Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Walka ze sprzęgłem - ciąg dalszy
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piasektt
Administrator



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 21:24, 07 Lip 2015    Temat postu:

rams napisał:
piasektt napisał:
sprawdziłbym wysprzęglik i jeszcze raz odpowietrzył układ zalewając go HYDRAULIK FLUID 75 MINERAL OIL MOTOREXA


Do pomp brembo używa się DOT'a nie mineralnego.



Nie spojrzałem jaki kolega ma motocykl. Odruchowo napisałem pod Magure


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 21:24, 07 Lip 2015    Temat postu:

rams napisał:
piasektt napisał:
sprawdziłbym wysprzęglik i jeszcze raz odpowietrzył układ zalewając go HYDRAULIK FLUID 75 MINERAL OIL MOTOREXA


Do pomp brembo używa się DOT'a nie mineralnego.


jasna sprawa, ale nie pisałem że mam brembo, mam magurę, leję mineralny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 11:28, 09 Lip 2015    Temat postu:

dobra, teraz zagadka:
mam nową pompę Magury ale na obudowie pisze "use only dot 4 or 5"
do tej pory miałem magurę na hydraulicznym oleju
jak wleję dot 4 to wyżre mi oring na wysprzęgliku? a jak mineralny to na tłoczku?
czy mineralny będzie obojętny dla oringów dotowskich ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Czw 11:29, 09 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Czw 12:10, 09 Lip 2015    Temat postu:

Jak dla mnie to DOT4 jako płyn będzie bardziej agresywny od mineralnego oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 12:17, 09 Lip 2015    Temat postu:

no właśnie też tak myślę i chyba zaleję mineralny , z drugiej strony, jak kupjesz reperaturkę wysprzęglika to nie ma wyboru czy pod dot czy mineral.

update:
na obudowie pisze DOT4 or DOT 5.1


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Czw 12:30, 09 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 12:50, 09 Lip 2015    Temat postu:

Ja jak zalałem mineralny motorexa do pompy brembo to mi popuchły gumki od tłoczka i spuchła mi też gumka spod dekielka i sprzęgło przestało działać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 16:37, 09 Lip 2015    Temat postu:

zalałem mineral na próbę , klamka chodziła zmulona, na DOT4 hula idealnie, 1.5mth zrobione - sprzęgło chodzi super

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:38, 09 Lip 2015    Temat postu:

zalej minerala, nic sie nie stanie, w poprzednim kacie miałem wysprzeglik brembo który powinien pracowac na docie ale na mineralu pracował bez problemów.
swoja droga miałem kiedys pompe magury która nie była wrazliwa na DOT-a z kolei w innych po zalaniu puchły uszczelniacze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 17:01, 09 Lip 2015    Temat postu:

Na jakies 90% spuchna uszczelki (brat przerabial to w rowerze).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 17:36, 09 Lip 2015    Temat postu:

nie, na tym mineralnym ta pompa nie będzie chodziła, po 30minutach od zalania klamka sflaczała a tłoczek nie chciał odbijać,
po zalaniu DOTem klamka chodzi sprężyście tak jak powinna, podczas jazdy też chodzi bardzo dobrze,
uszczelki pompy nie spuchną bo ona jest pod DOT (tak pisze na obudowie), martwię sę tylko o wysprzęglik, ale tam jest tylko oring więc powinno byc okay.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Czw 17:38, 09 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 17:49, 09 Lip 2015    Temat postu:

Jeśli oring jest na mineralny a nalejesz DOTa to się rozpadnie. Poszukaj na forach rowerowych o zalewaniu hamulców (też jest problem, że jedni producenci dają olej a inni płyn). Ogólnie olej powoduje że uszczelki na DOT puchną (wyglądają jak "alkożelki"), natomiast w drugą stronę uszczelki się rozpadają (najpierw zaczynają puszczać, później wyglądają jak sparciałe).

Poszukaj po sklepach/hurtowniach oringa na DOT (chyba VITON wytrzymuje ale nie jestem pewny na 100%) i wymień profilaktycznie.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Czw 17:50, 09 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 18:00, 09 Lip 2015    Temat postu:

Fourier napisał:
Jeśli oring jest na mineralny a nalejesz DOTa to się rozpadnie. Poszukaj na forach rowerowych o zalewaniu hamulców (też jest problem, że jedni producenci dają olej a inni płyn). Ogólnie olej powoduje że uszczelki na DOT puchną (wyglądają jak "alkożelki"), natomiast w drugą stronę uszczelki się rozpadają (najpierw zaczynają puszczać, później wyglądają jak sparciałe).

Poszukaj po sklepach/hurtowniach oringa na DOT (chyba VITON wytrzymuje ale nie jestem pewny na 100%) i wymień profilaktycznie.


ok, tak zrobię, dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 16:34, 10 Lip 2015    Temat postu:

update:
magura blood (ten czerwony) może być używany w układach DOT bez szkody dla uszczelek DOT/Mineral - takie info było w katalogu magura

zalałem i sprzęgło chodzi super.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:23, 10 Lip 2015    Temat postu:

KristofSX napisał:
nie, na tym mineralnym ta pompa nie będzie chodziła, po 30minutach od zalania klamka sflaczała a tłoczek nie chciał odbijać,
po zalaniu DOTem klamka chodzi sprężyście tak jak powinna, podczas jazdy też chodzi bardzo dobrze,
uszczelki pompy nie spuchną bo ona jest pod DOT (tak pisze na obudowie), martwię sę tylko o wysprzęglik, ale tam jest tylko oring więc powinno byc okay.


KristofSX napisał:
update:
magura blood (ten czerwony) może być używany w układach DOT bez szkody dla uszczelek DOT/Mineral - takie info było w katalogu magura

zalałem i sprzęgło chodzi super.


czyli jak w koncu ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 18:48, 10 Lip 2015    Temat postu:

Magura Blood

nie wyżre mi uszczelki na oringu wysprzęglika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin