Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

525 EXC | Nie odpala po czyszczeniu gaźnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziolkowski88




Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:34, 19 Gru 2016    Temat postu: 525 EXC | Nie odpala po czyszczeniu gaźnika

Witam.
Jest to mój pierwszy temat na tym forum. Do tej pory w ewentualnych trudnościach radziłem sobie przeszukując Wasze lub inne fora.
Jednak tym razem nie mogę dać sobie rady.

Fundator problemu to 525 EXC z 2003r.

Objaw był taki, że wolne obroty utrzymywał na różnym poziomie. Raz były odpowiednie a raz za wysokie. Nie falowały tylko po odpuszczeniu różnie się stabilizowały. Raz odpowiednio raz za wysoko.

Gaźnik Keihin FCR-MX 39 3900B

Wyciągnąłem i rozebrałem gaźnik (tylko dół i górę). Wyciągnąłem przepustnice. Rolki i całą reszta ok.

Wykręciłem i wyczyściłem dysze oraz zaworek iglicowy i jego sitko.

Dysze z numerami jak w oryginale:
Main Jet: 178
Idling Jet: 42
Starting Jet: 85

Z tym, że wg serwisówki iglice powinienem mieć OBDVT a mam OBDTN

Poziom paliwa ustawiony na 9mm
Śruba mieszanki wykręcona o 1,25 obrotu. Przed rozebraniem gaźnika była wykręcona tylko o 3/4 obrotu.

Dodatkowo podczas rozbierania okazało się, że przewód powietrzny przychodzący do gaźnika z prawej strony (wg mnie jest to odma, choć pewien nie jestem) był całkowicie zagięty (brak przepustowości) - wyprostowałem go.

Poskładałem to wszystko i silnik nie chce zagadać. Próbowałem na różne sposoby. Regulując śrubę mieszanki tak jak była wcześniej i tak jak mówi serwisówka, zaciskałem ten przewód powietrzny. Ze ssaniem i bez.

Wcześniej zimny czy ciepły odpalał od pierwszego kopnięcia.

Iskra jest, po kilku próbach odpalenia go ze ssaniem świeca jest tylko lekko pokryta paliwem. Dla pewności świecę założyłem nową.

Próbowałem z podawaniem paliwa bezpośrednio na tłok oraz w gaźnik w otwór po przewodzie powietrznym.

Za każdym razem zero reakcji

Dodam tylko, że ściągałem prawy dekiel silnika (ten pod którym kryje się sprzęgło) bo wymieniałem uszczelkę.

Odkręciłem też na chwilę cewkę zapłonową (podmieniałem tam śrubki). Sprawdzałem po tym instalację w obrębie cewki ale wszystko zdaje się być ok.

Sprężanie nie sprawdzane - choć czuję że jakieś jest.
Luz zaworowy też nie sprawdzany.

Jakieś sugestie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ziolkowski88 dnia Pon 16:38, 19 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pon 19:04, 19 Gru 2016    Temat postu:

Sam piszesz, że luz zaworowy nie sprawdzony, to na co czekasz?

Prawdopodobnie źle gaźnik wyczyściłeś. Zostawiłeś korpus tak? Jeżeli tak to lipa na maxa, zrób to porządnie, albo daj komuś do zrobienia Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paw680




Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:49, 19 Gru 2016    Temat postu:

Sprawdź czy na pewno w dobrą stronę założyłeś przepustnicę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziolkowski88




Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:13, 19 Gru 2016    Temat postu:

żółf napisał:
Sam piszesz, że luz zaworowy nie sprawdzony, to na co czekasz?


Z powodu tego, że stało się to bezpośrednio po moich działaniach, błędu szukałem w tym co ruszałem. Dlatego na chwilę obecną nie sprawdzałem luzu.


żółf napisał:
Prawdopodobnie źle gaźnik wyczyściłeś. Zostawiłeś korpus tak? Jeżeli tak to lipa na maxa, zrób to porządnie, albo daj komuś do zrobienia Very Happy


Racja. Przy najbliższej wolnej chwili rozbiorę go jeszcze raz.

paw680 napisał:
Sprawdź czy na pewno w dobrą stronę założyłeś przepustnicę.


Dobrze jest założona

Mam jeszcze pytanie pomocnicze.
Jak powinna być ustawiona śruba wolnych obrotów do pierwszego uruchomienia? Lub Czy dobrze myślę, że gdy wolne obroty są ustawione prawidłowo to przepustnica jest lekko uchylona?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ziolkowski88 dnia Pon 22:13, 19 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Wto 0:18, 20 Gru 2016    Temat postu:

Tak, przepustnica powinna być lekko uchylona. Ustawienie śruby nie ma dużego znaczenia dla odpalania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 7:57, 20 Gru 2016    Temat postu:

a ja polecam wziac serwisówke w dłon tam jest nawet podana wartosc otwarcia przepustnicy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin