Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Homologacja - dobór kierunkowskazów lusterek itp.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moturzysta90




Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:52, 08 Sty 2014    Temat postu: Homologacja - dobór kierunkowskazów lusterek itp.

Witam,
Jako że mam już dość konfiskat dowodu rejestracyjnego postanowiłem ( a właściwie nie mam wyjścia) ucywilizować motor. Nie znalazłem za bardzo info jakie by mnie interesowały stąd ten wątek.
Mam pytanie czy istnieją jakieś dobre kierunki do jazdy w terenie, tak żeby się od razu nie połamały, mam na myśli coś elastycznego , np: na gumowych ramionach itp?
Na przód może coś takiego, ? [link widoczny dla zalogowanych] ma ktoś u siebie ?
a na tył jakieś " giętkie ", czy może wbudowane w tylna lampę ?
Czy darować sobie kombinowanie i kupić najtańsze na allegro ( plus kilka na zapas)? o takie [link widoczny dla zalogowanych]
z tym że do nich niby pasują tylko żarówki 12 V 23 watowe a z tego co wiem w kacie powinny być 12 v 10 W , będzie to działać ?

No i 2 sprawa , lusterka ... co powiecie na coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych] będą dobre , czy i tak się rozdupcą bądź przebije się nimi ?
Temat może kiepsko napisany ale myślę że może się komuś przydać, nie tylko mi. Z drugiej strony , założę kierunki i lusterka to zabiorą dowód za opony/wydech/ brak podświetlania tablicy itp. itd.
Aż się jeździć odechciewa... tyle się człowiek musi nakombinować Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kzq




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Śro 21:11, 08 Sty 2014    Temat postu:

Za kierunki homologowane zapłacisz słono, także zwykłe wystarczą. Na przód wystarczą zwykłe kierunkowskazy, na tył możesz wziąć giętkie ale wybierz takie żeby wymienne szkiełka były tanie i dostępne, bo one często się biją Very Happy. Jeżeli chcesz kombinować z LEDami to musisz odpowiednio dobrać przerywacz.

Lusterka moim zdaniem najlepiej wykręcane, jeżeli chcesz używać na co dzień to w teren ściągasz w minute. Ja kupiłem w rowerowym za 20zł i zakładam je tylko do przeglądu, widoczność jest słaba.

Co ty za sprzęt masz że nawet podświetlenia tablicy nie masz, standardowo jest z tylnego pozycyjnego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kzq dnia Śro 21:11, 08 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Śro 21:20, 08 Sty 2014    Temat postu:

Lusterko tego typu jak na aukcji, tyle że szukaj firmy FAR. Jest na przegubie i jak jedziesz w trudniejszy teren możesz je do kierownicy obrócić. Kierunki na tyle dobrze jest zamontować na zadupku, tak żeby do góry były pionowo, a nie poziomo, minimalizuje to szanse na urwanie. Z przodu musisz pokombinować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moturzysta90




Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:32, 08 Sty 2014    Temat postu:

exc 450 .
tez bym najchętniej zakładał jedynie na przegląd, ale chyba się wszystkim "obwieszę" bo mi znów dowód zabiorą... a z 2 strony bez sensu , jak będą chcieli to zawsze się coś znajdzie za co mogą zabrać. A te chińczyki co wkleiłem 23 W będą działać jak powinny być 10 Watowe ?
Łamane lusterka też wydają się być dobrą opcją, bo wykręcane niestety zawsze trzeba gdzieś upchnąć , a ja nigdy nie mam gdzie i 2 sprawa jak mnie pały znów najadą to co mi po lusterkach w plecaku...?
Co do słabej widoczności w tych co miałeś to powiem tak, tu nie o to chodzi. Ani mi ani kontrolującym nie chodzi o to żeby było cos widać i żeby było bezpieczniej i wszyscy doskonale o tym wiedzą... Im chodzi o to żeby komuś kogo uda się złapać ( bo akurat stoi) dać nauczkę i uprzykrzyć życie . Ot taka mała zemsta z ich strony za dziesiątki osób na enduro/crosach co się do kontroli nie zatrzymują tylko znikają gdzieś na bezdrożach... A mi chodzi o to żebym nie bać się stanąć na 5 min w miejscu publicznym , przy sklepie czy na głupiego papierosa, bo przypał..
żółf te lusterka co wkleiłem chyba też się łamią w 2 stronę ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez moturzysta90 dnia Śro 21:39, 08 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:53, 08 Sty 2014    Temat postu:

Kupując swojego EXC dostałem do niego ładny, oryginalnie zapakowany kit homologacyjny. Zawiera kierunki, lusterka oraz tylny chlapacz wyposażony w odblask. Oczywiście nigdy tego badziewia nie montowałem. Bo i po co.
Po pierwsze myślę że cały ten ekwipunek nie przetrwałby jednego solidnego wyjazdu w teren.
A po drugie jak się milicjant uprze, to doczepi się do głośnego wydechu, opon bez homologacji drogowej itp...
Nie ma lekko. Taki sport.
No chyba że latasz dużo po asfalcie, to lepiej pozakładaj cały ten szajs. Dla własnego bezpieczeństwa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Śro 21:54, 08 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 22:31, 08 Sty 2014    Temat postu:

Co do lusterek to dają rade. Jeździłem z nimi u siebie i trzymają się dobrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13691
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 22:57, 08 Sty 2014    Temat postu:

listerko zakładaj jedno, takie najlepsze rozwiązanie na asfalt rozkładasz w terenie zwijasz.

co do kierunków - z przódu i tak są chronione w miare. pomysl nad zaczepami koło kierownicy. ja widziałem gdzies mocowania wokół lagi skręcane i mysle że tam by były bezpieczne, wiec mozna załozyc takie jak podałeś czy gumowe w sumie obojętne co ci sie podoba

co do tylnych, nie wiem za bardzie czy było by ciekawe miejsce, ale są takie łezki, wystają moze 3 cm nad plastikiem, wiec póki punktowo w cos nie walniesz to sie nie połamią. to niezła opcja jako tył do enduro. poszukaj tez na zagranicznych ebayach są czasami chinskie, ledowe malutkie i tez montowane bez zadnych gumowych złączek

a co do reszty, no to fakt zabrac dowód mogą za wiele rzeczy od opony po niehomologowane zarówki w lampach... ale jak masz komplet czyli sprawne swiatła stop mijania itp itd, widoczne lusterko i kierunki to sie juz bardzo nie czepią. fakt jak sie znajdzie jakis słuzbista to jak pisałem róznie moze byc. ale zwykle nie dojza z daleka czy masz podswietleni eblachy czy nie ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 23:06, 08 Sty 2014    Temat postu:

To ja mam na tyle farta że jeżdżę bez nóżki, lusterek i nawet bez kierunków na tyle i miałem już 2 kontrole to po głupim pytaniu, Pan policjant się lekko zgasił i na sam koniec wyjechał mi z tekstem że za fabrycznie montowaną tablice rejestracyjną może mi dowód zabrać(domyślam się że za bardzo po skosie).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13691
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 23:14, 08 Sty 2014    Temat postu:

ja miałem w sumie też raz zabrany dowód co prawda głownie dlatego że wracałem od mechanika i chciałem zobaczyc jak 525 ciśnie i troche mi sie na gume postawiło Razz i troche szybko jechałem.... na szczęscie dla mnie bo w astrze nie mogli mi obrazu równomiernie złapać to nie mogli dokonac pomiaru dokładnego Very Happy

no i skonczyło sie na "brawurowej jeździe" i zabraniem dowodu za brak stopu, i zamontowanych kierunków Very Happy ( a to że nie miałem stopki, akurat spaliło mi sie włokno od długich swiateł, bez lusterka to juz ich nie obchodziło ) a na tablice też krzywo patrzyli, ale oryginał to oryginał ;D i sie czepaic nie mozna ( oponki i wydech oczywiscie 100% terenowe ;D )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piteros1




Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DBL

PostWysłany: Czw 12:27, 09 Sty 2014    Temat postu:

tez chcem sobie taki kit zorbic co by wytzymal w terenie, co do kierunkow tyl to bede montowal takie wzdluz blotnika na samym koncu akurat beda widoczne a przy glebie nic im nie bedzie [link widoczny dla zalogowanych] jeszcze mysle nad przodem

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piteros1 dnia Czw 21:48, 09 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 17:15, 09 Sty 2014    Temat postu:

Ja mam zwykłe strzałki diodowe za czaszą lampy przedniej i z nimi jeszcze nigdy nic mi się nie stało. A tył potrafiłem zgubić nawet po położeniu w piachu więc takie "żuki" jakie podałeś były by idealne szkoda że nie diodowe.
Jakby ktoś nie zauważył link jest z przecinkiem na końcu

Poprawiony :
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13691
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 17:44, 09 Sty 2014    Temat postu:

albo cos takiego Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zgred




Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:35, 20 Sty 2014    Temat postu:

henio12323 fajne to, pytanie czy do tego trzeba zmieniać coś w instalacji (przerywacz) czy można zakładać od tak?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13691
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 16:49, 20 Sty 2014    Temat postu:

zalezy jaki jest pobór prądu, fabryczny przerywacz chyba jest tylko pod zarówki, ledów nie pociągnie wiec trzeba wymienic albo dołozyc jakis opornik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zgred




Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:04, 20 Sty 2014    Temat postu:

Ok a co jak z przodu zostaną żarówki(nie chce mi się tego zmieniać bo się nie łamią za bardzo - tylko z tył jest masakra) a na dupsku chcę sobie takie małe ledy zapodac?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin