Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ktm 690 Enduro Przerywa, Gaśnie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 16:30, 08 Kwi 2016    Temat postu:

tak jak spidi napisał
na seryjnej mapie nie będzie działał ten motocykl z żadnym innym tłumikiem oprócz seryjnego
to samo tyczy się filtra powietrza

może masz inną usterkę ale póki ktoś nie wgra Ci dedykowanej mapy zapłonu lub ty nie wymienisz części na oryginalne szukanie dalszych usterek nie ma sensu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 18:13, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Ja bym Ci tłumik pożyczył do sprawdzenia ale kawał drogi nas dzieli...

Spróbuj jeszcze na chwilę wyjąć tego K&Na, włożyć zamiast niego seryjny wkładkę(filtr) i DB killer do tłumika jeśli posiadasz. Na filmie gaśnie Ci dosłownie po chwili. Jeśli będzie chociaż minimalna poprawa to będziesz miał odpowiedź - ja stawiam na niewłaściwą mapę.
Tym bardziej, że tak jak piszesz mnóstwo innych rzeczy, które potencjalnie mogłyby być przyczyną, już posprawdzaleś.
Do świecy zajrzyj tak czy siak - zobaczysz czy jej nie zalewa i jaki ma kolor.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 19:28, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Jeśli ta usterka byłaby spowodowana niewłaściwą mapą, uaktywniłoby się to dopiero po 4 miesiącach jeżdżenia?

Od początku miałem włożony filtr K&Na, i tłumik akrapa z DB killerem. Cztery miesiące chodził perfekcyjnie.

Zauważyłem, że jak motocykl jest zimny to chodzi trochę dłużej, a później im częściej go odpalam, gaśnie co chwilę.

Świeca jest czysta, i sucha.

Może jest ktoś na forum, kto mógłby mi wgrać odpowiednią mapę, lub ma namiary na kogoś z komputerem najlepiej z Kujawsko-Pomorskiego?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 19:45, 08 Kwi 2016    Temat postu:

No tak ale teraz Ci tam grzebali przy mapach i nie wiadomo co zrobili.
Wcześniej było dobrze, coś się zaczęło dziań i może wystarczyło wówczas zrobić reset. Kto wie - może byłoby OK i nie trzeba byłoby robić nic więcej.

Ciężki temat. Spróbuj jeszcze opisać swój problem na forum OrangePower.pl
Tam jest przynajmniej kilka albo kikkanaście osób, ktore mają lub miały 690tki.
Może znajdziesz twm kogoś ze swoich stron kto będzie w stanie pomóc albo podpowie Ci coś jeszcze. Może jest jeszcze jakiś "myk", o którym nie wiem. Ja mam swoją 690tkę niespełna miesiąc więc dopiero poznaje ten model.

Myślę jednak, że warto pokombinować z podmianą tłumika(ewentualnie wciśnięciem dB kilkera jeśli go masz) i wkładki w filtrze. To samo ze świecą(wykręcić i zobaczyć jak wygląda). Nic Cię to nie kosztuje a być może trochę rozjaśni sytuację. Jeśli podmiana filtra i tłumika nic nie da to przynajmniej będziesz wiedział, że przyczyna jest mechaniczna a nie w soft'cie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 584
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:03, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Nie znam się za bardzo - to jest starszy model 690 z jedną świecą?
Jak tak to mój znajomy mechanik ogarnął ostatnio podobny temat - jak chcesz zadzwoń do niego:
Moto Lezan - 604 593 843


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 21:40, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Tak ten jeszcze jest z jedną więc pewnie będzie to samo...
Z dwoma wyszedł dopiero w 2014tym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 22:02, 08 Kwi 2016    Temat postu:

babel napisał:
Nie znam się za bardzo - to jest starszy model 690 z jedną świecą?
Jak tak to mój znajomy mechanik ogarnął ostatnio podobny temat - jak chcesz zadzwoń do niego:
Moto Lezan - 604 593 843


Ok, dzięki za numer jutro zadzwonię.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 22:27, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Rozmawiałem z poprzednim właścicielem, mówił ze po wymianie tłumika z oryginalnego na Akrapa, nie wgrywał żadnej mapy.
Wychodzi na to, że motocykl cały czas miał wgraną seryjną mapę.
Mimo to chodził jak w zegarku.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 23:16, 08 Kwi 2016    Temat postu:

W większości "normalnych" motocykli nie potrzeby robić nic po wymianie samego tłumika. Szczególnie przy tych na wtrysku. Niestety 690tka jak już pisałem wcześniej jest wyjątkowo czuła w tej kwestii.

Bardzo często już sama wymiana tłumika powoduje, że zaczynają się komedie. Dopiero wgranie odpowiedniej mapy i reset pomagają. Stąd kilka różnych map, którymi dysponuje serwis w zależności od ilości modyfikacji i zmienionych elementów.
Zanim kupiłem swoją 690tkę sporo szperałem swego czasu na zagranicznych forach w poszukiwaniu info o tym modelu. Nie uwierzył byś na jakie ilości informacji na ten temat, natknąłem się przy okazji.

Ty jeszcze dodatkowo dołożyłeś wkładkę K&N czyli nie tylko masz sprawniejszy wydech ale i silnik dostaje więcej powietrza. W zasadzie wystarczy zmienić obudowę filtra, zmienić mapę i masz pełen "fabryczny" KIT Evo a wbrew pozorom ludzie bardzo chwalą tą modyfikację.

Może dlatego zaczął wariować? Poprzedni właściciel latał na seryjnym filtrze? Z drugiej strony bodźcem do wariacji mogło być cokolwiek - odpięcie aku na chwilę, kwestia innego stylu jazdy, innego paliwa(lepszego/gorszego), niska temperatura powietrza itp.
Teraz to bez znaczenia. Ja bym jeszcze pokombinował tym bardziej, że nie masz nic do stracenia a jak widać goście z KTMa, którzy Ci to robili dali ciała po całości. Bardzo też jestem ciekaw jak wygląda świeca?

Jeszcze z ciekawości - próbowałeś przestawiać mapę tym przełącznikiem pod siedzeniem? Nie wiem czy u Ciebie jest ale pewnie tak. Nie pamiętam tylko która cyfra na pokrętełku odpowiada za które ustawienie. Są chyba ze 3 - standard, soft i advance czyli najmocniejsza. W instrukcji pewnie znajdziesz coś o tym.

Poprzedni właściciel mojego KTMa też mi opowiadał, że jak założył tłumik to zaczęły mu falować wolne obroty i często gasł przy ruszaniu albo jak stał na światłach. Nie wiadomo dlaczego. Potem wgrali mu mapę w KTMie w Warszawie ale dalej było coś nie halo. Falowanie obrotów ustąpiło, gasł rzadziej ale dalej sie to zdarzało. Potem pojechał do nich raz jeszcze w innej sprawie ale podpięli jeszcze raz do kompa - okazało się, że wgrali mu nie tą mapę co trzeba(chyba Evo II gdzie jest inaczej rozwiązany dolot i ostrzejszy wałek). Wgrali mu więc jeszcze raz nową mapę, tym razem od Evo I i jak ręką odjął skończyły się problemy.

Jak kupowałem od niego sprzęta to stał w ciepłym garażu a akumulator był wyjęty. Podłączyliśmy odpalił i chodził bardzo ładnie. Wróciłem do domu i kilka dni później chciałem się chociaż kawałek przejechać. Było bardzo zimno, może ze 2-3 stopnie na plusie i motocykl podczas rundki po mieście gasł mi dosłownie co chwila. Wróciłem do domu, zrobiłem reset(za 3cim albo 4 tym razem nie zgasł po minucie i chodził przez 15min.) i od tamtego czasu nie zgasł ani razu a spędziłem na nim cały ostatni weekend.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spidi dnia Pią 23:38, 08 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 0:01, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Poprzedni właściciel latał już na tym filtrze K&Na, i ja tak go kupiłem(z tłumikiem Akrapa i filtrem K&Na), wszystko było dobrze.

Ja wymieniając olej i filtry założyłem zwykły filtr powietrza(nie wiedziałem że mam sportowy) , ale też chodził normalnie..

Dopiero po jakims czasie zaczęło mu odwalać.

Świeca irydowa wygląda jak nowa i taka jest, przejechane było na niej 50 metrów. wymieniałem ją miesiąc temu.

Nie wiem nawet gdzie jest to pokrętło, ale jutro obczaje. Od poprzedniego właściciela wiem jedynie że mam te mapy ustawione na najmocniejsze.

Czyli pewnie pozostaje mi tylko Ktm Warszawa?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Sob 0:08, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Zadzwoń jutro do tego mechanika co kolega wyżej wrzucił. A nóż powie coś nowego o czym nie wiemy?
W KTMie w W-wie jak widać na przykładzie mojego motocykla, też może być różnie... Wink
Olsztyn(Wojciechowicz) wydaje mi chyba najsolidniejszy z tej trójki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 9:43, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Na forum supermoto jest kilkanaście jak nie kilkadziesiąt 690.
I każdy ale to każdy kto zmienił tłumik na inny miał problem z obrotami i gaśnięciem.
I dopiero po wgraniu odpowiedniej mapy było ok.
Ty masz ten plus, że masz tłumik Akrapa więc wiadomo, że będzie działać mapa Akrpapa.
Bo Ci co zakupili tłumiki innych firm mieli też problem, że nie do końca działała mapa Akrapa z jakimiś innymi wydechami.
Zapytaj się Gierwi na forum supermoto czy poleca serwis Rapid Motocykle z Poznania.
Jak tak to jedź daleko nie masz niech ci wgrają mapę Akrapa.
Rapid ma też hamownię więc chyba wypada najlepiej ze wszystkich serwisów.

Na innym forum czytałem, że możesz troszkę oszukać kompa i zasłonić wydech ręką. Odpalasz silnik z lekko zasłoniętym tłumikiem i powinien silnik działać dłużej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Sob 9:47, 09 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 14:43, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Wyjmowałem DB killera wkładałem nic to nie dało.

Zasłaniałem tłumik ręką owinietą w ręcznik i rzeczywśicie chodził dłużej, ale 10 sekund i gasł.

Dzwoniłem do mechanika co kolega Babel go polecił. Powiedział mi że w ostatnim czasie miał dwie takie 690tki jak moja, z takimi samymi objawami. Chodziły 10 sekund i gasły.
Powiedział, że to na pewno PRZEPUSTNICA, w obydwu przypadkach wymienił przepustnicę, i wszystko było w porządku.
Ja swoją dzisiaj wyciągnąłem, przeczyściłem, przeczyściłem też kostki, ale nic to nie dało. Będę musiał ją wymienić, ale z tego co mówił Bąbla mechanik nowa kosztuje 3,500, a używka 1,000 i jest to często spotykana usterka w tych modelach, później zostało to poprawione w kolejnym modelu który miał dwie świece.

Poszukam jakiejś używanej przepustnicy. W przyszłym tygodniu już pewnie coś ogarnę, wymienię ją i dam znać.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 14:51, 09 Kwi 2016    Temat postu:

hacker33 napisał:
Na forum supermoto jest kilkanaście jak nie kilkadziesiąt 690.
I każdy ale to każdy kto zmienił tłumik na inny miał problem z obrotami i gaśnięciem.
I dopiero po wgraniu odpowiedniej mapy było ok.


Tylko że ja nie wymieniłem tłumika, kupiłem go już na Akrapie, i chodził 4 miesiące bez zarzutu, nagle zaczął przerywać i gasnąć, ale po 4 miesiącach jeżdzenia + kilka miesięcy jeżdzenia poprzedniego właściciela.

Nie znam się, ale wydaje mi sie że gdyby to była nieodpowiednia mapa, od razu po wymianie tłumika byłyby problemy z gaśnięciem i obrotami.

Mapę pewnie też należało by zmienić, bo wychodzi na to że miałem cały czas seryjną, i teraz wgrano mi nową mapę także seryjną.

Od dwoch osób usłyszałem że to może być przepustnica, później od mechanika Bąbla że to jest przepusnica co potwierdzają jego dwie naprawy..
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 16:22, 09 Kwi 2016    Temat postu:

A ile przebiegu ma ten twój ktm?
Na forum sm napisał Ci michał, że po wgraniu nowej mapy ecu i przepustnicy problem zniknął.

Na forum jest jeden ogarnięty gościu w mapach ktm ale z Warszawy.
Ja bym stawiał na oprogramowanie.
Wpierw wolałbym wydać kilkaset złotych a później tysiące.

Z forum supermoto gdzie tematów w bród
Cytat:
U mnie w SM było tak samo (po wgraniu mapy Akropovica) w dodatku strasznie falowały mi obroty po wgraniu mapy przez serwis. Zakupiłem interfejs diagnostyczny i pobrałem z neta darmowy programik TUNE ECU. Po sprawdzeniu okazało się że w serwisie wgrali mapę akrapa ale wbrew temu co mówili nie wyłączyli sondy lambda i motocykl cały czas próbował dostrajać mieszankę , a jak wiadomo z przelotowym wydechem nie najlepiej będzie mu to wychodziło. Po wyłączeniu sondy motocykl pracuje równiej i nie gaśnie.


Poczytaj
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin