Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXE 125, zatarty ? :)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m4ayhem




Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kierunkowy 71

PostWysłany: Sob 20:31, 24 Paź 2015    Temat postu: EXE 125, zatarty ? :)

Witam,
tak zachwalałem, taki ładny wizualnie, palił pięknie, but niezły ale..

dziś jechałem sobie z żoną na 6 nie katowałem, dość niskie obroty, odkręciłem trochę manetkę, szarpnięcie i motor zdechł (koła nie zablokowało raczej)

Próbowałem kopać od razu po zatrzymaniu, teoretycznie jest kompresja bo kopka chodzi normalnie.

Jak sprawdzić kompresję bez licznika ? Odkręcić świecę i palcem ?

Jak sprawdzić czy zatarty tłok bez ściągania ? (bo być może to gaźnik czy coś..)

Można odpalić na krótko podając paliwo bezpośrednio do cylindra ? Jeśli tak to jaką ilość dokładnie..

Dodatkowo jak kopię, potrafili jebnąć z wydechu, rzadko bo rzadko ale potrafi jak na gazie go kopię.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
racesupport




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wisła

PostWysłany: Sob 20:47, 24 Paź 2015    Temat postu:

Ściągnij sobie dyfuzor i popatrz przez wydech jak tłok wygląda. Możesz odpalić na krótko, wystarczy strzykawka 10ml, sprawdź iskre, fajkę i filtr powietrza

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez racesupport dnia Sob 20:48, 24 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m4ayhem




Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kierunkowy 71

PostWysłany: Sob 21:04, 24 Paź 2015    Temat postu:

racesupport napisał:
Ściągnij sobie dyfuzor i popatrz przez wydech jak tłok wygląda. Możesz odpalić na krótko, wystarczy strzykawka 10ml, sprawdź iskre, fajkę i filtr powietrza


Ok, najpierw postaram się na krótko.
Potem zdam relację oraz spróbuję zrobić zdjęcie jak to wygląda przez dyfa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m4ayhem




Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kierunkowy 71

PostWysłany: Sob 22:47, 24 Paź 2015    Temat postu:

Więc tak, na krótko nie odpala. Na dziś dyfa nie odkręcam, bo nie mam miejsca. Ogólnie nie wygląda to ciekawie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:04, 24 Paź 2015    Temat postu:

Oprócz tego co już napisane sprawdź czy nie ścieło klina na magnecie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m4ayhem




Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kierunkowy 71

PostWysłany: Sob 23:08, 24 Paź 2015    Temat postu:

major000 napisał:
Oprócz tego co już napisane sprawdź czy nie ścieło klina na magnecie.


Mnie zastanawia to, że przy jeździe około 5-6 tyś obrotów i dodaniu gazu było szarpnięcie i silnik stanął...

Aha, no i jak daje mu ssanie i go kopię to czasami jebnie w wydechu, nie wiem czy to ma jakiś wpływ.

Jesli chodzi o klin na magnecie, niestety... nie wiem jak to zrobić bo jestem zielony jak gruszka %)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m4ayhem dnia Sob 23:09, 24 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:45, 24 Paź 2015    Temat postu:

Dobra więc tak, sugeruję zacząć inspekcję w takiej kolejności
1. sprawdź czy jest iskra( możliwe że np. przebiło świecę, co przy nagłych odkręceniach gazu w 2t zdarza się)
2. sprawdź czy dochodzi paliwo
3. sprawdź czy jest klin na magnecie( zdejm lewy dekiel, pod nim jest magneto)
4. ściągnij dyfuzor i zobacz przez okno czy nie ma rys na tłoku i cylindrze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łodzianin




Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 0:41, 25 Paź 2015    Temat postu:

Całą sprawę ułatwi Ci książka serwisowa. Poszukaj w googlach "ktm exc 125 2000 service manual", możesz też zajrzeć na stronę KristofSX- może mieć, będzie tam pokazane wszystko krok po kroku że schematami, zdjęciami i opisami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Nie 1:02, 25 Paź 2015    Temat postu:

To dodanie ssania i walnięcie w wydech wskazywało by na zapłon w złym momencie(ścięty wpust na magnecie,,klin") świeca,elektrownia,moduł....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m4ayhem




Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kierunkowy 71

PostWysłany: Nie 8:55, 25 Paź 2015    Temat postu:

szaman108 napisał:
To dodanie ssania i walnięcie w wydech wskazywało by na zapłon w złym momencie(ścięty wpust na magnecie,,klin") świeca,elektrownia,moduł....


Z kolei podając mu 10ml paliwa bezpośrednio do cylka, nie było żadnej reakcji.

Dziś ściągnę dyfa i zobaczymy co tam w środku się dzieje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m4ayhem




Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kierunkowy 71

PostWysłany: Nie 9:43, 25 Paź 2015    Temat postu:

Tak to wygląda, chyba jest okej %)

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 10:43, 25 Paź 2015    Temat postu:

na 100% musi zdjąć magneto aby wiedzieć czy klin jest ok. Jednak aby to zrobić należy mieć ściągacz magneta.

inna sprawa zacznij od rzeczy podstawowych i prostych jak świeca.
mając 2t i to w takim roczniku bez zapasowej świecy nie radzę w ogóle wyjeżdżać z domu.
jak nie świeca to dalej elektryka: fajka, przewód WN, cewka
wszystko sprawdzisz miernikiem, w manualu są podane wartości tych elementów

może od tej wolnej jazdy zarzuciło świecę olejem
2t lubi być kręcony a nie pyrkany
jak w ogóle wygląda świeca po tej jeździe?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Nie 10:45, 25 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m4ayhem




Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kierunkowy 71

PostWysłany: Nie 12:23, 25 Paź 2015    Temat postu:

hacker33 napisał:
na 100% musi zdjąć magneto aby wiedzieć czy klin jest ok. Jednak aby to zrobić należy mieć ściągacz magneta.

inna sprawa zacznij od rzeczy podstawowych i prostych jak świeca.
mając 2t i to w takim roczniku bez zapasowej świecy nie radzę w ogóle wyjeżdżać z domu.
jak nie świeca to dalej elektryka: fajka, przewód WN, cewka
wszystko sprawdzisz miernikiem, w manualu są podane wartości tych elementów

może od tej wolnej jazdy zarzuciło świecę olejem
2t lubi być kręcony a nie pyrkany
jak w ogóle wygląda świeca po tej jeździe?


No więc tak, ściągacz magneta nie mam i raczej mieć nie będę w domu.
Jeśli chodzi o świecę, jest lekko okopcona, sucha i daje iskre.
Co do wolnej jazdy, ja wcale wolno nie jechałem tylko nie był kręcony na maksimum


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m4ayhem




Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kierunkowy 71

PostWysłany: Nie 14:35, 25 Paź 2015    Temat postu:

No więc tak, pożyczyłem miernik i wychodzi że wszystko z zasilaniem jest okej. Wartości bardzo zbliżone do tych w manualu, więc trzeba szukać dalej...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Nie 16:50, 25 Paź 2015    Temat postu:

Sciagaj magneto. Sciagacz na allegro 30zl

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin