni mówią ze tor gorzej, a inni ze lasy i długie proste na których moto jezdzi stała pochodząca pod maksymalna prędkość i wysokie obroty co szybko zużywa tłok. Sam do końca nie wiem kto ma rację.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 15:56, 04 Gru 2014    Temat postu:

cross jest na tor, enduro do lasu. crossówka jest kiepska do lasu bo zawieszenie nie jest przystosowane i takie kamienie ostro biją w zawias, nie ma dobrych opon ( w rozmiarze 19) wiec kazdy korzen itp idzie w felge, bo zawieszenie fajnie nie wytłumi. dalej silnik - biegi są inaczej zestrojone, nie ma płynnosci z dołu, wiec trzeba mocniej uzywac sprzegła w crossówce, a jak sie wstrzeli w obroty jest zbyt narwany do technicznej jazdy. z kolei na dłuzszych proistych jest wolny i wymieka przy enduraku. mozna by tak pisać i pisać. nawet podjazdy wg mnie są duzo lepsze do pokonywania endurakiem niz crossówką.

z kolei enduro to kiepski sprzet na tor, zawias za miekki, szybko dobija. silnik zbyt elastyczny, nim sie wkręci to juz sie dojazd do zakrętu konczy i trzeba znowu sie rozpędzać ;D

ale moim zdaniem mniejsze zło to enduro na torze, niz cross w enduro ;P ale kto co lubi ;D niektórzy pól życia smigaja crossówka w lesie i w sumie nie narzekają.... ale zazwyczaj konczy sie wszystko na EXC jezeli chodzi o enduro. albo przynajmniej próba przerobienia SXa na EXC


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin