Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Amortyzator WP (tył) - nabicie gazem
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Czw 15:01, 04 Kwi 2013    Temat postu:

SerwisJMR napisał:
Stabilnosc azotu polega na tym ze nie zmienia on objetosci pod wpływem temperatury:). )


Ojj ludzie ludzie. Kto wam takich głupot nagadał.
Dlaczego wy w ogóle nie myślicie tylko wierzycie w jakieś para dogmaty?

Jakim cudem ma się zwiększyć objętość gazu jeśli jest on zamknięty w zbiorniku o stałej objętości?

Zaraz powiecie mi, że nie zmienia się ciśnienia pod wpływem temperatury, co jest równie bezsensowym stwierdzeniem.
Podstawowe równanie stanu gazu było już omawiane w szkole średniej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Majster128 dnia Sob 15:23, 06 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SerwisJMR




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Czw 2:01, 24 Kwi 2014    Temat postu:

para dogmaty to ty wypisujesz kolego i nie wypowiadaj sie na tematy na których nie masz pojecia w tylnym amorku zbiorniczek niema stałej objetosci to po pierwsze a nawet gdyby miał to cisnienie znajdyjace sie w nim po podgrzaniu wzrosło by w zaleznosci od temp i rodzaju gazu wiec proponuje powrot do szkoły sredniej, a pozniej do dyskusji pozdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robertaz




Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk - Racibórz

PostWysłany: Czw 10:16, 24 Kwi 2014    Temat postu:

Trzeba przyznać Majstrowi128 rację, każdy gaz zmienia swą objętość pod wpływem zwiększania lub zmniejszania temperatury. Są to podstawy fizyki... Poprzez "stabilność" azotu rozumiemy raczej fakt, iż zmiana objętości azotu w temperaturach pracy zawieszenia jest znacznie mniejsza (zbliżona do zera) niż w przypadku powietrza. Charakterystyka objętości od temperatury azotu jest pewnie bardziej płaska niż powietrza w danym przedziale temperaturowym, co nie oznacza iż objętość azotu pozostaje stała np. w przedziale 500-600 stopni Celsjusza. Na szczęście taki zakres temperaturowy nas juz nie interesuje. Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Pią 16:05, 25 Kwi 2014    Temat postu:

Cytuję jeszcze raz wypowiedź bezwiednego przedstawiciela SerwisJMR.

Cytat:
Stabilnosc azotu polega na tym ze nie zmienia on objetosci pod wpływem temperatury:). )

Wnioskując z tego cytatu objętość zbiornika gazu jest stała.

Po mojej wypowiedzi nagle zmienia zdanie:
Cytat:
w tylnym amorku zbiorniczek niema stałej objetosci

Wnioskując z tego cytatu objętość zbiornika gazu jest zmienna.

Zmieniasz zdanie jak baba w ciąży Very Happy

robertaz przeczytaj jeszcze raz uważnie moją wypowiedź i zwróć uwagę na pojęcia objętość i ciśnienie.
Objętość zbiornika jest stała (wymuszona) geometrią zbiornika. Ciśnienie gazu zmienia się wraz ze zmianą temp. ponieważ zakładamy przemianę izochoryczną.
Również różnica zmiany ciśnienia przy rozważaniu czystego azotu i mieszaniny gazów (powietrza) jest bardzo mała, a nawet pomijalna.

Poświęciłem wam kilka minut by to udowodnić.
[link widoczny dla zalogowanych]

SerwisJMR postawiłbyś jakieś konkretne argumenty zamiast proponować mi powrót do szkoły średniej, którą defakto ukończyłem z wyróżnieniem, wygrywając ogólnopolski konkurs motoryzacyjny Castrol Professional Academy dostając za to indeks na Politechnikę Poznańska, zdając na maturze fizykę rozszerzoną na 80% i zdając egzamin Technika Mechanika na 92%. Wykształcenia wyższego z mechaniki i budowy maszyn w specjalizacji silniki spalinowe już nie będę szczegółowo opisywał.
Także przykro mi, ale na głupiego nie trafiłeś.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Majster128 dnia Pią 18:24, 25 Kwi 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 16:20, 25 Kwi 2014    Temat postu:

W amortyzatorach objętość zbiornika się zmienia.
Przynajmniej w WP.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Pią 16:29, 25 Kwi 2014    Temat postu:

hacker33 napisał:
W amortyzatorach objętość zbiornika się zmienia.
Przynajmniej w WP.


Trochę niefortunnie to ująłeś.
W amorach WP można ustawiać podczas montażu wybraną objętość zbiornika.
Po montażu zostaje ona taka jaką wybraliśmy czyli stała.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 16:45, 25 Kwi 2014    Temat postu:

Gdyby się nie zmieniała to by go tam nie było. To nie cysterna.
Podczas pracy amortyzatora pracuje zbiornik jak membrana czyli zmienia swoją objętość.
https://www.youtube.com/watch?v=L8qEfGi50BQ


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Pią 16:51, 25 Kwi 2014    Temat postu:

hacker33 rozważamy wpływ rodzaju gazu i temperatury, a nie czynników dynamicznych.
Czyli wpływ powyższych na zmianę ciśnienia w zbiorniku przy "stojącym motocyklu".

Bardziej praktycznie. Zadajemy sobie pytanie jak zmieni się ciśnienie w zbiorniku gdy podgrzejemy dany gaz.
Przeczytaj to co zamieściłem z załączniku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Majster128 dnia Pią 16:53, 25 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 16:56, 25 Kwi 2014    Temat postu:

Tylko debata tyczy się ogólnie amortyzatora i jego pracy a nie jak stoi w miejscu.
Gaz w tym zbiorniku nie grzeje się od tego, że zmienia się temp w garażu tylko dlatego, że pracuje podczas jazdy.

A co do azotu to tutaj mogę Ciebie poprzeć.
Rozszerzalność objętościowa azotu wynosi 0.003671 K^-1; powietrza 0.003670 K^-
1; jest więc nieznacznie WIĘKSZA.

Azot stosuje się głównie dlatego że jest gazem, a nie mieszaniną.
Nie zawiera wilgoci którą zawiera powietrze.
Dlatego też np. azot stosuje się do osuszania instalacji w klimach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Pią 17:00, 25 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Pią 17:00, 25 Kwi 2014    Temat postu:

hacker33 nie zbaczaj z tematu, bo straci on swój sens.
Nie ma znaczenia czy amor nagrzeje się podczas tarcia wiskotycznego czy gdy będziemy go podgrzewać palnikiem. Parametry gazu w zbiorniku zmienią się jednakowo.
Nie dotyczy "ogólnie amortyzatora" tylko wpływu gazu i jego ciśnienia na jego pracę.


hacker33 napisał:

Azot stosuje się głównie dlatego że jest gazem, a nie mieszaniną.
Nie zawiera wilgoci którą zawiera powietrze.
Dlatego też np. azot stosuje się do osuszania instalacji w klimach.


Zgadza się. Stosuje się go dlatego, że jest czysty i raczej najtańszy z gazów, a nie jak niektórzy myślą "nie zwiększa ciśnienia lub objętości pod wpływem temperatury".
Jak sam udowodniłeś wystarczy tylko poszukać prostych informacji na temat gazów.

Tak jako dodatek dodam, że z założenia ciśnienie gazu w zbiorniku musi się zwiększać wraz ze wzrostem temperatury. Kompensuje to zmniejszanie lepkości oleju pod wpływem zwiększania temp. i jego skłonność do kawitacji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Majster128 dnia Pią 17:17, 25 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin