Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

2017 EXC-F 250 nie odpala na zimnym silniku
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
youngcolor




Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Czw 11:00, 01 Kwi 2021    Temat postu: 2017 EXC-F 250 nie odpala na zimnym silniku

Witam,
Mam taki problem. Mój KTM nie odpala z rozrusznika na zimnym silniku. Kiedy odpale go na popych i choć troszeczkę się nagrzeje pali już później z rozrusznika od strzała do momentu kiedy znowu zupełnie się wychlodzi. Założyłem nowa świece, wymieniłem filtr paliwa w baku, filtr w szybkozlaczce. Akumulator jest ok, co chwilę go ładuje, z resztą próbowałem odpalac go na kable z akumulatora samochodowego i nic to nie daje. Ustawiłem mu fabryczne wolne obroty czerwonym pokrętłem i żółtym (zgodnie z tym filmikiem: https://youtu.be/q7MrO5WpWEk). Jedynie nie sprawdziłem jeszcze ustawienia TPS, ale po pierwsze na zagranicznych forach kilka raz spotkałem się z opinią, że w KTM po 17 roku nie zaleca się regulacji TPS, że to ponoć działa trochę inaczej niż w starszych modelach a po drugie nigdzie nie umiem znaleźć wartości nominalnych. Mam serwisowke (wprawdzie do modelu SXF z tego roku) i nie ma tam słowa o ustawieniu TPS, a w serwisowkach ze starszych roczników są podane wartości. W filmiku, który pokazałem wprawdzie są podane wartości, ale znowu na zagranicznych forach podawali wartości 0.6v, więc inne. Nie wiem czy w ogóle dobrze kombinuje. Przed ustawieniem pokrętel do pozycji fabrycznej KTM czasami potrafił się dusić przy gwałtownym dodaniu gazu z niskich obrotów, po tej regulacji reakcja na gaz jest wzorowa, tak jak i wolne obroty - choć to na słuch, bo nie mam przyrządu do ich sprawdzenia. Ale niestety nadal nie pali. Co może być przyczyną? Już naprawdę zglupialem. Przed zimą odpalal bez problemu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 12:10, 01 Kwi 2021    Temat postu:

a ile wyjeździłes od zimy ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
youngcolor




Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Czw 12:14, 01 Kwi 2021    Temat postu:

Około 4mth. Motocykl kupilem w lutym, poprzedni właściciel w ogóle w zimie nie jeździł (koła supermoto) a w zeszłym sezonie nie miał żadnego problemu z rozruchem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 12:26, 01 Kwi 2021    Temat postu:

pojeździ jtroche chociaz 4h to juz sie naczytał na pewno, moze jest problem z samym wtryskiwaczem, a TPS sie ustawia na pewno,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
youngcolor




Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Czw 12:44, 01 Kwi 2021    Temat postu:

Chodzi o to, że komputer ma się "nauczyć" dawek na nowo? Ktoś mi o tym mówił, ale szczerze mówiąc nie traktowałem tego poważnie. Naprawdę tak to działa?

Czy orientujesz się może jakie napięcia ma mieć TPS w tym modelu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 13:24, 01 Kwi 2021    Temat postu:

kazdy układ wtryskowy ma pewien stopien samoadaptacji, zwłaszcza jak np wyjmiesz baterie czy zmienisz mu warunki pracy to komp musi sie "dopasować" dlatego jak np masz zawalony błotem na maxa filtr powietrza, wsadzisz mu nowy czysty to moze gorzej odpalac niz na starym zabłoconym...
nie mam pojecia - koszystam z kompa ktma który graficznie pokazuje nastay tpsu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
youngcolor




Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Czw 13:46, 01 Kwi 2021    Temat postu:

Rozumiem.
Co w takim razie na moim miejscu byś sprawdził?
Nie odpala na rozrusznik na zimnym, na popych za 2-3 razem. Trochę się nagrzeje i z rozrusznika odpala na strzał...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 13:52, 01 Kwi 2021    Temat postu:

ja bym torche wiecej pojeździł, paliwo pewnie masz juz swieze w zbiorniku... ale gdyby nie to to tu moze byc problem
palisz na ssaniu ?dobrze kręci rozrusznikiem ? moze troche za wolno ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
youngcolor




Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Czw 14:35, 01 Kwi 2021    Temat postu:

Szybko kręci. Paliwo już świeże.
Pojeździć trochę... Trochę irytujące, że moto z 2017 roku muszę pchać przed jazda. Wcześniej miałem SXF z 2015r i palił od strzała zimny czy ciepły, czy stał dzień czy dwa tygodnie nie było znaczenia...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 20:08, 01 Kwi 2021    Temat postu:

to masz racje skoro całkiem nie chce odpalać, ciezko przez forum ciezko cokolwiek wiecej doradzić zleć komus jakis przegląd, moze ktos cos wyłapie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 14:15, 02 Kwi 2021    Temat postu:

jak cykasz go na zimnym rozrusznikiem to pompa się załącza? słychać "buczenie"?
TPS można by sprawdzić, fabrycznie ma być 0.44V (można ustawiać w zakresie od 0.44 do nawet 0.7 w zależności od potrzeb i konfiguracji ECU/wydechu itp)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
youngcolor




Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob 10:23, 03 Kwi 2021    Temat postu:

Słychać buczenie, pompa działa.
Czy zle ustawienie TPS może być przyczyną nie odpalania na zimnym silniku? Czy mógł się sam "rozregulować"?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 12:50, 03 Kwi 2021    Temat postu:

Tak, TPS ma wpływ na odpalanie na zimnym i na ciepłym też,
może się rozregulować, nawet jak wszystko skręcone to wilgoć może spowodować zmianę wartości, a nawet minimalne przesunięcie powoduje dużą zmianę,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
youngcolor




Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie 10:53, 11 Kwi 2021    Temat postu:

KTM u mechanika. Zaczął od wykluczania mechanicznych możliwych przyczyn nie palenia na zimnym. Okazało się, że nie ma w ogóle luzu na zaworach ssacych. Poprzedni właściciel dał mi fakturę na wymianę tłoka 10mth temu i jest na niej napisane, że docierał zawory, które są tytanowe i których się nie dociera dlatego tak się starly że nie ma luzu. Czy to mogła być przyczyna nie odpalania na zimnym? Bo mam mieszane uczucia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 18:47, 11 Kwi 2021    Temat postu:

jak najbardziej, podparte zawory to nieszczelny silnik, pół biedy jak podparte sa wydechy, bo nie masz sprezania ale i tak do zapłonu moze dojśc i jakos odpalić. a dolotowe jak podparte to potrafi cisnienie sadzic takie w dolot ze sa spore problemy z rozruchem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin