Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tuleje, nie dopalanie oleju!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomJBu




Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:48, 31 Maj 2014    Temat postu: Tuleje, nie dopalanie oleju!

Cześć
Ostatnio was pytałem co do mieszanki.
Moja jazda nadal jest spokojna, czasami trochę agresji ale wole pyrkać wolno w gęstych krzakach gdzie nie da się "cisnąć".
Mam tuleje w silniku i robię dalej mieszankę 1 do 40 castrolem
Dlaczego taką bogatą bo mam tuleje i nie chce rozwalić silnika i ktoś na forum mi tak polecił. Pisałem też dużo na temat tego że wale ostro olejem.

Dzisiaj znowu skończyła mi się świeca! zrobiłem na niej chyba z 6 baków i koniec. W krzakach klucz, szmata i do domu powoli.

Czy mogę na tulejach zrobić mieszankę 1 do 55 czy rozwalę silnik?

PYTANIA by nie było, gdybym miał nikasil a nie tuleje...

Dziękuję za pomoc wszystkim.
na koniec wyżalę się... dzisiaj sklepy już zamknięte i jutro też Sad to pojeżdżono


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
manta19




Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 19:50, 31 Maj 2014    Temat postu:

Po dotarciu ja jeździłem 1:50 i nic się złego nie działo....A świeca Ci się skończyła bo pewnie zły skład mieszanki albo za dużo oleju (choć wtedy by mostkowała).Jaki kolor miała świeca??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomJBu




Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:35, 31 Maj 2014    Temat postu:

manta19 napisał:
Po dotarciu ja jeździłem 1:50 i nic się złego nie działo....A świeca Ci się skończyła bo pewnie zły skład mieszanki albo za dużo oleju (choć wtedy by mostkowała).Jaki kolor miała świeca??


Świeca czarna wilgotna. Jak będę latać na 1:50 powinienem komuś dać gaźnik do regulacji?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
manta19




Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 21:54, 31 Maj 2014    Temat postu:

Skoro czarna to ma za dużo wachy bądź oliwy....Podnieś spinke na iglicy o jeden w góre, przereguluj powietrze i wtedy zobacz jaka świeca.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomJBu




Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 0:16, 01 Cze 2014    Temat postu:

manta19 napisał:
Skoro czarna to ma za dużo wachy bądź oliwy....Podnieś spinke na iglicy o jeden w góre, przereguluj powietrze i wtedy zobacz jaka świeca.


żeby to zrobić to trzeba jeszcze umieć ;/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomJBu




Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:52, 01 Cze 2014    Temat postu:

Czy świece która zawaliła mi się wczoraj da rade jeszcze jakoś uratować czy już tylko na śmietnik?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Nie 14:59, 01 Cze 2014    Temat postu:

Możesz spróbować wypalić ale minimum potrzebujesz jakiś palnik gazowy, ewentualnie acetylenowy ale z tym to trzeba ostrożnie żeby elektrod ni upalić Smile Stosowało się tą metodę jako awaryjną cudów nie ma się co spodziewać możesz jeszcze zmniejszyć odległość elektrod.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomJBu




Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:17, 01 Cze 2014    Temat postu:

A jak się zmniejsza odległość ? blaszką? i jak ją przyczepić żeby nie odpadło?
_____________________
głupie pytanie...
dobiłem leciutko młotkiem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez TomJBu dnia Nie 18:29, 01 Cze 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Nie 18:41, 01 Cze 2014    Temat postu:

Podginasz elektrodą zewnętrzną do środkowej tym samym zmniejszając ich odległość.Sprawa kłopotliwa bo Ty jezdzisz dwusuwem i po zmniejszeniu odległości elektrod może Ci ,,zarzucać świecę" pomiędzy elektrodami pojawia się nagar,który blokuje iskrę uniemożliwiając jej przeskok a co za tym idzie brak zapłonu mieszanki.Widzę,że kolega ma znaczne braki jeśli chodzi o silnik spalinowy Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
manta19




Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Nie 18:47, 01 Cze 2014    Temat postu:

Ja to bym nie kombinował tylko dał drugą świece i tyle a nie cos doczepiać,stukać pukać wpadnie do gara narobi szkód i wtedy będzie płacz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Nie 19:00, 01 Cze 2014    Temat postu:

Nie napisałem żeby cokolwiek doczepiał do świecy,napisałem tylko jak można sobie pomóc w sytuacji awaryjnej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
manta19




Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Nie 19:35, 01 Cze 2014    Temat postu:

szaman108 to nie był do Ciebie komentarz także luzik Wink
Chodziło mi o to :" i jak ją przyczepić żeby nie odpadło"....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomJBu




Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:28, 01 Cze 2014    Temat postu:

Mam motor od niedawna i nigdy nie miałem styczności z mechaniką. Sam puki co sobie radze oczywiście z waszą pomocą. Świecę jutro kupię nową a tą może kiedyś jeszcze użyje.

Sprawdzę jak będzie motor chodzi na mieszance 1:50 ale coś czuje że czeka mnie regulacja gaźnika... tylko nie wiem kompletnie jak się za to zabrać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Nie 20:56, 01 Cze 2014    Temat postu:

A to sorki opacznie złapałem Wink Co do gaznika to lepiej się nie zabieraj do regulacji,znajdz kogoś skoro masz tak małe doświadczenie,zaoszczędzisz czasu,nerwów i w skrajnych przypadkach kosztownych napraw.Na początek stawiaj sobie wyzwania,którym sprostasz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
manta19




Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Nie 21:38, 01 Cze 2014    Temat postu:

Wszystko idzie zrobić-najpierw zacznij od koloru świecy,czy Ci się nie zawieszają obroty itd....Jak się zawieszają jest za uboga czyt za mało wachy iglica do góry czyli blaszka w dół,jeżeli świeca ciemna/ czarna za dużo beny iglica do dołu blaszka w góre/ jeżeli świeca jasna-biała tzn ubogo jak cholera więcej wachy chce....Jeżeli iglicy Ci nie starcza musisz wymieniać dysze o np. 2 rozmiary,regulacja srubką od powietrza minimalnie fabryka ok 1,5 obr odkręcone ale wiadomo to nie nowe i po ok 15 km kontrola świecy-koloru.To tak po krótce...A jeżeli upala Ci elektrodę to za ubogo jest.Jeżeli np. mostkuje to za dużo oleju lejesz bądź chleje go np. poprzez uszkodzone uszczlniacze na wale....

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez manta19 dnia Nie 21:39, 01 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin