Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana tloka razem z korba ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemes




Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 232
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 7:51, 25 Wrz 2015    Temat postu:

Nie dawało mi spokoju to co te300 napisałeś i sprawdziłem wymiary tłoków:
oryginał 1: 71,925 i 2: 71,935 (luz 0,06)
zamienniki A 71,94;B 71,95;C 71,96 (luz 0,05?)
Poprawcie mnie jeśli się mylę ale wychodzi na to że oryginalna selekcja 2 jest równa zamiennikowi selekcji A???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 8:05, 25 Wrz 2015    Temat postu:

Mylicie trochę pojęcia...
KTM zaleca pasowanie tłoka z cylindrem dla 300 exc od 0,06 do 0,1.
Przewiduję do tego tylko dwa rozmiary tłoków 71,925 i 71,935. Przeliczcie sobie na ile może być rozbity cylinder aby dalej te tłoki mieściły się w tolerancji. Wcale nie jest tak że już nowy cylinder wychodzi poza limit.

Z drugiej strony jest firma Vertex która dla swoich tłoków przewiduję pasowania 0,06. Tutaj występują 4 pasowania: 71,94, 71,95, 71,96 i 71,97.
Sprawa jest tu prosta, zawsze pasujesz na 0,06 w zależności od wymiaru cylindra i po kłopocie.

Konkluzja jest taka że firma KTM pozwala zakładać luźniejsze pasowania a firma Vertex sugeruję określoną wartość(0,06).
W praktyce ma się to tak że mierzysz teraz cylinder i wychodzi że masz zużyty cylinder do wymiaru 72,02 czyli 2 setki zużycia. Jeśli kupujesz Vertexa z zamiennika to montujesz sel C o rozmiarze 71,96. Jeśli kupujesz oryginał to założysz 71,935( a nawet 71,925 jeszcze mieści się w limicie). Na obydwu tłokach motor będzie chodził dobrze i oba tłokli mieszczą się w zalecanych normach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez major000 dnia Pią 8:06, 25 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:45, 25 Wrz 2015    Temat postu:

nie bardzo wiem w którym momencie mylę pojęcia, zgadza się fabryka daje tolerancję 0,06-0,1 a wkłada z luzem 0,075, niektóre serwisy zalecają 0,05; tak czy siak wychodzi, że jakby założyć w nominalny cylinder oryginalny tłok sel.II też byłoby dobrze;-)
dlatego pytałem jakie wymiary miał cylinder, bo to określa stopień zużycia
aha w NMR z tego co wiem zalecają pasowanie 0,05 (dla tych motocykli)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snajper1212




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Śro 7:32, 30 Wrz 2015    Temat postu:

U mnie korba jest ok najechane 118mh wymiana na selekcje tłoka b. jeżdżę na costrolu power cylinder nie posiada rys jest ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kiełek




Dołączył: 01 Sie 2015
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Śro 17:07, 30 Wrz 2015    Temat postu:

Pasowanie zależy od producenta tłoka oraz tego czy jest kuty, czy odlew. Dla jednej firmy może być to 0.05 a dla innej 0.07 mm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rejdzik




Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hawick / UK

PostWysłany: Śro 21:46, 30 Wrz 2015    Temat postu:

major000 napisał:

Nie wiem co trzeba robić żeby przy przebiegu lekko ponad 100godz mieć rozbity cylinder i korbę do wymiany...



Odpala zimnego dwusuwa i opór maneta żeby się rozgrzał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snajper1212




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Śro 22:27, 30 Wrz 2015    Temat postu:

Ja na postokju przed jazda tak robie 30 sekund na wolnych chodzi a pozniej mantka gazuje zeby sie rozgrzal i nic sie nie dzieje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 6:23, 01 Paź 2015    Temat postu:

u niektórych zauważam zbyt ubogie ustawienia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin