Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM SX 125 , KTM sxf 250 , Yamaha yzf 250 który lepszy
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KOMDI




Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 7
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:31, 04 Gru 2017    Temat postu: KTM SX 125 , KTM sxf 250 , Yamaha yzf 250 który lepszy

Witam
Tak jak w temacie co wybrać ? ponieważ mam problem Crying or Very sad te 3 crossy mi się maga podobają ale wygląd to nie wszystko chcę aby ktoś kto się na tym zna bardzo dobrze powiedział mi trochę o tym Zalety i wady
Co chcę od crossa?
1.Tani w utrzymaniu
2.Spalanie żeby było małe
3.Jaki silnik wybrać 2T czy 4T
4.Który silnik dłużej wytrzyma (Awaryjność czy jest duża czy mała)
5.Który jest mocniejszy

Cross używany by był do lasów ,pól ,torów (rzadkie wyjazdy) ,Górki (małe i duże)
Proszę o mądre wypowiedzi Wink
Z góry dziękuję i pozdrawiam Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KOMDI dnia Pon 21:34, 04 Gru 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 4651
Przeczytał: 110 tematów

Pomógł: 101 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DJE

PostWysłany: Pon 21:51, 04 Gru 2017    Temat postu:

czołem
napisz coś o swoim doświadczeniu, ile masz lat, czym jeździłeś wcześniej itp


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 8221
Przeczytał: 123 tematy

Pomógł: 158 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / LBN

PostWysłany: Pon 22:23, 04 Gru 2017    Temat postu:

jak szukasz taniego w utrzymaniu to sobie odpusc wszystkie z powyższych ;d

tak samo jak szukasz motocykla który mało pali to kup sobie skuterek, a nie wyczynową crossówe

- jaki wybrac silnik ? dowolny, wszystko zalezy od ciebie, od twoich preferencji, jedni wolą 2T inni 4T.

najdłuzej wytrzyma jakas duza pojemnosc - ale jako amator sobie z taką nie poradzisz d awaryjność jest w 99% kwestią użytkowania - jak odpowiednio zadbasz to samo z siebie nic nie wybuchnie.


z tych najmocniejszy jest pewnie SXF


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KOMDI




Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 7
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:18, 04 Gru 2017    Temat postu:

Doświadczenie moje jest takie sobie :/
Wiec trochę jeździłem quadem wiem wiem quad a cross to inna bajka
no i jeżdżę rometem xD wiem wiem co myślisz ale od czegoś trzeba zacząć
już niedługo kolega kupuje jakąś 125 więc od niego sobie pożyczę i sie pouczę trochę jazdy
Wiek 17 crossa kupię już w wieku 18
noo i to chyba tyle Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KOMDI




Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 7
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:22, 04 Gru 2017    Temat postu:

henio12323
jak chodzi o spalanie to nie żeby mi żarło cały bak na 100km tylko tak przyzwoicie Wink myślę że wiesz o co mi chodzi
a po 2 są crossy w które włożysz 2/3 tys i znowu cały sezon możesz jeździć Wink
ale są też crossy które trzeba włożyć z 5 tys wiec o takie coś mi chodzi Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KOMDI dnia Pon 23:23, 04 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 8221
Przeczytał: 123 tematy

Pomógł: 158 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / LBN

PostWysłany: Pon 23:24, 04 Gru 2017    Temat postu:

to w zasadzie kazdy z wymienionych bedzie porównywalny, osiagami i mocą są zbliżone i tak.

teraz kwestia kasy taka że 4T musi byc na prawde w dobrym stanie żeby jeździło sensownie - wiec pare groszy to kosztuje, 2T zreszta też musi byc 110% sprawne zeby dało sie tym sensownie jeździc a nie pojeździc godzinke i pchac do domu dwie godzinki Very Happy tylko że w przypadku ewentualnej wtopy w 2T łatwiej wyjśc na prosta i wyremontowac niz w przypadku trupa 4T.

2T tez wiecej nauczy techniki, żeby zahamować trzeba czesto uzywac np obu hamulców, w 4T puszczasz gaz i masz spore hamowanie silnikiem ze stabilizacją toru jazdy Very Happy w 2T trzeba sie bardziej napracowac - i owocuje to w przyszłosci lepszym ogarnięciem sprzetów. oczywiscie nie znaczy to ze 4T jest gorsze bo do samej nauki jest nawet lepsze - oddanie mocy jest bardzo przewidywalne, jedzie od samego dołu więc łatwo sie tym jeździ


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KOMDI




Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 7
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:35, 04 Gru 2017    Temat postu:

henio12323

Bardzo dziękuję za taką odpowiedź właśnie o to mi chodziło z takim szczegółowym wyjaśnieniem Very Happy lecz będę czekał na opinię innych osób
POZDRAWIAM SERDECZNIE Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 870
Przeczytał: 131 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 23:56, 04 Gru 2017    Temat postu:

KOMDI napisał:

jak chodzi o spalanie to nie żeby mi żarło cały bak na 100km tylko tak przyzwoicie Wink myślę że wiesz o co mi chodzi

Nie ma takiego terenu, w którym 250 4t (która pali najmniej jeżeli chodzi o gaźniki) nie spali całego baku na 100km. 125 2t nawet połowy tego nie zrobi na jednym baku. Inna sprawa, że nawet 125 na początku sponiewiera Cię, że nie wypalisz całego baku na raz Wink wiem to po sobie, chociaż zaczynałem kilka lat wcześniej niż Ty planujesz.
Moim zdaniem masz złe spojrzenie na sprawę, nie wiem kto Ci naopowiadał takich głupot.
1. Na pewno nie będzie tanio w utrzymaniu, co byś nie wybrał.
2.Tak jak mówiłem, najmniejsze spalanie 250 4t, zdecydowanie mniej niż 125 2t.
3.Zależy od terenu/preferencji.
4. Tak jak koledzy piszą.
5. Pytanie powinno brzmieć "Który słabszy' Wink bo idąc tym tokiem myślenia to najmocniejsza będzie 500 Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KOMDI




Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 7
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 1:07, 05 Gru 2017    Temat postu:

amek721

Dzięki za odpowiedź Very Happy chyba jednak zdecyduję się na KTM'a SX 125


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 4651
Przeczytał: 110 tematów

Pomógł: 101 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DJE

PostWysłany: Wto 1:16, 05 Gru 2017    Temat postu:

jak na tor nie masz zamiaru dużo jeździć a budżet pozwala to szukaj 125 EXC - lepszy dół i bardziej nadaje się do nauki i jazdy po lasach i polach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1368
Przeczytał: 93 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Wto 1:49, 05 Gru 2017    Temat postu: Re: KTM SX 125 , KTM sxf 250 , Yamaha yzf 250 który lepszy

Tani w utrzymaniu - nie ma takiego - od 4 sezonów śmigamy z bratem amatorsko crossówkami po torze i koszty (części, oleje, opony, ciuchy) przekroczyły 25 tys zł. (ale my akurat dbamy i wszystko jest wymieniane wtedy kiedy ma być wymienione i nie ma oszczędzania), jeżeli trafisz na trupa to odratowanie go przeważnie jest porównywalne z jego wartością (jeżeli jest serio trup to przewyższa wartość)
- Spalanie żeby było małe - najmniej chyba EXC 500 ale jest poza twoimi możliwościami,
- Jaki silnik wybrać 2T czy 4T - indywidualne preferencje ale do nauki najlepszy jest mały 2t,
-który silnik dłużej wytrzyma - nie da się odpowiedzieć (nawet nowe silniki mają wybuchy) - wszystko i tak musisz wymieniać wg serwisówki więc najkrótszą żywotność mają 125 2t i 250 4t;
- Który jest mocniejszy - ciebie to nie dotyczy.

"Cross używany by był do lasów ,pól ,torów (rzadkie wyjazdy) ,Górki (małe i duże)" - zastosowanie dyskwalifikuje crossówki (w tym 125 która do tego całkowicie się nie nadaje - spalanie na poziomie 12l/100km i tłok do wymiany 2-3 razy w sezonie).
Gdybyś się zdecydował na używane 4t i źle trafisz - dwie rzeczy - głowica wraz z zaworami i FCR - nie będziesz spał po nocach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Wto 1:53, 05 Gru 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KOMDI




Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 7
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:07, 05 Gru 2017    Temat postu: Fourier

Fourier
Dzięki za informację Wink
czekam na dalsze opinie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapi29




Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 15
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 8:43, 06 Gru 2017    Temat postu:

Witaj .Posiadam KTM EXC 125 z 2008 roku. Jako uzytkownik jestem z niego bardzo zadowolony. Crossa kupiłem od znajomego tak wiec wiedziałem jakie czesci i remonty byly robione. Duzo zalezy od tego w jakim stanie kupisz.Lepiej poczekac i dozbierac sobie te 2 tys niz kupic trupa i dolozyc w remont drugie tyle. Najlepiej do kupna zabrac kogos kto sie naprawde zna. Mam 175 cm wzrostu i 70 kg wagi. Na moc nie narzekam ,nieraz juz mnie sponiewierał. Co do spalania wiadomo kupiłem jezdzilem ostrozniej ale z czasem wieksze podjazdy , trzymanie na wiekszych obrotach i spalanie wzrasta ale jakos mnie to nie przeraza wkoncu to cross . W 2T dochodzi ci olej do mieszanki koszt 1 litr okolo 60 zl a takze olej do skrzyni ,wymiana co 10-15 Mth. Co do mocy wiadomo 4t łatwiejszy w jezdzie 2t 125 musisz trzymac na obrotach pod wieksze gorki inaczej ci braknie mocy . Co do remontow tanszy 2t mniej skomplikowany silnik i jak kolega wyzej pisal w przypadku uszkodzenia silnika w 4t remont wynosi 2-4 tys( przekonał sie o tym mój kolega kupił niby po remoncie ,2 wyjazdy silnik padl i musiał robic remont. Pamietaj takze ze nie skonczy sie na kupnie crossa , wazne jest pomyslec takze o stroju co jest bardzo wazne w takim terenie. Sam w pierszym dniu pod gorke motor sie przewrocil na mnie i dyfuzor oparzyl mi noge. Takze wybór nalezy do ciebie Very Happy Pozdrawiam

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 8221
Przeczytał: 123 tematy

Pomógł: 158 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / LBN

PostWysłany: Śro 9:19, 06 Gru 2017    Temat postu:

no EXC to tak nie bardzo cross Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapi29




Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 15
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:54, 06 Gru 2017    Temat postu:

Niech bedzie ENDURO ale i tak w niczym dla mnie nie ustepuje full crossowi Very Happy Very Happy. Nie jeden fullcross 125 od gorke nie dawal rady a ja bez problemu wyjezdzalem. I jak dla mnie lepsze zawiesznie ma EXC niz zwykły SX Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin