Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

tlok z 2 a 1 pierscieniem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:37, 17 Paź 2016    Temat postu: tlok z 2 a 1 pierscieniem

jakie roznice w secie exc?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:54, 17 Paź 2016    Temat postu:

Po założeniu tłoka dwupierścieniowego 125 2T ma minimalnie lepszy dół. Po założeniu tłoka z jednym pierścieniem motor się szybciej wkręca, słabszy dół. Sprawdzałem to w swoim exc 125.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:14, 17 Paź 2016    Temat postu:

a zuzycie cylindra?
zycie tloka 1 pierscieniowego ile godzin krotsze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13688
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 268 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 20:29, 17 Paź 2016    Temat postu:

wychodzi podobnie, z jednej strony 2 pierscienie to większa powierzchnia styku z cylindrem - wiec szybsze zuzycie. z drugiej strony 1 pierscieniowiec sie szybciej wkręca i czesciej jest na wyzszych obrotach- a wiecej obrotów to wieksze zuzycie. więc ostatecznie wychodzi podobnie. bardziej bym dobierał pod preferencje czyli 2 pierscienie jak chce sie poprawić dół itd..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 20:30, 17 Paź 2016    Temat postu:

Zużycie na podobnym poziomie (przynajmniej w SXach).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
trascy




Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: częstochowa

PostWysłany: Pon 21:25, 17 Paź 2016    Temat postu:

jest roznica w tłoku dwupierscieniowym a tłokiem w ktorym nie zakladasz jednego pierscienia ? czy to bez znaczenia ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 22:03, 17 Paź 2016    Temat postu:

Jak na tłoku mają być 2 pierścienie to dajesz 2 pierścienie - producent nie robi tego bez przyczyny i to nie jest jego "widzi mi się".
Tłoki o przebiegu około 50-60 godzin (30 mth).

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Pon 22:18, 17 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
trascy




Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: częstochowa

PostWysłany: Wto 3:30, 18 Paź 2016    Temat postu:

rozumiem ze w takim razie to nie byłby najlepszy pomysl zdjac 1 pierscien z tłoka dwypierscieniowego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 5:23, 18 Paź 2016    Temat postu:

oczywiscie ze nie
po ta sa tloki jednopierscieniowe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 6:18, 18 Paź 2016    Temat postu:

a latwiej przytrzec z 1 czy 2 czy nei ma to wplywu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13688
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 268 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 7:42, 18 Paź 2016    Temat postu:

nie ma wpływu. jak masz zdrowy nicasil, dobrze dobrany tłok, dobrze dostrojony gaźnik, i chociaz chwile podocierasz to cokolwiek przytrzeć bedzie cięzko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 19:09, 19 Paź 2016    Temat postu:

różnica jest taka że 2 pierścienie lepiej uszczelniają - dlatego silnik lepiej ciągnie z dołu, tłok starcza na dłużej, lepiej odpala zimnym silnik, lepsza kompresja
jeden pierścień stawia mniejsze opory, tłok jest lżejszy dlatego szybciej się wkręca i wyżej, natomiast silnik szybciej traci kompresję, gorzej z odpalaniem na zimny itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rejdzik




Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hawick / UK

PostWysłany: Nie 17:04, 23 Paź 2016    Temat postu:

Różnicę w pracy silnika da się odczuć.
Na swoim przykładzie, silnik łatwiej się odpalało na tłoku 1p. Silnik miał mniejsze drgania i tak, ciężko to ująć, "płynnie" pracował na wysokich obrotach, przechodzenie przez różne obroty trwało ułamek sekundy.
Na 2p silnik ciężej mi się odpala, jedzie lepiej z dołu a na wysokich tak... kurcze, inaczej, mam wrażenie, że robię mu krzywdę.
To są subiektywne odczucia. Stwierdzenie, że na tłoku 1p ciśnienie sprężania jest mniejsze jest i prawdą i nieprawdą. Załóżmy że do 2-3 tys rpm na 1p jest niższe. Potem jest takie samo, jednakże tłok 1p stawia mniejsze opory. 1p jest bardziej obciążony termincznie, tłok ma ciut wyższą temp pracy przez co lepiej się też rozszerza / uszczelnia podczas pracy. Tłoki 1p są ciut inaczej obrabiane mechanicznie.

Mój następny wybór przy wymianie to 1p.

Jeżdżę na tłokach Mitaka, ciekawostką dla mnie jest dlaczego tłok się tak poleruje od strony wydechu? Kolega na zdjęciach ma tak samo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rejdzik dnia Nie 17:07, 23 Paź 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 18:45, 23 Paź 2016    Temat postu:

Poleruje się od strony wydechu to chodzi po krawędzi okna Wink (okno wydechowe ma największą powierzchnię przez co ma najdłuższe krawędzie)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin