Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jaki gwint ma nakrętka na wale od strony sprzęgła ??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pinokio




Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostróda

PostWysłany: Nie 20:08, 17 Lut 2013    Temat postu: jaki gwint ma nakrętka na wale od strony sprzęgła ??

no właśnie jaki bo nie chce nic ukręcić a nie ma podkładki zabezpieczającej więc zwątpiłem czy czasem nie jest lewy gwint
aha pacjent to exc 300 2T


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Nie 21:58, 17 Lut 2013    Temat postu:

Najprawdopodbniej jest lewy gwint, aby się nakrętka w czasie pracy nie odkęcała. U mnie był lewy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 22:16, 17 Lut 2013    Temat postu:

Wyobraz sobie jak kręci się wał i jak siedzi na nim nakrętka - musi mieć taki gwint, żeby obracający się wał nie luzował jej, czyli analogicznie dokręcał (oczywiscie to tylko taki sposób na zrozumienie, który gwint, a nie, że wał dokręca nakrętkę..)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 22:36, 17 Lut 2013    Temat postu:

ja musiałem dorabiać gwint na wale bo miałem zerwany. 125 różnicy nie ma. Gwint lewy m16 skok gwintu 1,5
nr nakrętki 50330029000


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Asteros2012 dnia Nie 22:38, 17 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pinokio




Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostróda

PostWysłany: Pon 20:28, 18 Lut 2013    Temat postu:

grzegorzszw napisał:
Najprawdopodbniej jest lewy gwint, aby się nakrętka w czasie pracy nie odkęcała. U mnie był lewy.


zapomniałem dodać że to 2009 rok
nie moge ruszyć ani w jedną ani w drugą a przed użyciem większej siły chciałbym mieć pewność
ale skoro cztery osoby twierdzą że jest lewy to chyba tak jest


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 20:45, 18 Lut 2013    Temat postu:

Ja u siebie aby odkręcić tą nakrętkę musiałem wziąć klucz o długość 40cm i dodatkowo podgrzać ją opalarką.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pinokio




Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostróda

PostWysłany: Pon 21:17, 18 Lut 2013    Temat postu:

hacker33 napisał:
Ja u siebie aby odkręcić tą nakrętkę musiałem wziąć klucz o długość 40cm i dodatkowo podgrzać ją opalarką.


mnie też pewnie tak sie skończy dlatego moje pytanie żeby nic nie ukręcić hahaha

co dziwne w żadnym manualu nie jest napisane w którą strone kręcić Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pon 21:19, 18 Lut 2013    Temat postu:

U mnie (z tym że exc 400), pneumatem nawet nie szło.
Skończyło się na podgrzaniu leciutkium a nastęnie mocnym przymocowaniu karteru by nim nie rzucało, długa dźwignia i w dźwignie pierdzięlnąć dużym młotem i do piero puściło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pinokio




Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostróda

PostWysłany: Pon 21:24, 18 Lut 2013    Temat postu:

4tSTUNT napisał:
U mnie (z tym że exc 400), pneumatem nawet nie szło.
Skończyło się na podgrzaniu leciutkium a nastęnie mocnym przymocowaniu karteru by nim nie rzucało, długa dźwignia i w dźwignie pierdzięlnąć dużym młotem i do piero puściło.


ale jaki gwint ?? Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek




Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: bogatynia

PostWysłany: Pon 22:34, 18 Lut 2013    Temat postu:

M18X1,5

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto 0:39, 19 Lut 2013    Temat postu:

Tak ciężko pójdzie, bo ludzie nie myślą i skręcają niektóre rzeczy na permanentne kleje - nie wiem po co w takich sprzętach, gdzie normalny klej do gwintów średniej mocy daje super radę, tym bardziej jak trzeba to odkręcać przy każdym remoncie.

Mocny pneumat, albo długa przedłużka i zerwać.
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 8:21, 19 Lut 2013    Temat postu:

Gwintu czy prawy czy lewy nie pamiętam Very Happy.
Zobacz w serwisówce tam jest napisane.
Cyba lewy.
I na nakrętce też powinno być napisane left jeśli lewy Smile)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Wto 21:54, 19 Lut 2013    Temat postu:

Jeśli dobrze pamiętam to u mnie tę nakrętkę dokręca się momentem 150Nm + klej do gwintów, więc niemało i stąd mogą być problemy z odkręceniem. A jeśli nie chcesz niczego uszkodzić to możesz ją jeszcze odciąć z jednej lub dwóch stron. No ale będziesz musiał sobie nową kupić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 22:18, 19 Lut 2013    Temat postu:

Ja odkręcałem to tak.
Kosz sprzęgła w silniku. Założony uchwyt do blokady kosza zewnętrznego i zaparty o podłogę.
Nakrętkę odkręcałem pokrętłem z przegubem (polecam takie narzędzie ze względu na niską cenę, dużą wytrzymałość i duże długości).
Poszło po drugim pchnięciu.
Silnik miałem w uchwycie. Położony na ziemi i zaparty nogą.
Na stole raczej tego nie zrobisz. Raczej w ramie lub właśnie jakimś uchwycie.
Poniżej fotka blokady kosza oraz pokrętła 1/2"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 22:18, 19 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin