Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM EXC 125 2009 - zawór wydechowy nie otwiera się do końca
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały_mudzyn




Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kąta w kąt - lubuskie

PostWysłany: Sob 15:16, 22 Lip 2017    Temat postu:

@lukaszrr:
Czy w wolnym tłumaczeniu oznacza to że przewód zasilania jest uszkodzony? Smile

Przewody są sprawdzone a przed remontem nie miałem takich objawów. Po mału kończą mi się opcje i zostaje uszkodzony stator/cdi/fajka z cewką

Ogólnie przewody są całe, sprawdzałem je, styki wyczyszczone specjalnym preparatem Holtz więc opcja kabli odpada. Instalacja elektryczna jest nowa z KTM.

Pozdrawiam

EDIT:
Widzę, że tematy związane z elektroniką i elektryką cieszą się mniejszym zainteresowaniem Smile

Dzisiaj CDI, stator z kołem magnesowym i cewka pojechały do firmy Digitech z Będzina - co prawda mamy pełny sezon ale motocykl jedzie kiepsko i nie daje frajdy z jazdy. Poinformuje co było przyczyną takiego zachowania, diagnoza powinna być w ciągu 2-3 tygodni.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Biały_mudzyn dnia Wto 6:55, 25 Lip 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały_mudzyn




Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kąta w kąt - lubuskie

PostWysłany: Śro 6:52, 23 Sie 2017    Temat postu:

Witajcie,

W ubiegłym tygodniu zapłon (CDI, stator, koło magnesowe, fajka z cewką) wrócił z firmy Digitech z Będzina.

Dobra informacja jest taka, że zapłon jest sprawny - co prawda kolega z Digitechu powiedział, że pod obciążeniem następuje lekkie przesunięcie zapłonu a pomiary wykazały że mierzone wartości są w dolnej granicy, ale wartości zgodne z podanymi w manualu.

Chciałbym tutaj z miejsca polecić firmę Digitech - panowie mają sporą wiedzę i wyczerpująco odpowiadają na każde pytanie/problem. W związku z tym, że zapłon był sprawny, jedyny koszt jaki tutaj poniosłem to wysyłka kurierem.

Natomiast zła wiadomość jest taka, że cały czas silnik przerywa i strzela w wydech na wysokich obrotach na biegu jałowym a na biegach roboczych tak jakby nie miał pełnej mocy - dokładnie tak jak na wrzuconych przeze mnie filmach.

Zacząłem się trochę bawić ustawieniami zapłonu - lekko cofnąłem stator w stosunku do znaku na obudowie silnika (około 1 mm przed znakiem). Dało to zauważalną poprawę na biegach roboczych - motor szybciej się wkręca, jest żwawszy ale cały czas na jałowym przerywa i strzela w tłumik na wysokich obrotach. Do tego czuć, że na wysokich obrotach nie ma jeszcze pełnej mocy.

Wczoraj solidnie go przepaliłem żeby sprawdzić świecę i tak wygląda ona po jeździe:








Świeca ze zdjęć nowa (5mth) jest zgodna z manualem (ciepłota, typ etc) - tyle że jest irydowa a nie platynowa. Jak widać, na ceramice izolatora i elektrodach zbiera się węgiel. Nagar jest suchy i twardy - teoretycznie świadczy to o zbyt bogatej mieszance. Ale gaźnik był regulowany, poziom paliwa jest ok.

Dzisiaj zamówiłem nową dyszę główną, zgodnie z manualem:


Dysza główna: 170
Iglica: NOZF / poz. 4
Dysza iglicy: 48
Pozycja śruby regulującej mieszankę: 1 obrót od w pełni wykręconej - tutaj mam największą zagwostkę. Na śrubię wykręconej o 1 obrót motor strasznie muli. Dopiero w przedziale od 1,5 do 2 obrotów zaczyna jechać dobrze.

Czy ktoś ma sugestie co mógłbym jeszcze sprawdzić? Tak jak wcześniej pisałem, kompresja, zawór, filtr, membrana - tutaj wszystko jest na tip-top i nie ma mowy, żeby któryś z tych elementów był winny.

Będę wdzięczny za każdą sugestie - nie mam już nerwów do tego silnika a za chwilę będzie zima i tyle sobie pojeżdżę...

Pozdrawiam

EDIT:
Zapomniałem dodać, że na ssaniu motor bardzo kiepsko reaguje na ustawienia obrotów (regulacja grzybkiem, którym załączam ssanie przy gaźniku) - czy jest opcja, że mechanizm ssania jest uszkodzony? W sumie tylko to teraz przychodzi mi do głowy - czy za duża dawka paliwa mogłaby powodować efekty takie jak na filmie? Dodam, że motocykl na zimnym i cieplym silniku odpala od strzala. Na zimmym silniku bez ssania po odpaleniu gaśnie więc mechanizm ssania działa przynajmniej częściowo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Biały_mudzyn dnia Śro 7:35, 23 Sie 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Śro 11:46, 23 Sie 2017    Temat postu:

Po świecy widać, ze masz za bogato. Ustawienia z manuala dla kilkuletniego moto są tylko pogladowe, rzadko się sprawdzają.
Sprawdź tez uszczelniacz wału od strony magneta


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin