Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM 125- Wszystko o wymianie tłoka i korby
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łodzianin




Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 23:40, 02 Kwi 2016    Temat postu: KTM 125- Wszystko o wymianie tłoka i korby

Cześć!

Zakładam ten temat z myślą o wszystkich, którzy jeżdżą na setkach i mogą (jak ja) nie mieć za dużego doświadczenia w wymianach tytułowych: korby i tłoka.
Chciałbym, żebyście pisali tu jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie.

Żeby wszystko było w miarę uporządkowane, proszę o podanie:
- co ile wymieniacie korbę/tłok, jakiej firmy?
- nicasil czy tuleja?
- honujecie przed każdym tłokiem?
- jakiego oleju do paliwa używacie i w jakiej proporcji?
- w jaki sposób oceniacie stan zużycia korby/tłoka?
- jak oceniacie swój styl jazdy Wink (tor,enduro,przeloty,SM)
- byłoby ekstra, gdybyście dodawali fotki tłoków

Zacznę od siebie:
Tłok Wossner sel.C. Cylek na nicasilu, selekcja taka sama jak poprzednio, nie honowany (ale widoczna jodełka), korba Hot Rods, przelatane 44 godziny w tym około 5-7 po mieście na szosówkach. Teren raczej lekki (Łódź jest płaska Wink ) po drodze 1 zawody CC i 1 wizyta na torze. Zawsze przed jazdą rozgrzewany. Wyjeżdżone 5l. oleju- litr Ipone samourai, 4l. Motul 800, proporcje 1-50 czasem ciut więcej oliwy wlałem jak miało być ciężej.

Zdjęć cylindra niestety nie mam, ale facet, który mierzył powiedział, że "tak se, ale bez honowania da radę"
Poniżej fotki:
Tu z googla: [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Fotka 2 jest od gaźnika, 4 od wydechu- widać na niej dwa miejsca gdzie jest wypolerowany, na dole i przy pierścieniach.

Co o nim myślicie? Nagar trochę wyczyściłem szczotką drucianą było więcej. A te głębokie rysy przy pierścieniach są od ich zakładania i zdejmowania- trochę ćwiczyłem na nim.

Zachęcam do dyskusji i aktywności :


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Łodzianin dnia Sob 23:45, 02 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13693
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 7:37, 03 Kwi 2016    Temat postu:

- korbe sie wymienia zaleznie od jazdy, od firmy korby, stanu silnika itp srednio 2-3 tłoki
- nicasil tylko
- to zalezy w jakim stanie jest cylinder jak ma wyraźne nacięcia to nie trzeba
- było 100X na forum, motul 800/ipone samurai 1;50
- pomiary
-jeżdze wszędzie gdzie ise da i jak sie da ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 18:35, 03 Kwi 2016    Temat postu:

Oleje takie jak pisze Henio ale proporcje takie jak zaleca producent.
Nicasil czy tuleja- raczej nicasil chyba ze zatrzesz tak ze koszt przekracza wartosc regenerowanego cylindra (przy amatorskiej jezdzie na torze i tak nie wykorzystuje sie tej roznicy), jak kupusz juz cylek na tulei.
Korby do 125 i pochodnych mam sprawdzone z proxa.
Honowanie - ja daje przy kazdej wymianie.

Masz dobrze wyregulowany gaznik? Nie podoba mi sie ten nagar.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łodzianin




Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 19:12, 03 Kwi 2016    Temat postu:

Bardziej chodziło mi o konkretne przebiegi jakie robicie na korbie/tłoku, niż kolejny temat "co ile wymieniać", zależy mi na poznaniu Waszych posobow używania sprzętów. Smile

Fourier- przez ostatnie kilka godzin przyznam się był za bogato mimo, ż zastosowalem się do mechanika i wymieniłem dysze i ustawilem zgodnie z tabelą.
Wiem, że Ty na Wossnerze zrobiłeś około 100 godzin, masz może jakieś fotki tłoka?

Jak oceniacie, kiedy tłok albo korba są do wymiany?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 19:40, 03 Kwi 2016    Temat postu:

Tlok jak zaczynaja sie przedmuchyl ub zaczyna dzwon, lub mi sie nie podoba z wygladu. Tlok przewaznie sprawdzam po 40 godzinach. Jazda przewaznie po torze (mam 3 km od domu). Ale dzisiaj np. zrobilem 20 km lasami i "po wsiach" Efekt byl taki ze bym sie roz... (dluzsza historia ale powod ten co przewaznie - popisywanie sie i brak rozumu). Zdjecia tlokow wrzuce jak bede w domu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13693
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 19:44, 03 Kwi 2016    Temat postu:

jak oceniamy - pisałem pomiary. tłok mozna zmierzyc, luz na korbie też

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatiEXC




Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Rzeszowa

PostWysłany: Nie 20:44, 03 Kwi 2016    Temat postu:

Ja powiem tak, honowanie zawsze warto zrobić nawet jak cylinder trzyma wymiar, ale nie w takim celu żeby zniwelować "jajko" tylko w takim celu żeby poprawić jodełke, a co za tym idzie poprawę filmu olejowego (dosłownie ruszyć honownicą pare razy w górę i w doł) przy secie i przy takich obrtach jak kręci, naprwdę to sie przydaje (wiem ze swojego doświadczenia). Korba zalezy wszystko od eksplatacji, tak jak mowią 2-3 tłoki, ja zmieniam tłoki co okolo 100mth (wossnery).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łodzianin




Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 20:52, 03 Kwi 2016    Temat postu:

MatiEXC Tak jak prosiłem Fouriera, mógłbyś wrzucić jakieś fotki takiego tłoka? Masz cylek na nicasilu? Nie uszkadza Ci się powłoka po takim czasie?

Co myślicie o moim tłoku? Mógłbym go jeszcze przetrzymać? te ryski pionowe to coś poważnego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatiEXC




Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Rzeszowa

PostWysłany: Nie 20:59, 03 Kwi 2016    Temat postu:

Twoj tłok do wymiany moim zdaniem, już sie lustro zrobiło trochę na płaszczach, jak już rozebałes to bym wymienił. Wrzucę jak bedę mial czas Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 21:10, 03 Kwi 2016    Temat postu:

Od lewej: nie znam przebiegu, 3 h; 49,5 h; 60-90 h (był przy kupnie, ja przelatałem 60), 116,5. Jeszcze mam gdzieś 2-3 sztuki ale nie chce mi się szukac.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Na 1 i 3 na deklu jest trochę nagaru. Na reszcie barwnik z oleju.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Nie 21:13, 03 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rejdzik




Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hawick / UK

PostWysłany: Nie 21:56, 03 Kwi 2016    Temat postu:

Twoje odczucia.... lepiej na jednym pierścieniu ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 22:04, 03 Kwi 2016    Temat postu:

Szczerze - dla amatora bez różnicy. Brat jeździ lepiej ode mnie to mówi, że minimalnie lepszy dół przy 2 pierścieniach ale serio ciężko to odczuć (przynajmniej w małych pojemnościach). Różnicę w kasie (Vertex ~400zł - 2 pierścienie, Wossner ~300zł - 1 pierścień) lepiej zbierać np. na korbowód albo olej.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Nie 22:05, 03 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łodzianin




Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 0:08, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Tłok wymieniłem, jak w pierwszym poście, selekcja ta sama. (hura Smile )

Fourier Dzięki za fotki, myślę, że sporo wniosą do tematu.

Porównując swój tłok do Twoich, zastanawiam się, jak to jest możliwe, że mój po tych 44 godzinach wygląda gorzej, od Twojego po ponad stu (!). Skoro robicie takie przebiegi, to skąd internet aż huczy od opinii o wymianie tłoka co 30-40 godzin w enduro a około 20 w crossie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Łodzianin dnia Pon 0:08, 04 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13693
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 7:53, 04 Kwi 2016    Temat postu:

jest takie cos że producent tłoka daje jakies 5-15 godzin gwarancji na tłok, potem to juz tykająca bomba Razz kiedy strzeli nie wiadomo. 2 sprawa - jak twój wygląda gorzej to są skutki jakiś niedopilnowań, albo mógł zassać syf filtrem, albo źle wyregulowany gaźnik - i jest rzutowanie na wytrzymałość.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 11:02, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Twoj tlok to jest przyklad jazdy po asfalcie i butowania na prostych Wink
Przebiegi typu 100 godzin to w tych przypadkach jest juz ekstremum. Cylinder dostaje po dupie. Musisz sobie policzyc co bardziej sie oplaca. Filtr powietrza musi byc nasaczon, a po sezonie najlepiej go wymienic bo gabka sie starzeje.
A i nie polecam kupowac tanich tlokow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin