Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana tloka razem z korba ?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snajper1212




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Wto 10:06, 22 Wrz 2015    Temat postu: Wymiana tloka razem z korba ?

Ktm exc 300 czy przy pierwszej wymianie tloka na 130mh wraz z tlokiem warto wymienic korbe ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:46, 22 Wrz 2015    Temat postu:

jesli nie ma luzów to sobie daruj, raczej dopiero przy nastepnej wymianie tłoka trzeba było by sie zastanawiac czy wymieniac...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DirtBike.pl




Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 11:02, 23 Wrz 2015    Temat postu:

Jak pierwsza wymiane tloka robisz przy 130mh to pewnie juz jest jajo z cylindra. Jak tlok sie zużywa to dostaje luzu i wyciera gładz cylindra. Pewnie bedziesz musial od razu selekcje C zalozyc. Daj do dobrego fachowca zeby dokladnie pomierzył cylinder.
A korbe najdalej przy wymianie nastepnego tloka zmien (nie dalej jak przy 200mh).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:26, 23 Wrz 2015    Temat postu:

130 h w nowej 300 to nie jest jeszcze tak duzo, jak ktos nie katuje jak pojeb....y i dba o filtr powietrza i leje dobry olej do mieszanki to bym sie nie zdziwił jak by jeszcze nominal byl, ale zreszta jak kolega snajper bedzie otwieral piec to sie nam pochfali pewnie....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:51, 23 Wrz 2015    Temat postu:

Przy 130 godz jeśli motocykl nie był zaniedbywany będziesz miał dalej honowanie na cylindrze i wymiar nominalny. Korba oryginalna w 250/300 exc, przy amatorce wytrzymuje do 500 godzin. Korbowody z zamiennika wytrzymują 200 godz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:26, 23 Wrz 2015    Temat postu:

Kumpel ma najechane coś kolo 500h. Korba nadal oryginał ale już słuchać ją teraz przy wymianie korby, trzeba będzie już zmienić cylek bo jest selekcja C.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DirtBike.pl




Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 11:19, 24 Wrz 2015    Temat postu:

Osstroznie z tymi przebiegami. Kumpel zmienial tlok po okolo 120mh i juz ma jajo (kluczowy jest tu prawidlowy pomiar cylindra bo jak zle mierxony to moze wyjsc ze jest ok) wiec musial pezejsc na wieksza selekcje. Warto za wczasu wymienic noz przeciagnac i zmieniac cylindr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemes




Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 232
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 11:30, 24 Wrz 2015    Temat postu:

Potwierdzam...przeciągnąłem do 110 mth i wyszła druga selekcja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:28, 24 Wrz 2015    Temat postu:

Panowie Dirtbike.pl i przemes wasze opinie są na podstawie obserwacji swoich motocykli, które użytkujecie od nowości, w sensie kupiliście je nowe w salonie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:46, 24 Wrz 2015    Temat postu:

może się zdarzyć, że po 80mth będzie C, zależy jak kto dba, jeździ i na jakich ustawieniach, kolejna rzecz to zależy kto jak dobiera tłok, niektórzy uważają, że luz 0,05 jest odpowiedni - idąc tą drogą w nominalny cylinder trzeba by założyć od razu selekcję B (z zamiennika).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemes




Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 232
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 18:28, 24 Wrz 2015    Temat postu:

Motocykl kupilem od znajomego-znajomego z pewnym przebiegiem 90 mth. Cylinder dałem do serwisu u nas na miejscu gdzie dokonali pomiaru. Konkluzja byla taka ze jest niewielkie jajo i lepiej będzie przehonowac i dac drugą grupe tłoka. I tutaj ciekawostka....oryginalny tłok wraz z kompletem uszczelek wyszedł sporo taniej niż na allegro zamiennik Smile Tak sie teraz zastanawiam czy zamiennik nie byłby przypadkiem selekcji A.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez przemes dnia Czw 18:30, 24 Wrz 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:37, 24 Wrz 2015    Temat postu:

jaki wymiar miał cylek?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:42, 24 Wrz 2015    Temat postu:

przemes napisał:
Motocykl kupilem od znajomego-znajomego z pewnym przebiegiem 90 mth. Cylinder dałem do serwisu u nas na miejscu gdzie dokonali pomiaru. Konkluzja byla taka ze jest niewielkie jajo i lepiej będzie przehonowac i dac drugą grupe tłoka. I tutaj ciekawostka....oryginalny tłok wraz z kompletem uszczelek wyszedł sporo taniej niż na allegro zamiennik Smile Tak sie teraz zastanawiam czy zamiennik nie byłby przypadkiem selekcji A.
Dlatego pogadamy jak kupisz nowy i sam będziesz użytkował. Jeżdżę drugą 300-tką od nowości, dbam jak książka każe i moje cylindry do przebiegu 200godz nie wykazują najmniejszych zużyć(nawet przy oknach). Moja była 300-tka lata dalej u mnie w grupie, ma teraz 400godz, tłok sel A i wytarcie 0,01 przy oknach(sam mierzyłem bo dalej ją serwisuję). Mój brat również lata na 300 exc, ma 450 godz, tłok sel A i również tylko przy oknach wytarcie na 0,01. Wszyscy dalej mają korby oryginalne. W ekipie mam jeszcze kilka 250/300 exc które robią podobne przebiegi.
Nie wiem co trzeba robić żeby przy przebiegu lekko ponad 100godz mieć rozbity cylinder i korbę do wymiany...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemes




Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 232
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 19:32, 24 Wrz 2015    Temat postu:

Korbę mam ok. Wymiarów cylindra nie pamiętam ale pomiar robili mi w NMR wiec raczej wiedzą co robią. Natomiast nie ukrywam ze trochę się rozczarowałem tym wynikiem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:52, 24 Wrz 2015    Temat postu:

czy dobrze zmierzyli tego nie kwestionuję, zwróć tylko uwagę, że z oryginału tłok sel. II ma wymiar 71,935 czyli zakładając luz 0.06 od razu powinno się założyć sel. II,
aha oryginalny tłok (vertex) wcale dłużej nie hula niż zamiennik (też vertex)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin