Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM 125 sx dysze, iglice gaźnika: zmieniać?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Nie 18:14, 15 Gru 2013    Temat postu: KTM 125 sx dysze, iglice gaźnika: zmieniać?

Witam,
Mam pytanie co do regulacji gaźnika: czy zmieniać dysze, iglice, idling jet(jak to jest po polsku?) na zmianę temperatury, jak piszą w serwisówce? Pytałem się mechanika i mówił, że trzeba zmieniać tylko pozycję klipa na iglicy i kręcić śróbką, dodał, że sam jeździł w rumunii na 2500m i nic nie zmieniał oprócz tego. Czytając manuala mam co do tego wątpliwości, więc pytam. Pod koniec sezonu zmieniłem właśnie pozycje klipa i 'air screw' i przy rozgrzewaniu zalewało mi go, czego nie było w wyższych temperaturach. Zależy mi na zdaniu doświadczonych riderów dwusuwów. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 18:25, 15 Gru 2013    Temat postu:

Trzeba zmieniać wszystko ale to raczej doświadczalnie.
To co w manualu nie zawsze się sprawdza.
Mechanicy nie lubią się bawić w regulację gaźnika ponieważ to wymaga jazdy.
Ustawią wolne obroty a resztę to tak sobie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Nie 18:58, 15 Gru 2013    Temat postu:

Jak te elementy mają się do spalania? Tzn im mniejsza dysza tym mniejsze czy większe spalanie? I jak z resztą iglic, klipsów itp?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Nie 19:18, 15 Gru 2013    Temat postu:

Dobrze dobrany zestaw dysz to najlepszy stosunek mocy/reakcji na gaz/spalania/chłodzenia/żywotności itd. Jeśli jesteś leniwy i nie chcesz się samemu bawić w takie rzeczy to znajdź sobie kompletny zestaw tuningowy, np. DynoJet, JD Jetting...

W 4t mam taki i różnice są odczuwalne, teraz będę zamawiał do 2t (tu niby różnice są znacznie większe w stosunku do oryginału).

Twoje ostatnie pytanie to jak pytanie czy mniejszy silnik mniej pali. W pewnych warunkach tak, w pewnych nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 20:39, 15 Gru 2013    Temat postu:

Dysze tuningowe i tak nie spowodują, że nie będzie ich trzeba zmieniać w zależności od warunków.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Nie 20:55, 15 Gru 2013    Temat postu:

Ale masz podane którą, gdzie i kiedy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 21:37, 15 Gru 2013    Temat postu:

grzegorzszw napisał:
Ale masz podane którą, gdzie i kiedy.


Zmartwię Ciebie ale tak nie jest. Zawsze należy samemu dobierać dysze.
Nie ma na to jednego 100% przepisu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Nie 22:35, 15 Gru 2013    Temat postu:

Niczym mnie nie zmartwiłeś. Napiszę inaczej, wg mnie taki zestaw jest bardzo dobrym punktem wyjściowym dla amatora.

Swoją drogą w XCF-ie mam właśnie zestaw JD i mam tam tylko rozpisane które dysze przy jakich wysokościach n.p.m. i dwie iglice w zależności od temperatury. Sugerując się instrukcją zmieniałem w zasadzie tylko ustawienia iglic 3-4 razy w roku + ustawianie niskich obrotów. Zasadniczo miałem 3 ustawienia: zima, wiosna/jesień i lato.

Domyślam się, że można byłoby wyciągnąć więcej, ale należy znaleźć jakiś balans między jeżdżeniem a dłubaniem. Na KtmTalk sporo osób pisze, że coś im tam nie działa jak trzeba, ale jak oglądam ich filmy to są to zwykle panowie 50+, którzy nie wykorzystują nawet 20% możliwości motocykla. "Ludzie i Sabo, nie tędy droga".

Może to zilustruję. Gdyby ta pani założyła Akrapa to obniżyłaby masę o 0,5 kg.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Nie 22:46, 15 Gru 2013    Temat postu:

A co sądzicie o oryginałach? Warto kupić czy raczej zamienniki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:33, 15 Gru 2013    Temat postu:

Jak by co w larssonie masz dysze co 5 za 20zł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 9:26, 16 Gru 2013    Temat postu:

No właśnie, oryginalna JEDNA dysza kosztuje 40zł! Za kawałek nagwintowanego metalu z dziurą w środku... Chyba za bardzo się nie różnią od zamiennika? Czy sie myle?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Pon 16:27, 16 Gru 2013    Temat postu:

Teoretycznie nie powinny się różnić. Ale dla pewności kupując bierz wszystkie dysze jednego producenta. Jeśli taki gaźnik stosował inny producent motocykli to i tam możesz szukać części.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:05, 16 Gru 2013    Temat postu:

Po to masz serwisówkę i po to podaje temperaturę i wysokość żeby to zmieniać.
Najważniejsza jest dysza główna.
A mechanika to masz porządnego...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 17:34, 16 Gru 2013    Temat postu:

Mechanik wczoraj (15.12.13r.) był w Łodzi na SuperEnduro, też komuś serwisował. Ale fakt, czasami sobie leci w ch... Np kiedys oddalem mu yamahe i przy okazji powiedzialem ze cieknie pompa wody, powiedział ze tak ma być. Ostatnio znowu mu ją dalem i tym razem stwierdził ze trzeba wymienić uszczelniacz... No ale w moim zadupiu tylko ten ma jakiekolwiek pojęcie o takich motorach, niestety. Dwusuw jak dwusuw, większość robie sam, ale jeżeli chodzi o silnik 4t zazwyczaj sie nie czepiam.

dzięki Panowie za odpowiedzi, już będę składał zamówienie na ktmsklep.pl, jednak zdecyduje sie na oryginał, bo i tak musze coś jeszcze kupić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:27, 16 Gru 2013    Temat postu:

barek253 napisał:
Po to masz serwisówkę i po to podaje temperaturę i wysokość żeby to zmieniać.
Najważniejsza jest dysza główna.
A mechanika to masz porządnego...


Jak dobrze kumam to wg serwisówki najważniejsza jest iglica. Dysza głównych działa tylko na bardzo wysokich obrotach. Iglica wpływa na wolne, średnie i wysokie. Jest taki rysuneczek w książce. Jak pisze bzdury to mnie poprawcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin