Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

samodzielna rozbiórka amortyzatora tył ?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13698
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 18:39, 15 Sty 2013    Temat postu: samodzielna rozbiórka amortyzatora tył ?

czy rozbierał z was ktoś tylne zawieszenie w KTM EXC ? przejrzałem serwisówkę, i widze sporo nietypowych narzędzi jest do tego potrzebnych, z drugiej strony do przedniego zawieszenia też mam cała liste narzedzi których nie posiadam a bezproblemu poradziłem sobie z przednim zawiasem. chciałbym go rozebrać, przeczyscic w srodku, skontrolować stan, wymienic olej. potem oddałbym do warsztatu jakiegos na nabicie gazem. nie bardzo mam kase na zlecanie całej roboty fachowcowi, a i sam chętnie bym się czegos nauczył. tylko czy jest mozliwa rozbiórka w "domowym zaciszu' majac tylko podstawowe narzędzia ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 19:23, 15 Sty 2013    Temat postu:

Raczej może byc problem w domowym zaciszu, bo jak sam zauważyłeś jest tam masa nietypowym narzędzie oraz mogł byś mieć problem z dostaniem oleju kayaba (jedna z droższych rzeczy przy regeneracji), do tego uszczelnacze które w hurtowni też był by problem dostać. Z tego co się kiedyś orientowałem to raczej się nie opłaca i lepiej się za to nie brać tylko oddać do regeracji. Koszt ~200-300zł, ale masz pewność że fachowo zrobione + gwarancja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:54, 15 Sty 2013    Temat postu:

taa jasne juz kumpel oddawał amorek do firmy z allegro gdzie regenerowali mu szybko i za 300zł, w sezonie 3 razy musiał oddawac z tym ze 3ci raz oddał do nmr lublin i problemy sie skonczyły, tyle ze amorek był juz dobrze podrutowany i naprawa była drozsza od standardowego serwisu bo trzeba było pare elementów naprawiac/wymieniac.
Da rade to samemu zrobic, oleju nie musi byc kayaby, skoro to zawias wp to lepiej dac olej wp, czesci bez problemu dostaniesz w serwisie, praktycznie kazda podkładeczke i uszczelke, ewentualnie cały zestaw naprawczy który nie jest tani.
Naktrudniejsza operacja, w zasadzie nie mozliwą poprawnie do wykonania w domowych warunkach jest napełnienie olejem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Wto 20:55, 15 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czarnysm




Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława

PostWysłany: Śro 2:22, 16 Sty 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 12:06, 16 Sty 2013    Temat postu:

Oddawałem koledze do motodiabły w Szczecinie w wszystko było ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13698
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 14:08, 16 Sty 2013    Temat postu:

super materiał ! dzieki na takie cos własnie czekałem.

co do napełniania olejem pewnie wtedy udał bym sie do zaprzyjaźnionego serwisu to by mi pomogli, olej też bede miał w bardzo dobrej cenie. a o częsci sie nie boje, nie wiem czy nawet bede wymieniał cokolwiek, moto moze niedługo idzie pod sprzedaż, i jak w srodku nic nie bedzie od razu do wymiany to pewnie zostanie. głownie chodzi mi o wymiane oleju Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 16:22, 16 Sty 2013    Temat postu:

Sam rozbierałem swój rozwalony amor z tyłu i nie było problemów dało by rade bez wypuszczenia gazu ale potem nawet napełnienie olejem to problem by go nie zapowietrzyło. Jeśli ktoś wie jak to zrobić i ma pewność że da rade to można samemu a jeżeli nie to lepiej zapłacić te kilka stówek i dać na serwis.

/BTW Diabły zamykają. Idą w 2 różne strony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 17:03, 16 Sty 2013    Temat postu:

Asteros2012 napisał:

/BTW Diabły zamykają. Idą w 2 różne strony.


tzn?? Wiesz coś więcej od kiedy co i jak?? Bo zamierzałem wał do przekucia korby tam dać i głowicę do regeneracji i pare drobiazgów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 18:26, 16 Sty 2013    Temat postu:

Podobno w tym miesiącu już zamkną. Już rupiecie na złom wynoszą podobno bartek i reszta przenoszą się na Basen Górniczy pod nazwą Aries a Michał bd otwierał warsztacik z naprawą zawieszeń ale wiadomo trochę to potrwa zanim się osiądą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 19:23, 16 Sty 2013    Temat postu:

A wiesz może czy robią wyprzedaż gratów typu jakieś filtry, zębatki, śruby i inne duperele co mieli na sklepie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 19:37, 16 Sty 2013    Temat postu:

Niee bo cały sklep przenoszą pod nazwą Aries na Basen :] Też chciałbym wyprzedaż Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13698
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 19:40, 21 Sty 2013    Temat postu:

zabrałem się dzis za demontaz zawieszenia, spręzyna poszła bezproblemów, wypusciłem gaz ( chyba ) bo odkręciłem śrubkę tą na imbusa a gazu psikneło ledwo co czy tak miało byc ? praktycznie nic nie czułem, spodziewałem sie cisnienia wręcz wyrywającego śrubkę z gwintu ? odkręciłem regulacje tą górną zaczął sączyc sie olej, zlałem cały było na oko 200-300 ml poruszałem golenią w góre i w dół. cały olej praktycznie ładnie wyciekł. i zabrałem sie za rozbiórkę na częsci pierwsze i od razu problem. zdjąłem tą pokrywke osłaniajacą, ale nie do konca wiem co zrobic dalej. widze ze jest jakis pierscien niby trzymający wszystko. ale z 15 minut siłowaniem się z nim. ni jak nie chce wyjsc, siedzi strasznie ciasno. a nie mam czym podwazyc, wrzucam fotke zaznaczyłem na czerwono ten pierscien, czy mam go demontowac ? czy moze całą tą tube wykręcic ? [link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

spodziewałem sie jakiegos wiekszego zabezpieczenia które łatwiej mozna podwazyc...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
77kanzas




Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:01, 21 Sty 2013    Temat postu:

siemka też troszke się męczyłem z tym pierścieniem ale jakoś poszło spróbuj trochę wcisnąć uszczelniacz i wtedy podważać, co do ciśnienia to miałem podobnie też nastawiłem się na niemałe ciśnienie a tu psyyyyyk i wsio ciekawe ile amorków jeżdzi bez gazu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13698
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 22:28, 21 Sty 2013    Temat postu:

własnie to mnie troche zdziwiło, troche ponad sezon temu dałem amorek do serwisu ktma zeby własnie nabili gaz bo generalnie moto jak stoi to pod swoim cięzarem strasznie opada ;/ moge o kilka cm podniesc go nie uzywajac duzej siły. wiec myslałem ze to kwestia gazu, dobili, załozyłem i to samo i od tamtej pory w myslach miałem własnie rozbiórke amorka i przegląd. z drugiej strony mam amortyzator z jakiegos skuterka 50 ccm ( mam też małego quada i tam chciałem go wsadzic ale to inna historia) tam też jest zbiorniczek na gaz, chciałem sprawdzic czy cokolwiek trzyma, pojechałem do znajomego mechanika który ma dosyc mocną spręzarke, cisnienie jest dosyc wysokie ( nie pamietam teraz ile było barów ) nabiłem, i mysle nacisne zaworek i tutaj tez pss i koniec... moze to własnie tyle gazu tam sie miesci ?

i też kombinowałem własnie zeby najpierw wdusić ten cały wkład Wink nie wiedziałem czy sie da czy nie, bo ani drgneło, jutro moze uzyje troche wiekszej siły i jak mówisz ze to o ten pierscien chodzi to na pewno znajde sposób żeby go wydostac. dzieki za rade ;d


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:42, 21 Sty 2013    Temat postu:

przeciez w serwisówce do amora masz krok po kroku opisane co masz robic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin