Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Walka ze sprzęgłem - ciąg dalszy
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 10:21, 07 Lip 2015    Temat postu: Walka ze sprzęgłem - ciąg dalszy

No i dalej walczę ze sprzęgłem.
po kilku wyjazdach mam znowu to samo:

klamka sprzęgła dobrze chodzi przez 15 minut jazdy, póżniej flaczeje przy mocniejszej jeździe (3/4/5 bieg i więcej gazu) , gdy zwolnię i przepompuję klamką - wszystko wraca do normy,Na wolnych partiach (1-2 bieg) klamka chodzi dobrze.

do tej pory zmieniłem górny tłoczek, sprawdziłem kilka rodzajów płynu,(chyba najlepiej było na najgęstszym - klamka trochę mułowata ale flaczała najmniej), nie ma różnicy czy jest uszczelnienie na łożysku pod dolnym tłoczkiem czy nie,(mam wrażenie że bez uszczelnienia jest jeszcze gorzej).

dolny tłoczek nie puszcza płynu ale zamówiłem reperaturkę,

sprzęgło nie ciągnie, rozłącza dobrze, tarcze/sprężyny/przekładki zmienione 50mth temu, kosz w stanie idealnym,

macie jakieś pomysły?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piasektt
Administrator



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 10:44, 07 Lip 2015    Temat postu:

sprawdziłbym wysprzęglik i jeszcze raz odpowietrzył układ zalewając go HYDRAULIK FLUID 75 MINERAL OIL MOTOREXA

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 12:45, 07 Lip 2015    Temat postu:

piasektt napisał:
sprawdziłbym wysprzęglik i jeszcze raz odpowietrzył układ zalewając go HYDRAULIK FLUID 75 MINERAL OIL MOTOREXA

ten też sprawdzałem, odpowietrzane/przelewane kilka razy,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13671
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 13:18, 07 Lip 2015    Temat postu:

kristof - miałem to samo u mnie pomogła wymiana pompy.

a test robiłem teżtaki - odkreciłem wysprzeglik i wkręciłem go w imadło - w sensie takim żeby zablokować tłoczek żeby nie wyskoczył. najlepiej go zablokować mniej wiecej w pozycji w połowie roboczej, nie wcisniety na maxa ani tez nie pod sam koniec. przemyj dobrze np zmywaczem do hamulców żeby było widać ewentualny wyciek

no i podpomuj klamką powinna byc twarda i wcisnij ( lekko, nie za mocno, chociaz tez bez presady) i trzymaj, u mnie po 30 sekundach klamka dotykała manetki, zapadało sie wyczuwalnie. teraz na nowej pompie mogłem 5 minut trzymać i sie milimetra nie zapadła


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 13:44, 07 Lip 2015    Temat postu:

a miałeś wyciek na pompie? bo u mnie jest sucho , dałem nawet nowy tłoczek żeby miec pewność. sprawdzałem na moto bez wyciągania wysprzęglika i klamka nie mięknie (trzmałem kilka minut)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13671
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 15:20, 07 Lip 2015    Temat postu:

własnie też miałem sucho, tzn najpierw ciekło na zewnątrz, to zmieniłem tłoczek - i suchutko, ale płyn uciekał

bo masz 2 oringi, jeden chroni przed wyciekaniem na zewnątrz, a drugi jest ten cisnieniowy i mi cisieniowy puszczał, po prostu nie trzymał cisnienia, płyn sie przeciskał i tak jakby wracał do zbiorniczka, a tłoczek sie wciskał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 15:41, 07 Lip 2015    Temat postu:

henio12323 napisał:
własnie też miałem sucho, tzn najpierw ciekło na zewnątrz, to zmieniłem tłoczek - i suchutko, ale płyn uciekał

bo masz 2 oringi, jeden chroni przed wyciekaniem na zewnątrz, a drugi jest ten cisnieniowy i mi cisieniowy puszczał, po prostu nie trzymał cisnienia, płyn sie przeciskał i tak jakby wracał do zbiorniczka, a tłoczek sie wciskał.


tak, to by pasowało, tylko dlaczego tak mam tylko przy większym obciążeniu silnika? czy zmiana ciśnienia oleju może powodować że wysprzęglik będzie się trochę cofał a przez to płyn w układzie wracał przez tłoczek i powodował flaczenie ?
no nic, czekam na dolną reperaturkę, jak to nie zadziała , będzie nowa pompa :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13671
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 16:08, 07 Lip 2015    Temat postu:

mówie ci zrób test, to jest 5 minut roboty a bedzie wiadomo.

bo to jest tak, jak latasz spokojnie, to wciskasz sprzęgło rzadko, jak masz hard odcinek, to sprzegło w zasadzie wiecej jest wcisniete niż pusczone - płyn sie przecisnie i klamka coraz niżej sie zapada, w koncu tak jakby było zapowietrzone wygląda. wystarczy na postoju pare razy przepompować klamką i jak nowe. ja własnie miałem identycznie, turystycznie git, wjechałem w ciezki teren chwila i sprzegła brak.


dół nie ma znaczenia jeżeli nie cieknie w tym przypadku. jeżeli tam dodatkowo cieknie to jeszcze inna usterka


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:16, 07 Lip 2015    Temat postu:

KristofSx zajmij się pompą, Henio dobrze ci podpowiada. Z pompą hamulca podobnie się dzieję jak umiera.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 18:16, 07 Lip 2015    Temat postu:

zrobiłem ten test, przytrzymałem tłoczek i po chwili klamka jak flak, identycznie jak podczas jazdy, po przepompowaniu wracało do normy,

pompka zamówiona,

dziękować Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13671
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 18:22, 07 Lip 2015    Temat postu:

szybko coś poszła, brembosa miałeś ? u mnie zaczął łuszczyć się nikiel czy czym to pokryte ( magura) w srodku, i opiłku złuszczone grawitacyjnie spadały na dół, i przy pracy tłoczka wytarło rowek, tamtędy puszczało. odrobine pomogła polerka pompy ale generalnie problem nie znikł

ale teraz przynajmniej masz pewnośc co i jak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 18:28, 07 Lip 2015    Temat postu:

magura 10.5mm z wierzchu też poodłaziło to coś , ostatnio jak czyściłem wysprzęglik to było duużo syfu więc pewnie srodku musiało się wytrzeć, stary tłoczek był lekko przetarty ale tragedii nie było,

juz zaczynało mnie to wkurzać bo raz działa raz nie, dolatujesz do winkla a tam sprzęgła niet i taka jazda nie za fajna Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13671
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 18:29, 07 Lip 2015    Temat postu:

aa no to norma

a jaka pompe zamówiłeś ? 10.5 strasznie duza, kumpel ma to mi by łapa wysiadła po 5 minutach Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 18:42, 07 Lip 2015    Temat postu:

no 400mth zrobiła,
zamówiłem 10.5mm, taka szła w oryginale to taką daję, przyzwyczaiłem się jakoś Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:16, 07 Lip 2015    Temat postu:

piasektt napisał:
sprawdziłbym wysprzęglik i jeszcze raz odpowietrzył układ zalewając go HYDRAULIK FLUID 75 MINERAL OIL MOTOREXA


Do pomp brembo używa się DOT'a nie mineralnego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin