Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ktm 690 Enduro Przerywa, Gaśnie
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MJXC




Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 22:34, 05 Kwi 2016    Temat postu: Ktm 690 Enduro Przerywa, Gaśnie

Witam,

Mam problem z Ktm 690 enduro 2009.
Problem zaczął się od tego, że motocykl przerywał na wyższych obrotach aż wkońcu zgasł mi w lesie i przez 2 godziny nie mogłem go odpalić.
Kiedy już odpalił, przejechałem jakieś 3 kilometry, motocykl przerywał, i strzelał z tłumika, na wolnych obrotach gasł. Skończyło się na holowaniu.
Mechanik wymienił filtr paliwa, fajkę i świecę. Nie pomogło. Podmieniał jakieś mechaniczne części, po dwóch dniach rozłożył ręce i powiedział że jedynie serwis-komputer, że to na pewno jakiś elektryczny/elektroniczny problem.
W tej chwili kiedy go odpalę, chodzi chwile i gaśnie, ujedzie 50 metrów gaśnie. Silnik chodzi jakby był na ssaniu.
Dałem go do serwisu Best Bike w Bydgoszczy, po miesiącu "oględzin" powiedziano mi, że zostały wgrane nowe mapy pokasowane wszystkie błędy, i że to jakaś mechaniczna usterka, jeśli zgodzę się na zostawienie Ktm'a na kolejny miesiąc albo dwa, to może znajdą przyczynę.
Co robić? Jak sobie z tym poradzić? Proszę o pomoc.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MJXC dnia Wto 22:38, 05 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Wto 22:42, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Na ile miesiąc lub dwa Evil or Very Mad Ciekawe co by zrobili jak bym im zatargał samochód z silnikiem V8,który żyje własnym życiem ciekawe co by powiedzieli ,,przyjdź pan za 2 może 3 lata"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 23:00, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Zacznijmy od tego czy moto seria czy grzebane?
Mam na myśli wydech, filtr powietrz, mapy, odblokowane biegi(II i III)?

To nic złego i zupełnie normalna sprawa ale 690tka to najmocniejszy seryjnie produkowany singiel i żeby spełnić durnowate eko-normy jest fabrycznie nieco skastrowana żeby się w nich zmieścić.
W momencie gdy pojawia się przelotowy wydech(wystarczy sam tłumik) już często często pojawiają się pierwsze jaja. Najczęściej wgranie odpowiedniej mapy załatwia sprawe ale bywa, że i to jest za mało.
Sam możesz jedynie zrobić kalibrację przepustnicy i restart kompa:
1. Przekręcasz stacyjkę i kiedy już pompa ucichnie, zegary przestaną robić test, jednym płynnym, niezbyt szybkim ruchem odwijasz manetkę do końca a potem w podobnym tempie również jednym płynnym ruchem ją zwalniasz.
2. Zwyczajnie przekręcasz zapłon, odpalasz moto i pozwalasz mu pochodzić równe 15min. Moto musi być zimne i w tym czasie nie dotykasz manetki ani niczym się nie bawisz. Po upływie 15nin gasisz go ale nie guzikiem tylko przekręcając stacyjkę.

Jeśli to nie pomoże to pozostaje podpięcie pod kompa ale u kogoś ogarniętego i kalibracja czujników, TPS itd.
Oczywiście przy założeniu, że moto jest sprawne i masz odpowiednią mapę.
Mapy zdaje sie są 3. Pierwsza pod wymieniony sam przelotowy tłumik(nie pamiętam jej nazwy).
Kolejna to EVO I gdzie powinieneś mieć akcesoryjny tłumik(lub cały układ), inną bardziej przewiewną obudowę filtra powietrza i ewentualnie inną wkładkę filtra(np. K&N).
Ostatnią jest EVO II - pełen układ wydechowy, stożkowy filtr powietrza(niezbędna relokacja akumulatora) i ostrzejszy wałek.

Zajrzyj pod ten link - [link widoczny dla zalogowanych]
Tam jest problem a w zasadzie kolejne kroki do jego rozwiązania, dosyć dokładnie opisany.
Moim zdaniem ASO Ci tutaj wiele nie pomoże bo oni często mają problem z najzwyklejszym w świecie wgraniem właściwe po mapy a co dopiero rozwiązać jakiś bardziej skomplikowany problem z elektroniką... Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spidi dnia Wto 23:05, 05 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 0:45, 06 Kwi 2016    Temat postu:

Grzebane, kupiłem go z wymienionym tłumikiem Akrapa.
Miałem sportowy filtr Kn'a, wyczyscilem go i nasaczyłem, ale w jego miejsce wsadziłem zwykły filtr ( taki co sie go wyrzuca przy kolejnej wymianie)
Nie wiem co masz na myśli pytając o odblokowane biegi. Biegów mam 5 lub 6, wszystkie normalnie wchodziły.
Motocykl kupiłem już z wymienionym tłumikiem Akrapa, 3 miesiące jeździł i wszystko było wporząku..
Baba z serwisu dzisiaj mi mówiła że są wgrane takie mapy jak należy, bo tamte niby nie były dobre, ale nic to nie pomogło.
On sam gaśnie po kilkudziesięciu sekundach, nie ma szans żeby chodził 15 minut.
Chętnie bym go dał do kogoś ogarniętego i podpiął jeszcze raz pod kompa, niestety nie znam nikogo takiego, byłem u dwoch mechaników w Toruniu, którzy cieszą się dobrą opinią, ale nie mają kompa, dlatego oddałem go do serwisu Ktm'a w Bydgoszczy, tam też rozkładają ręce

Confused Confused Confused
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 8:03, 06 Kwi 2016    Temat postu:

Biegi II i III mają blokadę właśnie pod ekologię.
W nowszych można to podobno odblokować z pozoimu kompa(odhaczając odpowiednie opcje) ale we wcześniejszych trzeb zwyczajnie wypiąć dwa piny z jednej z kostek. Przy czym to akurat nie powinno mieć wpływu na gaśnięcie a raczej minimalnie na osiągi.

Zrób klabirację manetki i ten tzw. "idle reset" czyli daj mu pochodzić.
Jak Ci zgaśnie to spróbuj jeszcze raz.
Ja swoją 690tkę kupiłem kilka tygodni temu i też podczas pierwszego wypadu na moto z początku kaprysiła. Trochę sie wkurzyłem ale pomyślałem, że stała całą zimę bez aku, temperatury niskie więc zanim zacznę wymieniąc świece itp to poprostu reset. Jak ręką odjął!
Przelatałem cały ostatni weekend i ani razu nie zgasła.
U mnie te 15min chodził dopiero za 3cim albo 4tym podejściem - wcześniej po minucie sam gasł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 20:06, 06 Kwi 2016    Temat postu:

Pojadę po motocykl do "serwisu" chyba w piątek, zrobię tą kalibrację i dam znać.
Nie wydaje mi się żeby to pomogło, ale też nie zaszkodzi spróbować. Wymienie też filtr powietrza na ten sportowy Kn'a.
Jeśli kalibracja nie pomoże to co robić?
Może jest na forum jakiś Magik od ktmów, który mógłby mi pomóc? lub macie jakieś namiary na dobrego mechanika najlepiej z kujawsko-pomorskiego?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 21:29, 06 Kwi 2016    Temat postu:

Dowiedz się przy okazji, którą mapę miałeś wgraną(skoro twierdzą, że nie właściwa) i którą dokładnie Ci wgrali. To bardzo istototne bo jak wcześniej pisałem jest ich kilka i dobrze wiedzieć z czym mamy do czynienia.

Przeglądałeś link, który wkleiłem? Tam masz wszystko opisane co trzeba zrobić jeśli kalibracja nie pomoże.
U mnie pomogła. Z innych for wiem, że wielu innym ludziom również...
Czasami zdarza się jednak, że problem leży głębiej a wtedy trzeba odhaczyć punkty 3 i 4 z linka a do tego potrzeba już kompa i kogoś rozgarniętego. Podobno nawet nie wszyscy dealerzy mają tego diagnostycznego boxa XC-1.
Jednak jak wspomniałem problem jest powszechnie znany i do ogarnięcia.
Wklep w Google "KTM 690 stalling" to sam zobaczysz, że jest dziesiątki podobnych tematów wraz z bardzo szczegółowo opisanym jak rozwiązać problem.



Zerknij jeszcze jak wygląda u Ciebie obudowa filtra - seryjna jest pełnym odlewem z małym wlotem powietrza w tylnej części. Z kolei w kit'cie EVO I powinna wyglądać tak:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spidi dnia Śro 21:32, 06 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 9:49, 07 Kwi 2016    Temat postu:

Spidi dobrze pisze - zrób oba resety.
Podał Ci też link z informacjami które powinieneś znać na pamięć.

Wymiana filtra z K&N na inny to już ingerencja w układ dolotowy i znowu powinien być reset.

Głupie odłączenie aku na ułamek sekundy już powoduje, że powinieneś robić reset.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MJXC




Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 14:08, 07 Kwi 2016    Temat postu:

Jutro rano jadę odebrać moto, dowiem się jakie mi wgrali mapy i co tam jeszcze wgrywali, bo powiedziano mi że będę musiał zapłacić 350 zł.
Mimo że usterka nie została naprawiona.

Mam nadzieję, że to nic poważnego i reset rozwiąże problem. Dziwne, że w serwisie tego nie wiedzą, a wgrywanie map zajęło im 5 tygodni.

Tak, patrzyłem na ten link, ale wszystko jest po angielsku, a kiedy przetłumaczyłem stronę za pomocą tłumacza google, tekst jest mało zrozumiały:
"Najprostszy jeden. To ponowne kalibruje pozycję Start & Stop w uchwyt przepustnicy. Włączyć zapłon, ale nie uruchamiać. Poczekaj, aż igła tacho, aby powrócić do zera. Następnie obrócić uchwyt przepustnicy stopniowo od blisko otworzyć iz powrotem z otwartego na zamknięty. Nie pozwól, by zatrzasnąć. Wyłącz zapłon, zrobione."

Tak wygląda pierwszy punkt, a pozostałe jeszcze gorzej.

Obudowę filtra będę widział kiedy zdejmę siedzenie? Jeśli tak to moja na pewno wygląda inaczej, według tego co piszesz moja jest seryjna.

Jeszcze pytanie dotyczące tego resetu. Jak przekręcę kluczyk i chwile odczekam, odkręcam manetke na maxa i od razu ją odpuszczam? czy odkręcam chwile czekam i wtedy odpuszczam?
Kiedy to zrobię to od razu odpalam motocykl? Czy wyłączam stacyjkę włączam jeszcze raz i wtedy odpalam. Jeśli mi zgaśnie np po minucie to kręcę dalej, czy za każdym razem kiedy zgaśnie, bede musiał robić reset?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 15:19, 07 Kwi 2016    Temat postu:

Faktycznie z translatorem ciężko to ogarnąć... Smile)

Przkręcasz zapłon(wcześniej zanim przekręcisz stacyjkę ustaw guzik na kierownicy w pozycji włączony) i kiedy już zegary skończą test a pompa umilknie, odwiń manetkę płynnym ruchem aż do końca. Potem od razu zwolnij ją w podobnym tempie, równie płynnym ruchem.
Nie musisz robić przerwy ale siłą rzeczy jak dociągniesz do końca to zrobisz minimalną przerwę żeby zacząć ruch w drugą stronę. Na spokojnie wszystko, bez pośpiechu.
Po tym wyłączasz zapłon samą stacyjką.

Wgranie mapy to kilka do kilkunastu minut i naprawdę nie trzeba mieć doktoratu z informatyki żeby to zrobić. Wystarczy kabel, odpowiedni soft i postępować zgodnie z instrukjcą.
Mnóstwo ludzi robi to we własnym zakresie. Ja kiedyś bawiłem się mapami w aucie i zaręczam, że nie ma w tym żadnej większej filozofii a nie jestem specem od komputerów.
Dobre serwisy robią tą operację od ręki...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MJXC




Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 13:06, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Wróciłem z "serwisu" zapłaciłem 380 zł. Zostały skasowane błędy, wgrana nowa mapa.

Zapytałem jak tam mapa się nazywa, "serwisant" odpowiedział mi że ona się nie nazywa, bo to jest oryginalna mapa taka jaka jest przypisana do tego konkretnego modelu.
Poza tym wymienił mi jakiś filterek od wtrysku czy cos takiego. Coś tam przeczyścił.

Wróciłem do garażu, wymieniłem filtr powietrza na ten Kn'a, zrobiłem reset wg Twoich wskazówek, odpaliłem silnik i nic się nie zmieniło, odpalałem go z 20 razy, za każdym razem nie chodził dłużej niż 20 sekund. Reset także zrobiłem kilka razy.

Na youtube wstawiłem filmik jak zrobiłem reset i jak odpalam później maszynę.
Trzeba wpisać "Ktm 690 reset"
Link: h [link widoczny dla zalogowanych]
Trzeba usunąć spację inaczej nie mogłem wstawić linka.

Pomóżcie mi co dalej? bo już ręce mi opadły, wydałem już łącznie 1,000 zł a motocykl jak gasł tak gaśnie.. :/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MJXC dnia Pią 13:17, 08 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 14:12, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Nie sprawdzałeś na serwisie czy motor działa?

Rozumiem że na kołach nie wracałeś?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MJXC




Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 14:47, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Sprawdziłem, odpalając go, ale zaraz zgasł robiłem to przy "serwisancie", ale on od razu mi powiedział że nie naprawił usterki.

Mało tego musiałem sam składać motor bo ten Kretyn twierdził że nie ma czasu, i że nie wiedział że dzisiaj przyjadę..

Ten "Best Bike" Bydgoszcz to jest jakaś porażka, nie wiem kto im nadał miano serwisu.

Pojechałem busem po Motocykl, wiedziałem że mi go nie zrobili, a w tej chwili on ujedzie max 100 metrów i to przy dobrych wiatrach..
Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MJXC dnia Pią 14:49, 08 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 15:17, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Masakra jakaś z tym serwisem.
Masz seryjny wydech od niego? Jeśli tak to wsadź go na próbę, załóż też wtedy seryjny filtr powietrza, odpal i spróbuj zrobić wtedy reset.
Jeśli będzie dobrze to będzie wiadomo, że winna jest mapa. Jeśli nic się nie zmieni trzeba będzie szukać dalej...

Przy tych dodatkach, które masz w motocyklu powinni wgrać Ci mapę od KITu Evo I dedykowaną dla tego modelu i rocznika. Jeśli wgrał Ci zwykłą mapę to moto nie ma prawa dobrze działać.
Tak naprawę to jak podpinali moto pod kompa i nie chodził jak trzeba powinni zrobić oprócz wgrania mapy elektroniczną kalibrację przepustnicy, zrobić test czujnika położenia przepustnicy(TPS) itd. ale ja mam dziwne wrażenie po tym co piszesz, że oni nie za bardzo mieli pojęcie co robią. :/

Możesz też zajrzeć do świecy i zobaczyć jak wygląda - może będzie po niej coś widać czy jest za bogato czy za ubogo?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spidi dnia Pią 15:21, 08 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MJXC




Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 15:44, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Nie mam seryjnego wydechu, kupiłem go już z założonym tłumikiem akrapovica. Jeździłem na nim jakieś 3-4 miesiące i wszystko było Ok, nic nie przerywało, nie gasł, miał ogromną moc.

Mówił mi że poza wgraniem mapy, regulował też przepustnicę, ale że nic to nie dało.

Świecę wymieniłem razem z fajką od razu jak zaczął mi przerywać, wyczyścili mi zbiornik( myślałem że może jest tam woda dlatego przerywa), wymieniłem też filtr paliwa. Ogólnie to wszystkie filtry, olej, paliwo mam wymienione..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin