Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SXF 250 gaźnik, ciężkie palenie na zimnym

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pkali360




Dołączył: 26 Sty 2019
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:56, 30 Gru 2020    Temat postu: SXF 250 gaźnik, ciężkie palenie na zimnym

Witam tak jak w temacie, moto z roku 2010. Motocykl zimny trudno uruchomić jedynie udaję się to z lekkim gazem i bez ssania po czym trzeba pogazować lekko powiedzmy 20 sekund i już pyrka na wolnych bez ssania. Kiedy jest zimny i kopiąc go to czuć, że chce się odezwać za każdym razem lecz bez powyższej procedury nie zaburzy. Wygląda na to, że na ssaniu miałbym bardzo bogatą dawkę paliwa tylko... Jeżeli dysza wolnych obrotów będzie zmieniona na mniejszą i / lub wykręcona śruba składu mieszanki to niestety strzela z wydechu i niezbyt ładnie schodzi z obrotów. Czyli tak jak by jedno zaprzecza drugiego.. Oczywiście gaźnik przejrzany jak zawsze inne rzeczy także zawory rozrząd świeca itd, poczyszczony, dysze wolnych zmieniane od 40 42 45 50. Niby katalogowo od 38 do 42 przedział, TPS narazie nie ruszałem choć wątpie żeby miał wpływ. Był próby także bez filtra powietrza ... Na tych dyszach co wsadzałem i bawiąc się składem mieszanki wolnych obrotów działa dobrze.. Jeżeli jest ciepły jest wszystko git. Teoretycznie skład mieszanki na wolnych ustawiony ładnie (a takich gaźników rozbierałem już dużo) zawsze jakoś mi się udało dojść do ładu a tu taki problemos. Ma ktoś jakiś pomysł?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 21:38, 30 Gru 2020    Temat postu:

zacznij od dobrania dyszy i regulacji składu juz na odpalonym pracujacym silniku - czytajac nie do konca mam pewnosc czy wiesz co i jak, dysza ma byc tak dobrana żeby skład był w przedziale powiedzmy 1,5-3 obroty, - skład był mam na mysli, że tyle wychodzi podczas regulacji, a nie strzał na oko, bo wtedy jakostam pracuje Very Happy

i dalej jak są problemy z rozruchem to jest jeszcze dysza ssania, jak pali z gazem to duza szansa ze go zalewa, mozna dac mniejsza dysze ssania - bywa ze oryginał jest ok, ale ktos np rozkalibrował.

no i w tych furkach duze znaczenie maja luzy zaworowe, stan napinacza rozrządu, łancucha rozrządu i sprawnosci silnika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pkali360




Dołączył: 26 Sty 2019
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:53, 30 Gru 2020    Temat postu:

Henio oczywiście, że regulacja składu na odpalonym i zagrzanym silniku.. jak pisze wyżej regulacja ok i na wolnych sobie ładnie pyrka. Najlepiej żeby zawierałą się miedzy 0,5 a 2,5 wykręconej śrubki. Dysza ssania z tego co widzę z oryginału to 85 i niema innej do wyboru choć może są jeszcze zamiennki. FCR akurat rozbierałem i regulowałem z 1000 razy i jeszcze nie miałęm problemu z tą dyszą, ciekawe jak by wsadzić 85 ale nówke.. Luzy, także idealne dodam, że siedzą nówki zawory tytany a głowica z nowymi gniazdami ssącymi, korba i łożyska na dole także nowe. Tłok i łańcuszek został "stary" również mierzone a mają jakies 20mth także raczej to nie to. Co masz na myśli stan napinacza rozrządu? Również wleciał nówka OEM bo wcześniej był ten zwykły manualny.

Głowica robiona w Piszcz Racing nie daleko Lublina.. Wygląda na dobrą robote...
Ogólnie moto kolegi, wcześniej z odpalaniem był też taki problem tylko odpalał bez gazu na zimno i bez ssania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pkali360 dnia Śro 21:56, 30 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 22:17, 30 Gru 2020    Temat postu:

jak jest napinacz kiepski to sie cofa, własnie na postoju - pomały sie cofa, pierwszy rozruch wtedy jest na dosyc mocno rozjechanych fazach rozrządu. dopiero po odpaleniu nabija sie cisnienie i wszystko "normuje".
dysze są spokojnie dostepne ssania


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pkali360




Dołączył: 26 Sty 2019
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:36, 04 Sty 2021    Temat postu:

Zmieniłem dysze z 85 na 72 ale nic się nie poprawiło..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 19:52, 04 Sty 2021    Temat postu:

skoro zero poprawy to szukałbym problemu w sprawności gaźnika - ciezko strzelać w czym problem ale na pewno cos musiz robic nie tak, albo cos przeoczyć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pkali360




Dołączył: 26 Sty 2019
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:21, 04 Sty 2021    Temat postu:

Gaźnik jak zwykle standardowo przejrzałem i wyczyściłem. Nie wiem co mógłbym tu pominąć. Fajnie byłoby mieć z takiego modelu drugi na podmiankę. Jutro może rozbiorę jeszcze raz choć wątpie bym coś znalazł ciekawego. Dziś na tej dyszy odpaliłem to bez ssania i z gazem bo inaczej nie chciał. Po jakiś 10 sekundach wyciągnąłem ssanie i po 3 sekundach zgasł tak jak by ciągle się zalewał. Spróbuje jutro dysze jeszcze 38 od wolnych wkręcić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 22:05, 04 Sty 2021    Temat postu:

ciezko powiedziec co mijasz Very Happy skoro mijasz to pewnie o tym sam nie wiesz
jak chcesz i nie dojdziesz do ładu mozesz mi wysłać gaźnik moge rzucic okiem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin