Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM 125 SX co mam zrobic z tym cylindrem?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fafcio_2004




Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 8:58, 22 Lut 2012    Temat postu: KTM 125 SX co mam zrobic z tym cylindrem?

Witam!

Nie moge znaleźć kontkretnej odpowiedzi na moje wątpliowości wiec nie zbijcie mnie jak juz taki temat byl Smile kupilem niedawno KTM 125 SX 2001r
Poprzedni wlasciciel mowil mi ze tlok jest juz do wymiany,no to rozebralem temat i teraz mam wątpliowści.Zdjąłem glowice,tłok mial luzy,patrząc po gladzi cylindra BEZ zdejmowanego cylindra wszystko jest ok.Natomiast gdy sciagnalem cylinder to zobaczylem ze na PROWADZENIU TŁOKA (podkreslam prowadzeniu bo pierścień tam nie sięga) że są rysy dosyć mocno wyrobione.Czuć palcem.I teraz kwestia tego co z tym zrobic?na zdrowy rozum moglbym wlozyc nowy tlok i pierscienie i powinno byc ok.Pierścien nie chodzi przecież po tej porysowanej gladzi.Ale dół tloka tak.Wiec co z tym zrobic?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 9:12, 22 Lut 2012    Temat postu:

hej
wrzuć foty to zobaczymy cos więcej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 18:45, 22 Lut 2012    Temat postu:

cylindy sa pokrywane powloka nicasil ktora jest cienka jak wlos. skoro czujesz pod palcem cos to na pewno nie jest to nicasil tylko warstwa alu pod powloka. jednym slowem warstwa nicasilu sie wytarla i cylinder nadaje sie do regeneracji albo wymiany. jak zalozysz nowy tlok w krotkim czasie moze sie zatrzec. chyba ze ktos madry wprawil tuleje zeliwna wtedy ajlepiej jest kupic nowy zestaw tlok i cylinder nicasilowy. a jak nie masz kasy to kupujesz wiekszy tlok i robisz szlif

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Śro 21:39, 22 Lut 2012    Temat postu:

jak rysa jest taka, że czuc palcem to jest baaardzo duża,Na nowym tłoku będą przedmuchy.
daj foto cylka, może masz tuleję i szlif to złapie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fafcio_2004




Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:41, 23 Lut 2012    Temat postu:

Bylem u gościa który zajmuje się szlifami i stwierdzil ze cylinder moze pociagnac jeszcze na jednym tloku ale juz na ostatnim.Generalnie powloka tam gdzie pracuje pierscien jest ok,problem pojawia sie pod gniazdami tam gdzie tylko suwa sie płaszcz tłoka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw 16:42, 23 Lut 2012    Temat postu:

Jaka to powłoka.
Jeśli to samochodowy mechanik to zbytnio bym się nie kierował ku jego diagnozie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fafcio_2004




Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:45, 23 Lut 2012    Temat postu:

Zmieżył mi tłok, rozmiar to 53,81.Jaki musze teraz dokupić? pare setek ubylo na cylindrze no i tłoku pewnie również,bo po ściągnięciu głowicy gdy cylider siedzial na silniku,tłok w górnym punkcie mial luzy na każdą strone.

Nigdzie nie moge znaleźc konkretniej odpowiedzi,jaki powinien być optymalnie luz między tłokiem a cylindrem?ile setek? czy mam teraz zmieżyć cylinder i do niego dobierać tłok mniejszy?czy do rozmiaru tłoka dodać i wtedy taki kupic?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fafcio_2004




Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:47, 23 Lut 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

tutaj jest zdjecie,troche nie wyrazne ale na chwile obecna mam tylko takie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fafcio_2004




Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:48, 23 Lut 2012    Temat postu:

Powłoka z nicasilu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 16:54, 23 Lut 2012    Temat postu:

Odpowiadając na twoje pytanie to z gładzią cylindra styka się cały tłok a nie tylko pierścienie.
Dlatego też nowe tłoki pokrywane są teflonem oraz wykazują ślady zużycia na całej powierzchni a nie na pierścieniach. Zresztą w SX jest tylko jeden pierścień.

Pytanie też co chcesz później z tym robić?
Jeżeli kłaść nowy nicasil to tym taniej Cię to wyniesie w im lepszym stanie dasz cylinder.
Jeżeli dasz jajko z jakimiś rysami to oprócz położenia nicasilu doliczą Tobie za naprawę tłoka.

I to co pisze henio - oszczędny płaci dwa razy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 17:05, 23 Lut 2012    Temat postu:

Fafcio_2004 napisał:
Zmieżył mi tłok, rozmiar to 53,81.Jaki musze teraz dokupić? pare setek ubylo na cylindrze no i tłoku pewnie również,bo po ściągnięciu głowicy gdy cylider siedzial na silniku,tłok w górnym punkcie mial luzy na każdą strone.

Nigdzie nie moge znaleźc konkretniej odpowiedzi,jaki powinien być optymalnie luz między tłokiem a cylindrem?ile setek? czy mam teraz zmieżyć cylinder i do niego dobierać tłok mniejszy?czy do rozmiaru tłoka dodać i wtedy taki kupic?


O ja pierdziu! Stary mierzy się cylinder a nie tłok. Co kogo obchodzi jaki wymiar ma zużyty tłok?
Musisz mieć wymiar cylindra. I to taki prawdziwy mierzony w kilku miejscach na górze i na dole. Pytanie czy masz jeszcze okrągły czy już owalny cylinder. Co do wielkości tłoka to powinien on być dobrany według zaleceń producenta tłoka. Bo inny będzie wymiar tłoka kutego a inny odlewanego.
Tolerancje to gdzieś 0,05-0,06.

Wszystko napisane jest na opakowaniu tłoka.

Przykład do mojej 380 kupiłem wpierw tłok odlewany Vertexa i miał podany 0,06.
Wymieniłem na kuty tłok Wossnera i podane jest na nim 0,07.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Czw 17:10, 23 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 17:32, 23 Lut 2012    Temat postu:

zobaczyłem fotke na 2 sekundy i juz wiem - nicasilu juz na wydechu i "wdechu" nie masz. te czarne rysy to własnie powłoka alu, która znajduje sie pod powłoką nicasil. jak tak bedziesz smigał w krótkim czasie ci sie całkiem wytrze i zatrze tłok. wiec szkoda kasy na nowy tłok Razz rób nowy nicasil - koszt od 850 zł do 1200 zł. zalezy gdzie. jak chcesz mam dojscia do bardzo dobrego nicasilu w Belgii. W polsce nicasilu dobrego nie zrobisz.

125 w 2T ma miec luz około 0.05 mm luzu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:45, 23 Lut 2012    Temat postu:

noooo nicasilu już nie ma także jakiś lipny ten mechanik był
już tu nic nie włożysz
nowa powłoka albo cylinder


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fafcio_2004




Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:05, 23 Lut 2012    Temat postu:

Przyznam że troche się podlamałem widząc ceny nowych cylindrów.To teraz powiedzcie mi gdzie mam oddać cylider na nowy nicasil ? a jesli chodzi o tulejowanie cylindra ? zda to egzamin ? gdzieś wyczytałem że tą różnice czuć właśnie na wysokich obrotach,a ja mając KTM 125 SX nie chce żeby mnie kolegą wydymał WFM-ką 125 Smile w sumie juz wolę wybulić trochę kasy ale mieć wszystko tak jak być powinno,tylko pytam z ciekawosci o tą tuleje Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 18:11, 23 Lut 2012    Temat postu:

pisałem wyzej - czytaj ze zrozumieniem...

tuleja nie zdaje egzaminu. moto bardzo łątwo sie przegrzewa w przypadku zbyt ciasnego spasowania moto przez kilka 1 baków moze sie przytrzeć Razz trzeba wiec stosowac albo dłuzsze docieranie, albo wieksze luzy montazowe, wrzystko to obniża moc i sprawność silnika. w dodatku tuleja duzo słabiej odprowadza ciepło. wiec standardowe chłodzenie moze w ekstremalnych warunkach nie poradzic sobie co moze doprowadzic do zagotowania silnika ;P jedynym słowem lipa

jak juz masz nicasil to go zregeneruj, jak pisałem za 1000 zł mam sprawdzony belgijski nicasil. znajomy zawodnik na tym śmiga. jest jeszcze dobry zakład w Anglii w Langcourt, oraz w Holandii - ceny podobne, na allegro gość sie ogłasza z nicasilem z langcourt za 850 zł + przesyłki w polsce, wiec jakies 900 zł. kolkega forumowy Barek ostatnio tam wysyłał Razz odradzam Czechy bo podobno ostatnio sporo reklamacji mieli Razz a cena pewnie podobna


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin