Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wałki rozrządu, coś jest nie tak

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robson148




Dołączył: 13 Kwi 2016
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 13:11, 05 Kwi 2017    Temat postu: Wałki rozrządu, coś jest nie tak

Witam, pierwszy raz w swoim nowym KTMie SXF 250 2014 chciałem sprawdzić luzy zaworowe. Zrobiłem to książkowo, zablokowałem wał śrubką (GMP na 100% prawidłowe), lecz znaczki na wałkach nie pokrywają się idealnie (zdjecie w załączniku). Co najgorsze zauważyłem, że tryby wałków nie posiadają wszystkich części- na zdjęciu z katalogu mam je zaznaczone. Co o tym myślicie, za co odpowiadają te brakujące części. Z góry dziękuję Very Happy
[url] [link widoczny dla zalogowanych] [/url]
[url] [link widoczny dla zalogowanych] [/url]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 14:54, 05 Kwi 2017    Temat postu:

hej
zdjjęcie z repair manuala:

części 12,13,14 to od autodekompresatora,
2,3,4 to do odpowietrzenia - o ile dobrze kojarzę to z drugiej strony (część 4Cool jest wyscie do odmy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 18:41, 05 Kwi 2017    Temat postu:

zrobiłem tak jak podałeś to w serwisówce Wink Na zdjęciu widać, że też idealnie nie zachodzą się kreski. Co o tym myślisz? Może łańcuszek rozrządu do wymiany? Czy jest okej i odpuścić? Jeśli chodzi o części numer 2-3-4 to KTM Serwis nie umiał powiedzieć mi przez telefon do czego to służy, ale możliwe że jest tak jak mówisz.
Przed chwilą byłem znów obadać głowicę i cały dekompresator jest wyjęty. Dziwne dlaczego, ale na pewno przez to KTM ma lekkie problemy z odpaleniem.
Masz może cały plik repair manual? Very Happy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 19:08, 05 Kwi 2017    Temat postu:

mam manual, pisz na PW
autodeko powinno być bo rozrusznik łatwiej będzie kręcił, dziwne że ktoś to powyjmował.
ile masz tam najechane?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 19:22, 05 Kwi 2017    Temat postu:

ostatnio znajomy rozbierał SXFa i miał autodekompresator trytytką złapany ;D tez sie zastanawiam czemu ( był w pełni sprawny itp ) jakas grubsza akcja musi byc Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robson148




Dołączył: 13 Kwi 2016
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:49, 05 Kwi 2017    Temat postu:

motocykl ma przejechane 180mth, mało co o nim wiem gdyż od 15 mth go używam. Jesteś w stanie opisać co robią części numer 2-3-4? Oraz na jakiej zasadzie działa dekompresator? Co on dokładnie naciska? Bezpośrednio zawór?
Mam mieszane uczucia co do tego motocykla Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 21:17, 05 Kwi 2017    Temat postu:

te częsci jutro sprawdze dokładniej

ale w opisie częsci jest cos o odpowietrzaniu.

co do dekompresatora - to w skrócie jest to zwykle wałek z przeciwwagą i spręzynka. normalnie przeciwwaga dociaza wałek tak że sie przekręca i wystaje ponad obrys wałka rozrządu - tym wystającym elementem, wciska zawór wtedy kiedy powinien być zamkniety. - minimalnie go uchyla, i łatwiej jest przełamać GMP przy odpalaniu. po odpaleniu od ilustam obrotów siła odsrodkowa działa na tą przeciwwage i sie przekręca i jest gładko z wałkiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robson148




Dołączył: 13 Kwi 2016
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:36, 05 Kwi 2017    Temat postu:

okej, dzięki. Czekam z niecierpliwością, rozjaśniliście mi bardzo sprawę. Dziwie się, że poprzedni właściciel tak to zostawił, no ale cóż. Confused
Jeśli chodzi o części 2-3-4 to doszedłem do wniosku, że może jest to tak jakby odgrodzenie odpowietrzania od oleju (by olej nie wylatywał odmą), gdyż to odpowietrzanie idzie przez środek wałka, jest zakończone plastikowym króćcem i idzie do pokrywy a to wszystko przez odmę. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin