Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM EXC 125 2009 - zawór wydechowy nie otwiera się do końca
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały_mudzyn




Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kąta w kąt - lubuskie

PostWysłany: Sob 18:44, 24 Cze 2017    Temat postu: KTM EXC 125 2009 - zawór wydechowy nie otwiera się do końca

Witam wszystkich,

Problem jak w temacie, czyli zawór wydechowy nie otwiera się do końca. Jeżeli chodzi o sam motor, to jest to KTM EXC 125 2009 po generalnym remoncie. Zdjęcia oraz opis możecie znaleźć tutaj:
http://www.ktmracing.fora.pl/zdjecia-i-filmy-z-naszymi-ktm,7/remont-generalny-ktm-exc-125-2009-six-days,23749.html

Objawy:
Lekko spóźniona reakcja zaworu na dodanie gazu, około 1 sekundy. Zawór nie otwiera się do końca po maksymalnym otwarciu przepustnicy:
[img]http://imgur.com/a/jD2Cu[/img] [link widoczny dla zalogowanych]
Znak na ruchomym elemencie na maksymalnych obrotach dochodzi mniej więcej do połowy swojego zakresu.
Podczas jazdy motor ma dobry dół i średni zakres obrotów, czuć przyśpieszenie, natomiast górny zakres obrotów jest bardzo słaby. Motor ma obroty, wyje ale moc ma kiepską – w porównaniu do innych SX 125 i EXC 125 z którymi jeżdżę jest masakra.

Stator został sprawdzony, zawór jest złożony poprawnie (znaki). Natomiast nie mam pewności co do modułu zapłonowego CDI – po pierwsze nie wiem, czy jest na pewno od KTM 125, po drugie nie wiem czy jest sprawny. Na pewno jest to kokusan jak i stator i jest to oryginalny zapłon KTM – nie ma na nim po prostu naklejki z numerem części. Gaźnik jest na ustawieniach fabrycznych, dyfuzor jest prosty. Świeca i instalacja są sprawne.

Czy ktoś ma pomysł, dlaczego zawór tak się zachowuje? Czy może to być wina niesprawnego modułu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filippo144de




Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:08, 24 Cze 2017    Temat postu:

Znak musisz mieć w tym okienku inaczej jest coś źle . Jak złożony na pewno dobrze to może nie trafiłeś przy składaniu tym popychaczem z dekla co rusza zaworem ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Nie 11:38, 25 Cze 2017    Temat postu:

opcji jest pięć:
-nie trafiłeś 'podkową' w popychacz, można upewnić się zdejmując dekielek za dyfuzorem z prawej strony motocykla,
-znaki na wałkach nie pokrywają się ze znakami na 'podkowie',
-za duże opory na wałkach (słabo nasmarowane, niedoczyszczone, porysowane wałki),
-ośki trzymające klapę zaworu są za mocno ściśnięte (powinny być cofnięte o 1/8 obrotu i zabezpieczone podkładką),
-masz źle wyregulowany zawór.
Zacząłbym od tej ostatniej.
To że gaźnik masz na fabrycznych ustawieniach, nie znaczy że są to dobre ustawienia. Dla każdego moto są inne ustawienia. Sprawdź też czy masz dobrą świece.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały_mudzyn




Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kąta w kąt - lubuskie

PostWysłany: Nie 14:50, 25 Cze 2017    Temat postu:

@filippo144de - zawór jest złożony poprawnie

@amek721 - pierwsze dwie opcje na pewno odpadają, zawór jest złożony poprawnie. Regulacja zaworu przecież nie wpływa na to czy otwiera się on w pełni. Niezależnie od ustawień powinien otwierać się do końca. Nie sprawdzałem jeszcze czy ośki trzymające zaworu mają odpowiedni luz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Nie 15:00, 25 Cze 2017    Temat postu:

mimo wszystko sprawdziłbym regulacje tzn. ustawił tak, aby zawór otwierał się najpóźniej.
sprawdź wszystkie opcje, o których Ci napisałem. Jeżeli wszystko będzie ok, to zostaje zdjęcie pokrywy sprzęgła(dużej) i wyciągnięcie mechanizmu odśrodkowego zaworu. Ten układ nie jest skomplikowany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały_mudzyn




Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kąta w kąt - lubuskie

PostWysłany: Pon 9:55, 26 Cze 2017    Temat postu:

Ustawienia gaźnika sprawdzone, świeca sprawdzona, instalacja elektryczna sprawdzona.

Rzeczy które nie są sprawdzone:
- moduł zapłonowy CDI
- luz na trzpieniach prowadzących zawór (niwelujących ruch w poziomie) - powinien wynosić ok 0,2mm. Postaram się dzisiaj to sprawdzić
- cewka zapłonowa

Tak jak pisałem wcześniej, zawór jest już sprawdzony na różnych ustawieniach tak jak gaźnik. Zawór tak czy inaczej nie otwiera się do końca. Na zaworze nie ma nagaru/brudu więc opcja z czyszczeniem też odpada.

Mechanizm odśrodkowy wizualnie jest w dobrym stanie - co do sprężyny, gdyby była zużyta to chyba powodowała by za szybkie otwieranie zaworu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 10:09, 26 Cze 2017    Temat postu:

Te sprężyny sie nie zużywają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 10:58, 26 Cze 2017    Temat postu:

Jeżeli popychacz i podkowe masz dobrze założone to sprawdź dwie rzeczy - czy działa regulacja (jeżeli obracasz śrubą to czy zmienia się połozenie jednego znacznika względem drugiego) oraz czt przy dodawaniu gazu widać że zawór się otwiera (znacznik dochodzi do znacznika). Ostatnio jak znajomy poskładał mi jeden silnik to zawor w ogole nie chodził. Okazało się że coś źle złożył i zębatka nie trafiła w zębatkę (sam nie wiem jak to możliwe i że tego nie sprawdził).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały_mudzyn




Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kąta w kąt - lubuskie

PostWysłany: Pon 11:18, 26 Cze 2017    Temat postu:

Regulacja zaworu działa - napisałem, że testowałem różne ustawienia.

Zawór po dodaniu gazu otwiera się ale nie dochodzi do końca - wrzucam jeszcze raz fotkę jaka jest sytuacja:


Znak na ruchomym "kowadełku" nr.1 nie pojawia się w okrągłym okienku nr.4, dochodzi maksymalnie do połowy tego położenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Biały_mudzyn dnia Pon 11:25, 26 Cze 2017, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filippo144de




Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:33, 26 Cze 2017    Temat postu:

To pewnie popychacz nie chodzi w takim zakresie jak powinien. Rozbierz to i tam coś wyskoczylo pewnie [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały_mudzyn




Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kąta w kąt - lubuskie

PostWysłany: Pon 12:18, 26 Cze 2017    Temat postu:

Filippo czy ty mówisz o wałku z mechanizmem odśrodkowym? Bo do takiego zdjęcia kieruje link w Twojej odpowiedzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filippo144de




Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 8:52, 27 Cze 2017    Temat postu:

Tak . Chyba tak to się nazywa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały_mudzyn




Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kąta w kąt - lubuskie

PostWysłany: Pią 18:40, 21 Lip 2017    Temat postu:

Witam.
Właśnie jestem po sprawdzeniu zaworu wydechowego. Przy mechanizmie odśrodkowym brakowało podkładki dystansowej na wałku - poz.26, dodatkowo łożysko było w kiepskim stanie - poz.23


Miałem ściągnięty cylinder i dużą pokrywę sprzęgła - wszystko złożyłem wg manuala. Teraz zawór otwiera się na biegu jałowym ale mam problemy z obrotami - na średniowysokich i wysokich obrotach motor przerywa i strzela z wydechu, poniżej zamieszczam link do dwóch filmów z dźwiękiem:
https://youtu.be/iFP-_71r37c
https://youtu.be/BOcvZ42d5Kw

Mieszanka paliwowa, ustawienia gaźnika i świeca (nowa) wg manuala. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Czy to może być związane z trefnym modułem, statorem?

Na wolnych i średnich obrotach wszystko jest w najlepszym porządku. Na wysokich obrotach tak jak na filmie, podczas jazdy do 3 biegu względnie (chociaż mniej mocy w stosunku do innych 125) 4 i 5 na wysokich już tak jakby lekkie falowanie obrotów (czuć jakby przyśpieszał i zwalniał - bardzo szybko), 6 bieg to już masakra, prawie wcale nie jedzie.

Przełożenie 14-52


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Biały_mudzyn dnia Pią 18:43, 21 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały_mudzyn




Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kąta w kąt - lubuskie

PostWysłany: Sob 13:26, 22 Lip 2017    Temat postu:

Witajcie koledzy - odnośnie moich problemów z zapłonem, dzisiaj zrzuciłem pokrywę magneta. Mam stator/magneto 2K-3 wg manuala powinno być ustawione (linia na statorze, w moim wypadku powinna pokrywac się z linią po prawej stronie "B"):


Natomiast u mnie jest tak:


Z bliska:


Z linią pomocniczą:


Czy takie przesunięcie może powodować objawy jak wyżej na filmie? Tak czy inaczej ściągne magneto i to przestawie ale pytam, bo będę musiał wykombinować trzymak i ściągacz do magneta, bo niestety takich narzędzi nie mam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Biały_mudzyn dnia Sob 13:26, 22 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszrr




Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:33, 22 Lip 2017    Temat postu:

Może przewód wysokiego napięcia daje w dupe Very Happy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin