Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak pozbyć sie nagaru bez rozbierania silnika w EXC 250 (2t)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janjjj




Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: NS

PostWysłany: Pią 14:14, 18 Lip 2014    Temat postu: Jak pozbyć sie nagaru bez rozbierania silnika w EXC 250 (2t)

Witam,

Mam problem, miałem przeciek oleju ze skrzyni do cylindra i niestety jeździłem tak jakiś czas.
Efekt był taki, że jak chwilę pojeździłem to potem można było zauważyć spalanie stukowe i samozapłon i tracił moc. Chwilę ostygł i znów można było normalnie pojeździć, a podczas nieco większego obciążenia znów to samo.
Powodem najprawdopodobniej jest nagar jaki się pewnie gromadził w cylindze czy na tłoku.
Teraz wymieniłem simering na wale, ale problem dalej jest ten sam.
Więc znacie jakieś preparaty do paliwa, czy inne sposoby aby pozbyć się nagaru z komory cylindra bez rozbierania silnika?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pią 15:48, 18 Lip 2014    Temat postu:

Zamiast lać jakieś gówno, które nie wiadomo co zrobi Ci z uszczelniaczami, lepiej podnieś głowicę (koszt uszczelek 50-max 100zł), albo cylinder i będziesz wiedział w jakim stanie wszystko jest.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janjjj




Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: NS

PostWysłany: Pią 15:53, 18 Lip 2014    Temat postu:

Da się to zrobić bez wyciągania silnika?

Powiedzmy, że tak zrobię i zobaczę, że jest jednak tego nagru trochę, to wtedy jak to najlepiej wyczyścić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 16:54, 18 Lip 2014    Temat postu:

Spray do czyszczenia zaworu EGR jest dobry na nagar

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:41, 18 Lip 2014    Temat postu:

sciągnąc cylinder dasz rady bez wyjmowania silnika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 18:40, 18 Lip 2014    Temat postu:

A po co cylinder?
Zdjąć wpierw głowicę i zobaczyć jak to wygląda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janjjj




Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: NS

PostWysłany: Pią 19:52, 18 Lip 2014    Temat postu:

OK dzięki, za porady, tak zrobię, ściągnę najpierw głowice i zobacze jak to wygląda.
Tylko trochę zielony jestem i nie bardzo wiem czego się spodziewać.
To znaczy co mogę tam zobaczyć?
Podejrzewam że będzie jakiś nagar. Gdzie on zazwyczaj występuje? na ściankach cylindra? na tłoku?
i jak by coś, usuwać go jakoś mechanicznie? czy jakąś chemią potraktować?
na co zwracać uwagę?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:16, 18 Lip 2014    Temat postu:

Po pierwsze to na jakiej podstawie uważasz że występuje u ciebie spalanie stukowe? Spalanie stukowe w 2t to bardzo rzadki obraz, jednak możliwy. Po drugie co ma nagar do spalania stukowego?
Nagar jeśli masz to będzie na denku tłoka, zaworze wydechowym i jego okolicach oraz w dyfuzorze. Do czyszczenia trzeba ściągać cylinder bo nie ma fizycznej możliwości zrobić to dobrze przy zrzuconej samej głowicy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janjjj




Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: NS

PostWysłany: Sob 9:39, 19 Lip 2014    Temat postu:

Spalanie stukowe występuje bardzo rzadko. Zazwyczaj jest tak, że jak chwile pojeżdżę trochę bardziej obciążając silnik, to potem na jałowych obrotach mam sam zapłon. W czasie jazdy też to czuć i traci trochę mocy. I czasem jak cisnę pod górę, i nie zareaguje od razu na samozapłon, to zdarzało mi się o wiele głośniejsza stukowa praca silnika. Brzmiało własnie jak spalanie stukowe.

Może to nie wina nagaru, ale nie bardzo widze inną możliwość. Jeździłem niestety jakiś czas z przeciekiem oleju z przekładni i podejrzewam, że wtedy powstał nagar. I jak się zagrzeje trochę to on się żarzy i powoduje samozapłon, a w niektórych (rzadkich) przypadkach to spalanie stukowe.
Chyba, że nagar nie jest przyczyną, to co innego może być? Świeca włożona jak należy, płyn w chłodnicy tak naprawdę mocno się nie grzeje (nigdy nie wybił) ..)
A w dyfuzorze mam niestety sporo nagaru i w tłumiku olej... Tez mnie czeka czyszczenie tego...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 10:21, 19 Lip 2014    Temat postu:

Winą może być zła świeca, przegrzanie silnika, zła mieszanka/uboga, za duży stopień sprężania, za mało oktanów w paliwie przy dużym stopniu sprężania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janjjj




Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: NS

PostWysłany: Czw 15:54, 24 Lip 2014    Temat postu:

Ja już nie wiem o co chodzi...

Zdjąłem głowice, faktycznie było troche nagaru głównie na denku tłoka i nieco na głowicy. Wyczyściłem wszystko ładnie poskładałem i dalej to samo jak nie gorzej nawet.
Jak tylko troszkę się zagrzeje (złapie normalną temperaturę) to znów samozapłon, a co więcej jak mu troche dam gazu to buuuuuuu... i wogóle nie idzie, a na jałowych obrotach samozapłon.

Potem go zgaszę poczekam 5 min aby ostygł, odpalam, chwile jest normalnie, przejadę jakieś 500m i znów to samo. samozapłon i jak mu dam gazu to go muli i tylko słychać buuu...

Pomóżcie bo już nie wiem naprawdę co to może być???

(simering na wale wymieniłem bo brał olej, chyba, ze nieszczelność jest gdzie indziej (tylko gdzie może być?), bo jak zdjąłem głowiecę to tłok i tuleja były trochę w oleju, ale nie wiem czy to nie było w normie wszystko). Świeca po jeździe raczej sucha więc raczej jej nie zalewa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 15:59, 24 Lip 2014    Temat postu:

no a jak z gaźnikiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janjjj




Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: NS

PostWysłany: Czw 16:19, 24 Lip 2014    Temat postu:

Nie wiem jeszcze. Będę go dziś wykręcał i rozbierał.

Tylko dziwne, że że jak chwile ostygnie to przez pare minut chodzi dobrze a jak złapie temperature to takie jaja robi.

A co może być nie tak w gaźniku (na co zwrócić uwagę) o sie słabo znam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:03, 24 Lip 2014    Temat postu:

rozmiar dysz, iglica(rodzaj i położenie), wysokość pływaka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:09, 24 Lip 2014    Temat postu:

Mówiłem ci już wcześńiej że nagar nie ma nic do rzeczy. Zamiast zrobić porządny przegląd silnika to się cackasz...Przy zdjętej głowicy powinieneś zmierzyć odległość tłoka od krawędzi cylindra w jego najwyższym położeniu, to by mogło wykluczyć jedną z przyczyn samozapłonu. Druga sprawa kiedy tłok był zmieniany? W jakim stanie jest membrana? Jak jest ustawiony gaźnik?
Sprawdzisz to w jedno popołudnie więc do roboty.
Ty masz tuleję czy nicasil?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin