Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 250 08' pękniety listek membrany vforce3

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 17:54, 05 Cze 2014    Temat postu: EXC 250 08' pękniety listek membrany vforce3

Witam, kupiłem exc 250, niestety nie najeździłem się za dużo praktycznie nic. Nie chce zagadać w ogóle, świecę wymieniłem dziś na nową, cały czas zalewa przy próbie kopania. Na pych też ma ciężko, jak odpalił wczoraj, to jeździł normalnie, później zgasł na wolnych obrotach, jak odpalił znowu z kopniaka to na 1ce jechał 10 km/h i się dusił cały czas niezależnie od ilości gazu, później na luzie się wkręcał się do pewnego momentu, a później odcinało na chwilę i znowu się wkręcał do tych samych obrotów na słuch, po wrzuceniu biegu gasł. Mierzyłem kompresję = 9 barów, ile powinna mieć zdrowa ćwiartka? I od czego teraz zacząć szukanie przyczyny, czy będzie to wina kompresji? Trochę chaotycznie to napisałem, ale nie wiem jak to ugryźć, a jestem "raczkujący" w tym temacie..

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Buła dnia Nie 13:04, 08 Cze 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
manta19




Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Czw 18:30, 05 Cze 2014    Temat postu:

Wydaje mi się,że masz syf w gaźniku i przytkana dysze główną oraz wolnych stąd problem....Stwierdzić w sumie łatwo wyciągasz ssanie i odpalasz jak będzie wszystko ok na ssaniu tylko będzie słychać że zalewa go to gaźnik do czyszczenia....Kompresja powyżej 10 najlepiej koło 12 jest zadowalająca więc trochę już mało jej....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 19:59, 05 Cze 2014    Temat postu:

kompresji nie zmierzysz w zadnym EXC, w 2T taki pomiar nie jest miarodajny, w 4T masz autodekompresator który całkowicie zmienia odczyty.

co do problemów - zacznij od podstawowego serwisu, jak nie znasz przeszłosci zacznij po kolei, zawory, swieca gaźnik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 21:18, 05 Cze 2014    Temat postu:

Świeca nowa, gaźnik wyczyszczony, złożony i zero poprawy, pali tylko na pych, jak się wkręca na wyższe obroty to się dławi, jakby w ogóle paliwa nie dostawał, co następne proponujecie sprawdzić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 21:29, 05 Cze 2014    Temat postu:

to 2T cyz 4T bo nie napisałes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 21:32, 05 Cze 2014    Temat postu:

2T, mieszanka 1:40, castrol 1.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 21:42, 05 Cze 2014    Temat postu:

jak dla mnie to za duzo oleju, i zarzuca swiece objawy by sie zgadzały. kiedys znajomek miał w jakiejs crossowej 2T ciągłe problemy ze swieca mimo 1:40 non stop mu padały swiece, na nowej odpalał pięknie i jeździł a tylko mu sie zarzygała olejem to padała i koniec jazdy,

wiec polecam troche pobawic sie regulacją gaźnika a oleju lepiej lać cos lepszego np motul 800 a mniej 1:50


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 21:46, 05 Cze 2014    Temat postu:

Spróbuję jutro z mieszanką, a może to być wina zapłonu? Bo na jałowym przy wkręcaniu na obroty się jakby zatykał nagle, jakby w ogóle mieszanki nie dostawał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 22:47, 05 Cze 2014    Temat postu:

moze byc ale awaria zapłonu jest duzo mniej mozliwa niz problemy z gaźnikiem.

pozatym skoro dajesz nagle gazu i sie zatyka to na 99% kwestia regulacji dotrysku w gaźniku czyli pompka przyspieszacza, masz regulacje na srubce musisz ją wkręcic o np obrót, zrób oring mod tez dla pewnosci powinno byc lepiej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
manta19




Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 11:19, 06 Cze 2014    Temat postu:

Henio ale on nie ma pompki przyspieszacza bo to 2T więc regulacja gaźnika,jaki masz dysze??,oleju do mieszanki 1:50,może być ta komprecha wypadało by zdjąć głowice i zobaczyć czy nie jest przytarty....
A zapłon nie ma tu nic do gadania bo to jest CDI więc tu się nic nie ustawia jak w jawce czy mz-cie ma być dobrze i tyle co najwyżej świeca, fajka, przewód, moduł itd


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez manta19 dnia Pią 11:21, 06 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:14, 06 Cze 2014    Temat postu:

Membrana i gaźnik to pierwsze do czego zajrzyj. Membranę trzeba poprostu obejrzeć czy nie jest mechanicznie uszkodzona a gaźnik ustawić na standardowe nastawy według manuala i od tej pozycji regulować dalej.
Jest też możliwa usterka elektryczna np. moduł, cewka, fajka itd., i tutaj dobrze mieć na podmiankę drugi taki motocykl i po kolei przekładać.
Mieszanka zdecydowanie za bogata w olej, 1;50 lub 1;60 spokojnie wystarczy, ale to nie jest przyczyną twojej awarii.
Jeśli to nie pomoże to zdejmuj cylinder, 90% takich awarii w 2t jest spowodowane uszkodzeniem układu tłok-cylinder.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 19:25, 07 Cze 2014    Temat postu:

Moto pali normalnie, ssanie przytrzymam, kopnę to odpala, ale na wolnych gaśnie, wkręciłem śrubkę od obrotów na jałowym, ale i tak gaśnie, dałem oring przed sprężynkę, ale też bez efektu. Jak zgasł to później już nie chciał odpalić, nie wiem czy go zalało? Nie wkręca się płynnie na obroty, zdejmowałem pokrywę od zaworu wydechowego i leżała tam sobie luzem śrubka niewkręcona, więc ją wkręciłem na miejsce i sprawdziłem czy się zawór wydechowy otwiera i wszystko działa w tym mechanizmie. Próbowałem regulować gaźnik, ale nie zmienia to za wiele, było półtorej obrotu wykręcona i nie wkręca się jak powinien. Kolega nim jechał, który trochę dłużej w tym siedział i mówił że jak jedziesz na wysokich obrotach to normalnie idzie, a jak odpuścisz gazu to się nie wkręca od razu, stopniowo tak. I nie idzie tak jak powinna zdrowa ćwiara, "rąk nie prostuje". Jak go przepalił tak dobrze, to z prawej strony trochę oleju skapnęło spod łączenia, a jeździł tylko 5 minut może.
Ogólnie cofa paliwo aż do filtra powietrza. Jutro zdemontuję jeszcze raz gaźnik i sprawdzę pływak, zdejmę też tym razem membranę bo mam vforce3 i sprawdzę te blaszki czy całe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Buła dnia Sob 19:41, 07 Cze 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 13:03, 08 Cze 2014    Temat postu:

Znalazłem już przyczynę.. Pękniety listek membrany i wygląda to tak:
[link widoczny dla zalogowanych]

I teraz pytanie, czy pęknięta blaszka mogła narobić szkód w cylindrze? Czy teraz wystarczy kupić listki nowe, tylko gdzie bo nigdzie nie mogę znaleźć? Czy całą membranę? I coś kiedyś chyba czytałem, że któreś vforce'y był wadliwe, tylko nie pamiętam które, prawda to?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krukENDURO




Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:52, 08 Cze 2014    Temat postu:

Witam, też miałem ten problem w kacie exc 250 2008, mi nie narobiło to żadnych szkód, teoretycznie nie można kupić pojedynczego listka do tej membrany, jedynie cały komplet. Jakbyś był zainteresowany to zostało mi kilka takich listków, w razie czego PW.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin