Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SXF 450 łożysko wałka zdawczego - montaż

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Śro 13:11, 28 Maj 2014    Temat postu: SXF 450 łożysko wałka zdawczego - montaż

Witam
Którą stroną powinno być zamontowane łożysko wałka zdawczego NUP205E C3?

Ostatnio miałem przygodę i urwałem śrubę mocującą przednią zębatkę. Po awarii okazało się, że wypadł metalowy pierścień uszczelnienia oraz wewnętrzna bieżnia łożyska(!!!). Zastanawiam się czy przypadkiem ktoś nie wsadził odwrotnie łożyska, możliwe to w ogóle? Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KozioŁ dnia Śro 13:12, 28 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 13:36, 28 Maj 2014    Temat postu:

hehe noo powinno byc odwrotnie ;P m

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Śro 13:43, 28 Maj 2014    Temat postu:

jesteś pewien? da się w ogóle wsadzić to łożysko odwrotnie? da się na tym jeżdzić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 13:58, 28 Maj 2014    Temat postu:

duzej róznicy nie ma, bo dla łozyska to obojętne w którą strone sie kręci. a po załozeniu tulejek zebatki i sruby, bierznia wewnętrzna nie ma jak po proistu wyjsc, tylko dopiero tak jak mówisz po odkręceniu sruby ;P

samo łozysko pewnie też jak wiesz nie ma strony i wbijasz obojętne dopiero potem osadzenie bierzni wewnętrznej ma wpływ

swoja drogą teraz tak pomyslałem że ciekawe jak na to reaguje skrzynia biegów, bo bierznia wewnętrzna ma przekrój litery T, i daszek tej litery jakby powinien sie opierac o skrzynie a teraz sie opiera węzszą stroną. dystansowanie jest to samo, tylko miejsce styku mniejsze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Śro 14:58, 28 Maj 2014    Temat postu:

dokładnie jest tak jak piszesz i zastanawiam się czy jeżdżąc z takim łożyskiem nic nie uszkodzę, ale z drugiej strony jeździ to już sporo czasu i pewnie gdyby się śruba nie ujebała to bym o tym nie wiedział i jeżdził bym do remontu głównego Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 20:52, 28 Maj 2014    Temat postu:

hehe szczerze ja bym jeździł, bo skoro tak jak mówisz nie było oznak to powinno byc nadal okej, no ale wiadomo przy serwisie od razu trzeba sie tym zając

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Śro 21:05, 28 Maj 2014    Temat postu:

tak też uczynię Wink przy dużym remoncie na koniec sezonu złożę to jak należy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Czw 22:08, 29 Maj 2014    Temat postu:

zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą - czy na urwaną śrubę zębatki miało wpływ właśnie żle osadzone łożysko? jak myślicie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 7:10, 30 Maj 2014    Temat postu:

wiesz co, skręc wszystko jak powinno byc - masz srube ? jak cos to ja mam srube tylko że bez podkładki

i sprawdź jaki luz osiowy ma wałek, ja bym sprawdził np u siebie, moze byc takie cos że skrzynia przy wbijani biegów zostaje wypychana w strone zebatki, siła na pewno nie jest na tyle duza zeby zerwać śrube, ale jakis udar moze ona dostawac i zmęczeniowo pusciła. druga sprawa jak luz osiowy byłby przez to za duzy, to kły skrzyni mogą sie chyba szybciej zuzywac, przynajmniej na logike tak mysle


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin