Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulaca zaworów w EXC i SX 400, 450, 520, 525
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawcios




Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice krakowa

PostWysłany: Śro 13:33, 03 Kwi 2013    Temat postu:

GMP masz w dwóch położeniach wałka rozrządu...spróbuj obrócić wał o jeden obrót, tak żeby krzywki na wałku były skierowane ku dołowi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
racesupport




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wisła

PostWysłany: Śro 14:03, 03 Kwi 2013    Temat postu:

faktycznie miałem źle to ustawione... poza tym szczelinomierz też trzeba pod odpowiednim kątem wpychać i nieco wyżej niż ta płyka na sprężynie, obczajone i jest ok Smile luzy miałem tylko na prawym wydechu za ciasno, poza tym ok, dzięki za pomoc Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 584
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 7:32, 30 Kwi 2013    Temat postu:

Znalazłem coś takiego - tzn wg mojego angielskiego (nie jest za mocny). koleś lekko dokręca regulację do oporu i odkręca 1/6 obrotu - czyli jeden bok nakrętki kontrującej. Co wy na to?

http://www.youtube.com/watch?v=avKlLLIWUwY


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13687
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 268 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 8:50, 30 Kwi 2013    Temat postu:

ja tak ostatnio regulowałem i wyszło praktycznie identycznie jak ze szczelinomierzem. metoda niby prosta, jedynie problem moze tkwić w ustawieniu tego miejsca od którego wykręcasz 1/6 obroty. bo nie ma wyraźnego początku, srubka mozesz kręcic az otworzysz zawór. dlatego ta metoda też idealna nie jest. najlepiej robic tak i kontrolować szczelinomierzem dodatkowo. druga sprawa taka że jak te grzybki co dociskają zawór, sie zuzyja, to robia sie na nich zagłębienia w które trzonek zaworu lekko wchodzi. i przy uzyciu szczelinomierza pomiar nie zawsze jest dokładny bo sie szczelinomierz tak nie wygnie żeby "wypełnic" zagłębienie w grzybku i tutaj 1/6 obrotu troche pomaga :d

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 584
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:00, 30 Kwi 2013    Temat postu:

henio12323 napisał:
druga sprawa taka że jak te grzybki co dociskają zawór, sie zuzyja, to robia sie na nich zagłębienia w które trzonek zaworu lekko wchodzi. i przy uzyciu szczelinomierza pomiar nie zawsze jest dokładny bo sie szczelinomierz tak nie wygnie żeby "wypełnic" zagłębienie w grzybku i tutaj 1/6 obrotu troche pomaga :d

O tym samym pomyślałem.
Myślisz że tak ciężko jest wyczuć że grzybek jest dokręcony ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13687
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 268 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 9:05, 30 Kwi 2013    Temat postu:

nie mysle tylko wiem, bo ostatnio tak regulowałem. kwestia wprawy i wyczucia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 584
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:32, 30 Kwi 2013    Temat postu:

Smile - spróbuje następnym razem. A zawsze co 15 MTH sprawdzasz zawory?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13687
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 268 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 9:54, 30 Kwi 2013    Temat postu:

nie. po remoncie sprawdzam częsciej bo sie wszystko układa. ale np w zeszłym sezonie po remoncie po 20 mth sprawdziłem costam było do poprawki. potem po 30 mth zaglądam a tam praktycznie wszystko w normie. wiec bez sensu rozbierac wszystko co 15 mth. najlepiej kontrolowac wszystko co jakis czas i oceniać. bo wiem że czasami jak juz gniazda mocno zuzyte itp, to i co 15 mth moga byc poprawki Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 584
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:34, 30 Kwi 2013    Temat postu:

Ja na szczęście trafiłem - mam 130 MTH w RFS od nowości - wszystko wygląda lepiej jak książkowo (kilka osób oglądających mojego kata mocno się zdziwiło że się uchował w takim stanie 2005 rok).
Ale wolę dopytać aby czegoś nie zepsuć Smile - dzieki za porady Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kateem




Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:08, 17 Maj 2013    Temat postu:

Mam problem przy ustawianiu zaworów, wole zapytać niż spartolić robotę. Mam zdjęte dekielki i kręce kołem aż do momentu kiedy dźwigienki od ssacych i wydechowych sie podnoszą w tym samym czasie, przekrecam jeszcze raz kołem żeby opadły i teraz probóje szukać gmp by wkręcić srube bez miedzianej podkladki. Czy na tym to polega ? Proszę o szybką w miarę odpowiedz bo chciałbym zrobić to jeszcze dziś

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 17:42, 17 Maj 2013    Temat postu:

w wale jest nagwintowany otwór -jak wkręcisz w niego tą śrubę to masz GMP, wykręć sobie świecę żeby nie było kompresji - łatwiej ustawić, możesz looknąć w otwór z latarką i wtedy zobaczysz kiedy masz GMP.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kateem




Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:53, 17 Maj 2013    Temat postu:

Wiem jak ustawić gmp problem tkwi w tym że nie wiem jak ustawić żeby krzywki były na dole bo ich nie widzę. Wiem ze są 2 gmp i tylko na 1 sie reguluje zawory i nie wiem jak ustawić prawidłowy. Znajomy mi tłumaczył że w pewnym momencie wszystkie 4 dźwignie idą do góry i odpadają i jak tłok jest na dole tzn dźwigienki opadły 4 naraz to ten moment i należy dopiero teraz szukać gmp i to na tym położeniu sie reguluje zawory a nie jak są wszystkie 4 dźwignienki w górze. Juz prościej nie jestem w stanie napisać jak ja to rozumiem, tylko czy dobrze ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13687
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 268 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 19:45, 17 Maj 2013    Temat postu:

ja mam 2 metody na to. 1 latarką sobie swiece i troszke widać jak krzywki są ustawione
metoda 2 - którą zwykle stosuje jak sie serwisuje moto regularnie - po prostu ustawiam GMP blokuje wał, i ruszam popychaczami. jak jest odpowiedni moment to popychacze maja lekki luz - te około 0.1 mm i to widac i czuc jak sie ruszają. jak nawet nie drgną to znaczy że trzeba obrócic raz wałem.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kateem




Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:12, 17 Maj 2013    Temat postu:

O to mi chodziło jutro będę sie za to brał bo dziś już nie dam rady .. jeszcze gdyby ktoś zdjęcie z internetu wziął i zaznaczył gdzie mam patrzeć zeby te krzywki zobaczyć to byłbym wdzięczny. Przepraszam że takie pytania co wydają sie banalne lub głupie ale wolę jak juz wspomniałem sie upewnić gdy przystępuje do czynności po raz pierwszy żeby niczego nie spartolić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13687
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 268 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 20:51, 17 Maj 2013    Temat postu:

patrzysz przez sciagnieta pokrywke od dolotu, na wałek. on jest na srodku. ciezko zaznaczyc którędy patrzeć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin