Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

REGULACJA i POMIAR LUZÓW ZAWOROWYCH EXC 450/500 - INSTRUKCJA

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukas88lag




Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzciana/Rzeszów

PostWysłany: Czw 10:27, 26 Sty 2017    Temat postu: REGULACJA i POMIAR LUZÓW ZAWOROWYCH EXC 450/500 - INSTRUKCJA

Witam, pomyślałem o przyklejeniu tematu o regulacji zaworów modelach na wtrysku, na jednym wałku tj. EXC 450 oraz 500. Chyba coraz więcej osób jednak celuje w nowsze roczniki, a jeżeli jest taki temat o silnikach RFS to dlaczego by nie podkleić i tego Wink

KROK PO KROKU:

1. Dokładnie umyj sprzęt
2. Ściągnij siedzenie
3. Zdemontuj zbiornik paliwa uprzednio rozłączając szybkozłączkę przy przewodzie paliwowym oraz kostkę elektryczną, która znajduje się pod siedzeniem.
4. Odkręć 4 śruby na pokrywie zaworów – klucz 10 mm
5. Powoli odchyl pokrywę zaworów i przy pomocy szczypców kombinerek ściśnij opaskę, która trzyma przewód odpowietrzający pokrywę zaworów
6. Ustaw tłok w GMP – wbij najwyższy bieg i obracaj kołem do momentu aż znak na kole rozrządu pokryje się ze znakiem na wałku rozrządu (kropki)
Silniki 4 suwowy jak sama nazwa wskazuje ma 4 suwy:
I suw - SSANIE - dźwigienki dolotowe/ssące przesuwają się do dołu (zawory dolotowe/ssące się otwierają)
II suw - SPRĘŻANIE - dźwigienki nie wykonują żadnych ruchów (zawory są zamknięte)
III suw - PRACA - tak jak wyżej, dźigienki nie poruszają się (zawory są zamknięte)
IV suw - WYDECH - dźwigienki wydechowe przesuwają się do dołu (zawory wydechowe się otwierają)
taki silniki ma tak naprawdę 2 GMP, to które nas interesuje znajduje się zaraz po suwie SSANIA. Obserwujemy dźwigienki dolotowe/ssące i w momencie kiedy idą one dół obracamy powoli kołem/kopnikiem, dźwigienki zaczynają się nam podnosić, jeżeli już znajdują się na górze szukamy GMP (najlepiej coś w miarę cienkiego włożyć przez otwór świecy i sobie sprawdzić, kontrolując przy tym znaki na kole rozrządu i głowicy)

7. Zabezpiecz wolną przestrzeń rozrządu czyściwem lub innym wypełnieniem aby przypadkiem nic nie wpadło do silnika.
8. Sprawdź w serwisówce jakie powinny być szczeliny na zaworach i przyciskając dźwigienki zaworowe zmierz luz zaworowy na każdym z zaworów
WYDECHOWE: 0,12 – 0,17 mm (ja ustawiam na 0,15 mm)
SSĄCE: 0,10 – 0,15 mm (ja ustawiam na 0,13 mm)

9. Najlepiej rozrysuj na kartce rozmieszczenie zaworów i przy każdym z nich opisz aktualny luz zaworowy jaki udało się zmierzyć
10. Odkręć 4 śruby trzymające dźwigienki zaworowe M7x1 (15Nm)
11. Odkręć 2 śruby imbusowe z oringami (imbus 8 mm) M14x1,25 (20Nm) w głowicy
12. Przez otwory po wykręceniu śrub imbusowych wkręć w wałki dźwigienek zaworowych śrubę M6 – wkręcamy ją tylko po to aby bez przeszkód wyciągnąć wspomniane wałki.
WAŻNE: przy składaniu włóż wałek w takiej samej pozycji jak wyciągnąłeś. Na końcówkach wałków są znaki (kropki), znaki te mają być skierowane ku górze.
13. Wyciągnij dźwigienki zaworowe
14. Przy pomocy magnesowego chwytaka wyciągnij podkładki/płytki zaworowe
15. Zmierz je suwmiarką i na kartce z rozpiską luzu zaworowego opisz grubość podkładki jaka była przy każdym z zaworów

16. Po dokonaniu pomiarów załóż odpowiednią podkładkę

17. Włóż wałek dźwigienki zaworowej w takiej samej pozycji w jakiej został wyciągnięty oraz samą dźwigienkę zaworową
18. Zakręć śruby dźwigienek zaworowych M7x1 (15Nm)dokręcaj krzyżowo
19. Dla pewności sprawdź jeszcze raz luz zaworowy
20. Wkręć śruby imbusowe z oringami M14x1,25 (20Nm)
21. Załóż przewód odpowietrzający pokrywę zaworów
22. Załóż pokrywę i dokręć śruby pokrywy zaworowej M6 (10 Nm)

Poniżej linki obrazujący całą procedurę:

https://www.youtube.com/watch?v=-6i2-TxVKYg


Post został pochwalony 3 razy

Ostatnio zmieniony przez lukas88lag dnia Pią 19:31, 14 Kwi 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcx




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WuWua

PostWysłany: Wto 20:22, 31 Sty 2017    Temat postu:

podkleić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiktorsc50




Dołączył: 04 Lis 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 8:11, 04 Lis 2017    Temat postu:

witam a jak w sxf 450 2009?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13687
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 10:21, 04 Lis 2017    Temat postu:

zgodnie z ksiązką serwisową Very Happy

a sama idea taka sama jak powyżej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dalti




Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Śro 16:23, 17 Lip 2019    Temat postu:

czy w 530 exc 2008 sa też takie znaczniki (kropki )na wałkach? co prawda każdy był wsadzony w swoje dźwigienki i w tej samej pozycji ale żadnych tam znaczników nie wadziłem.z góry dzięki za odpowiedz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13687
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 20:06, 17 Lip 2019    Temat postu:

warto to robic z serwisówka, czasem sworznie są montowane jednoznacznie, i mozna sie pomylić. w 530stce masz kropke na wałku i ona ma sie zgrać ze srubą która trzyma wałek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dalti




Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Pią 16:58, 19 Lip 2019    Temat postu:

henio12323 napisał:
warto to robic z serwisówka, czasem sworznie są montowane jednoznacznie, i mozna sie pomylić. w 530stce masz kropke na wałku i ona ma sie zgrać ze srubą która trzyma wałek


Henio robiłem według książki(man.service 2008) ale tam o tym nic nie znalazłem (może przeoczyłem)
Dzisiaj z ciekawości te dwa wałki dźwigienek zaworowych wysunąłem i nic na nich nie znalazłem .nie ma żadnych oznaczeń ,chyba ze w młodszych modelach lub obecnie takie robią.(szkoda ze nie zrobiłem foty)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13687
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 19:56, 19 Lip 2019    Temat postu:

tez nie kojarze gdzie i kiedy a moze mi sie myli z LC4 tam jest podobny układ głowicy i tam na pewno ma to znaczenie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motif




Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 272
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 2:39, 29 Gru 2023    Temat postu:

mam pytanie o tę zaślepke w punkcie:

-Wkręć śruby imbusowe z oringami M14x1,25 (20Nm)

w moim 2017 500 exc-f jest napisane 10Nm możliwe że taka różnica?

(screw, rocker arm plug - 10Nm)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motif dnia Pią 2:40, 29 Gru 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin