Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 520 pęknięty talerzyk zaworowy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sylwu




Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie, sankt annaberg

PostWysłany: Wto 8:04, 22 Paź 2019    Temat postu: EXC 520 pęknięty talerzyk zaworowy

witam. kat kuzyna, exc 520 2000r. zgasł podczas podjazdu.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

fotki coś słabe mi wyszły, moge zrobić lepsze jakby co.

jaka mogła być przyczyna tego uszkodzenia?
na dniach będzie ściągana głowica, zobaczymy jak wygląda dalej. silnik normalnie się obraca.
będę wdzieczny za odp


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 8:28, 22 Paź 2019    Temat postu:

temat znany, jak zawory sa za mocno zuzyte ( albo gniazda ) to zawor wpada głęboko, wraz z cała sprezyna - i talerzykiem, talerzy wtedy niebezpiecznie blisko dzwigienki znajduje sie, zakłada sie ze minimalna odleglosc dzwigienki od talerzyka to jakies 0,2mm tu juz pewnie tłukło caly czas lekko - az strzelilo

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Wto 11:18, 22 Paź 2019    Temat postu:

Wygląda na to że kuzyn miał mega szczęście że zawór nie wleciał do środka. Bo była by rozpierducha w silniku.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sylwu




Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie, sankt annaberg

PostWysłany: Śro 10:23, 23 Paź 2019    Temat postu:

trzeba rozkuwać lańcuszek by sciągnąć głowice?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 10:44, 23 Paź 2019    Temat postu:

tak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sylwu




Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie, sankt annaberg

PostWysłany: Śro 11:17, 23 Paź 2019    Temat postu:

polecisz jakiś niedrogi sprzęt którym rozkuję i skuję taki łańcuch

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 11:24, 23 Paź 2019    Temat postu:

ciezko powiedziec - mozesz kupic najtansza zakuwarke, costam sie nią zakuje, ja mialem jonneswaya chinskie są tego kopie za 30 zł chyba nawet. ( jonnesway z 80 zl ) ale taka o, ja kupilem sobie do domowego uzytku oryginał, niecale 400 zl ale jest petarda Very Happy

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Pon 10:04, 28 Paź 2019    Temat postu:

sylwu napisał:
polecisz jakiś niedrogi sprzęt


Szlifierka kątowa Very Happy

Głowica w tym przypadku wymaga gruntownego przeglądu i raczej na pewno podniesienia gniazd zaworowych.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sylwu




Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie, sankt annaberg

PostWysłany: Pią 22:20, 22 Lis 2019    Temat postu:

skladam gore. lece wg serwisowki.
przed rozbiorka ustawilem gmp, tlok do gory, magneto wg serwisowki i zablokowalem sroba. po sciagnieciu lancuszka znaki na zebacie sie nie zgadzaly. jest to mozliwe? czy rozrzad moze przeskoczyc? mial 3-4 zeby na napinaczy, lancuszek siedzial ciasno, prowadnice nie wytarte.
bede skladal wg znakow tak jak w serisowce, ciekawi mnie tylko dlaczego walek byl tak zle ustawiony


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sylwu




Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie, sankt annaberg

PostWysłany: Pią 22:22, 22 Lis 2019    Temat postu:

foto [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 9:45, 23 Lis 2019    Temat postu:

tam sie czasem mozna łątwo pomylić w blokowaniu wału srubą - bo mozna zablokowac (skręcic ) wał gdziekolwiek, wiec sie upewnij że jest stozek sruby do blokowania w nacieciu.
moze i mógł przeskoczyc - przy takich przeciążeniach róznie bywa. aczkolwiek w tym układzie ( łancuch rolkowy, jedno koło itd.... ) bardzo trudno o przestawienie rozrządu, prędzej mogło przeskoczyc na wale - tam też jest opcja że jak sie zamontuje łancuch nieoryginalny np niepasujący DID to pomału bedzie " wycinało " te zęby - moze juz na wale kółko kiepskie. w sumie dolne kółko siedzi na klinie wiec tez jakas jest opcja ze go scieło. - warto skontrolować


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Sob 9:53, 23 Lis 2019    Temat postu:

Jeśli na prawdę byłby tak ustawiony rozrząd, bo silnik by po prostu nie pracował.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rooland




Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UĆ

PostWysłany: Pon 8:50, 25 Lis 2019    Temat postu:

Pracowałby, przynajmniej u mojego ziomka pracował w 400 rfsie. Nie wiadomo dlaczego ale miał przeskok o 4 zęby. Zawory były poprawnie ustawione, odpalał bardzo ciężko z kopki jak i ze startera, dlatego też zajrzeliśmy do niego głębiej niż do zaworów... Po poprawie łańcuszka, poprawnym ustawieniu gmp, ponownym zaworów, odpalał zdecydowanie łatwiej.

U Ciebie na przeskok na wałku są małe szanse, nie masz wyrobionej zębatki... Jak napinacz trzymał... chyba że tak jak Henio mówi... na wale.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sylwu




Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie, sankt annaberg

PostWysłany: Pon 11:39, 25 Lis 2019    Temat postu:

panowie, moto poskładane, odpalił bez problemu, wczoraj przetestowany w terenie.
ale mam do was pytanie odnośnie tego gmp. miałem tłok na górze, ustawione magneto, zebatka na znakach i wał zablokowany śrubą. rozumiem że na wale jest tylko jedne miejsce do zablokowania, takie poziome wcięcie?
z tego co wyczytałem w tym położeniu powinno się ustawiać luz zaworowy, z tym że u mnie nie było możliwości musiałem odblokować wał i obrócić go o jeden obrót. troche sie zamotałem i nie bardzo wiedziałem o co chodzi, czemu tak jest? może coś zle ustawiłem? ktoś mi to może wyjaśnić? bo nie umiem tego rozkminić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 12:22, 25 Lis 2019    Temat postu:

bo rozrząd sie kreci 2X wolniej od wału Wink wiec musialem zrobic obrót by ustawic krzywki wałka do dołu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin