Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dziwny luz zaworowy, czy to wałek rozrządu?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
noggero




Dołączył: 17 Maj 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:09, 17 Maj 2016    Temat postu: Dziwny luz zaworowy, czy to wałek rozrządu?

Cześć,

posiadam od niedawna berga fe501 2000. Moto pewnego dnia przestało palić. Zdiagnozowałem uszkodzony stator, pojechał więc do przewinięcia. W między czasie postanowiłem sprawdzić co się dzieje pod pokrywą głowicy. A tam łańcuch rozrządu przestawiony o jeden ząbek. Zluzowałem, rozpiąłem, nastawiłem, zapiąłem, napiąłem i ustawiłem luz Smile Przyszedł stator, pojawiła się iskra, odpalam motor i... klekotanie jak na moje ucho z zaworów. Jeszcze raz wyregulowałem, odgłos bez zmian. Sprawdziłem więc jeszcze raz łańcuch, łożyska na wałku, łożyska na ramionach popychających, oraz krzywki. Jedyne na co zwróciłem uwagę to fakt że po ustawieniu luzu w GMP na serwisowe 0,1 a następnie przekręceniu wałka (tak aby wierzchołek krzywki oddalił się od popychaczy) luz wzrasta do ok 2,5mm i utrzymuje się aż do ponownego kontaktu krzywki z popychaczem. Pytanie jest zasadnicze Very Happy Czy tak ma być? Bo byłem zawsze przekonany że luz powinien być mniej więcej taki jaki się ustawia w GMP. Czy jeśli nie widać znaczących zużyć krzywek, to może oznaczać to że włożony jest jakiś "inny" wałek rozrządu? Co może być jeszcze przyczyną dziwnego klekotania? Proszę o pomoc Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:30, 17 Maj 2016    Temat postu: Re: Dziwny luz zaworowy, czy to wałek rozrządu?

noggero napisał:
Cześć,
Pytanie jest zasadnicze

...czy przed grzebaniem było ok??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
noggero




Dołączył: 17 Maj 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:10, 17 Maj 2016    Temat postu:

Przed grzebaniem było na pewno ciszej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:16, 18 Maj 2016    Temat postu:

Jesteś na 101% pewien że dobrze ustawiłeś rozrząd??
Już nie jeden na tym forum zarzekał się, że złożył/ustawił nawet lepiej od serwisówki i dalej nie chodziło...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
noggero




Dołączył: 17 Maj 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:10, 18 Maj 2016    Temat postu:

Ustawiony jest dobrze. Moto oprócz klekotania odpala elegancko (nie wiem jak z oddawaniem mocy wolałem na nim nie jeździć). Gdzie mogę sprawdzić oryginalne wymiary wałka (w serwisówce brak)? Postaram się dzisiaj wrzucić fotkę jak to wygląda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
noggero




Dołączył: 17 Maj 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 13:44, 18 Maj 2016    Temat postu:

Kilka fotek

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez noggero dnia Śro 13:44, 18 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 14:29, 18 Maj 2016    Temat postu:

jakby wałek był wywalony to bys widział wżery.

rolki luzu nie mają ? napinacz łancuszka działa sprawnie ? nakrętka na wale ( po prawej stronie koło sprzęgła) nie odkręciła sie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 11:13, 19 Maj 2016    Temat postu:

Jest to normalne, że jest większy luz kiedy krzywka jest przeciwnie do zaworu.
W Husabergu mocno słychać zawory ponieważ Husaberg ma bardzo agresywne wałki które wręcz walą a zawory.
W 2004r. to mocno zmienili w 650.
Na fotce ta jedna rolka wgląda jakby miała wżery?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin