Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

prostowanie kolanka 4T
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 22:41, 28 Lis 2014    Temat postu: prostowanie kolanka 4T

macie kogoś kto sie zajmuje prostowaniem kolanek do 4paków ? do 2T znam kilka osób. a do 4T nie bardzo, i ile taka usługa moze kosztować ?

ostatnio zacząłem ganiac po kamieniach i patrze że mi pół kolanka w 525 wgniotło Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Pią 23:29, 28 Lis 2014    Temat postu:

będzie to spory problem, kumpel ostatnio na belce też pogiął i za cholerę nie szło tego wyciągnąć, ratunek był taki że uciął zgniecioną część i w to miejsce wspawał nowy kawałek z nierdzewki.
Spawanie w to miejsce śruby i próba wyciągnięcia nic nie dała, metal jest zajebiście twardy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 8:37, 29 Lis 2014    Temat postu:

własnie sie domyslam Very Happy jeszcze średnica niewielka, szkoda mi kupować nowe kolanko bo pewnie zaraz pójdzie nowa wgniota

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 8:40, 29 Lis 2014    Temat postu:

u kolegi na warsztacie widziałem ostatnio kolanko z wgniotą
i pytałem się co z tym robi
mówi, że daje firmie od wydechów, oni rozetną wyciągną wtedy i zespawają z powrotem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 9:56, 29 Lis 2014    Temat postu:

Polecam kolegę z forum - "Majster" , w dzale giełda dawał ogłoszenie
dawałem swoje do zrobienia - wyszło bez śladu
koszt - w zależności od wielkości , ja zapłaciłem chyba 50plna


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Sob 9:57, 29 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:49, 29 Lis 2014    Temat postu:

bez sladu? czyli bez rozcinania?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 12:45, 29 Lis 2014    Temat postu:

pawciak12 napisał:
bez sladu? czyli bez rozcinania?

bez rozcinania

http://www.ktmracing.fora.pl/gielda,14/s-regeneracja-dyfuzorow-i-kolektorow-wydechowych,6666.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel




Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:49, 29 Lis 2014    Temat postu:

Kolanka 4t prostuje sie tak samo jak do 2t. Są do tego specjalne zestawy, które można zrobić pewnie samemu. Po rozgrzaniu uszkodzeń palnikiem, pompuje sie do środka sprężone powietrze, po zatkaniu obu końców .
np: https://www.youtube.com/watch?v=cSHD9tI2vWM
Co do prostowania na "ciepło".. po tej operacji wydech może nie pasować.. może być trochę prostowania..

Jest jeszcze sposób "domowy" na naprawe kolanek 2t i 4t..Zalewa sie środek wodą, i po zatkaniu końcówek wsadza do zamrażarki.. powinno coś wyprostować. Wszystko zależy od uszkodzeń.. proces można kilka razy powtórzyć. Przykład https://www.youtube.com/watch?v=Fcmnde21R-0


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawel dnia Sob 13:52, 29 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 14:03, 29 Lis 2014    Temat postu:

wszystko super tylko dyfuzor jest wykonany z nieporównywalnie cieńszej blachy niż kolanko 4T Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel




Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:53, 29 Lis 2014    Temat postu:

Taki przykład że metoda z zamrażaniem działa na kolankach 4t
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 15:09, 29 Lis 2014    Temat postu:

hehe gdybym miał palnik, i nieco większą spręzarke sam bym sie własnie pobawił z prostowaniem. o majstrze słyszałem pewnie do niego uderze.


ale widze na tym jednym filmiku że gość do 2T pomuje pompką na 12V z samochodu chyba, i podgrzewa zwykłym palnikiem. w sumie też takie rzeczy mam i moze zaryzykuje, tylko orientuje sie ktoś jakim cisnieniem nabijać ? 8 barów starczy ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:14, 29 Lis 2014    Temat postu:

a myśłisz że on prostuje inaczej?
najważniejsze to dobrze nagrzać i kilkoma atm wypchasz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kzq




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Sob 17:47, 29 Lis 2014    Temat postu:

Tylko zwróćcie uwagę na to iż na początku nabijasz te powiedzmy 8 bar, grzejesz palnikiem przez co powietrze w środku dyfuzora się ogrzewa oraz rozszerza i ciśnienie wewnątrz rośnie kilkukrotnie. Gość na tym filmiku pisał na końcu że ciśnienie może dojść nawet do 30 barów, także z korkami uwaga.

Gość na filmie grzeje tylko miejsce wgniecenia, a ogrzewając metal do czerwoności a nawet białości robi się on bardziej "plastyczny".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kzq dnia Sob 17:50, 29 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 18:06, 29 Lis 2014    Temat postu:

to sie domyslam, wiec chyba wszystko jasne, jeden korek to nie problem bo na sztywno cos zamontować gorzej drugi. widze że gość ma wentylek jak w rowerze, da rade żeby to wytrzymało ? bo rozumiem że nie moze byc wpieta spręzarka, bo mi cisnienie "cofnie" do spręzarki i nie bedzie siły żeby wypchnąć wgniotke

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:32, 29 Lis 2014    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
podpatrz sobie
i do 30 nie dojdzie bez przesady
i najpierw grzejesz a później dopiero bijesz powietrze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin