Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC200 - zalewa świecę, nie odpala.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:46, 11 Paź 2016    Temat postu: EXC200 - zalewa świecę, nie odpala.

Witam. KTM EXC200 2004 Sprawa wyglądała tak:
ustawienia:
iglica na samym dole, paliwo 1:50 motul 800, dysze 188 i 45, świeca irydowa, czarny nagar + mokra:
zawsze nawet po chwili łagodniejszej jazdy założmy 1min/2min na wolnych obrotach, strasznie dusiło motor, trzebabyło dużo razy przegazować, żeby odmuliło, olej z wydechu.
Pewnego razu po prostu nie odpalił - wymieniłem świecę na platynową jaką zaleca KTM. Odpalił od strzała, pięknie się wkrecał zgasiłem. Przejażdzka - zalewało motor jeszcze bardziej, aż w końcu do tego stopnia, że nie wkręcałsię na obr i gasł. Świeca bardzo mokra, kolor raczej czarny, ale wszystko rozpuszczało się w paliwie - nie przejechałem na niej praktycznie nic, także ciężko nawet mówić o kolorze. Kopcił na niebiesko, b. duże ilości paliwa/oleju/syfu czarnego z wydechu.
Kilkukrotnie wyciągałem świecie by ją oczyścić, przesuszyć. Chwilę było dobrze, po czym znów to samo. Dodam, że ta awaria pozbawiła mnie uczestnictwa w zawodach.

Wykręciłem dzisiaj znowu gaźnik, pływak rusza się swobodnie, natomiast nie wiem, czy jest prawidłowo ustawiony. Membrany również sprawdziłem, wyglądają wporządku (w jendym rożku jest delikatnie przygnieciony jeden listek, ale wygląda to tak, jakby nie miało wpływu na działanie (membrana składa się jakby z dwoch warstw listków, przygnieciony jest zewnętrzny).

W czym problem? Obstawiam za duże dysze, w katalogu fabrycznie są 148 i 40, ja mam 188 i 45.
Czy raz zalana świeca, nadaje się jeszcze do użytku, czy 70zł poszło w piach?
Czy lekko przygięty dyfuzor przy oknie cylindra (nieszczelność) może odpowiadać za gorsze spalanie/zalewanie silnika?
Czy 1;50 motul 800 to niewłaściwa proporcja?
Kiedyś przyblokowało się coś w gaźniku, tak że przy próbie odpalania paliwo lało się z przelewu - może coś nie tak z pływakiem?
A może jakaś uszczelka w gaźniku pod iglicą zaczęła przepuszczać jeszcze więcej paliwa?
Dlaczego, gdy zostawie motor na otwartym kraniku, zalewa motor?

Pomóżcie..
Mam zamiar kupić dysze, ale nie wiem czy brać takie jakie są w katalogu/nie wiem jakie szły seryjnie - czy na pewno te, o których napisałem.

Czekam na odp....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:03, 11 Paź 2016    Temat postu:

Jeśli na otwartym kraniku leje się paliwo z gaźnika to masz uszkodzony zaworek iglicowy który nie odcina paliwa lub za wysoki poziom paliwa w komorze.
Zagięty, dziurawy dyfuzor wpływa na pracę silnika więc go napraw.
Jest taki wiejski sposób na zalane świecę, mianowicie wypalasz ją palnikiem.
Dyszę załóż takie jakie zaleca producent.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:09, 11 Paź 2016    Temat postu:

major000 napisał:
Jeśli na otwartym kraniku leje się paliwo z gaźnika to masz uszkodzony zaworek iglicowy który nie odcina paliwa lub za wysoki poziom paliwa w komorze.
Zagięty, dziurawy dyfuzor wpływa na pracę silnika więc go napraw.
Jest taki wiejski sposób na zalane świecę, mianowicie wypalasz ją palnikiem.
Dyszę załóż takie jakie zaleca producent.


Na otwartym kraniku bywa tak, że zalewa silnik, ale nigdy nie lało się z przelewu gaźnika.
Jeśli zaworek iglicowy jest ok, to paliwo może przelewać się jeszcze jakąś inną drogą (poza zbyt wysokim stanem w komorze)? Wciskam ten 'guziczek' na zaworku i wraca momentalnie, nie przycina się itd.
Co do dyfuzora - do zrobienia obowiązkowo.

Edit:
Dysze podstawowe/seryjne, to takie jakie są na schemacie z katalogu, czy różnie to było? Bo samych dysz do wyboru jest wiele, natomiast pierwsze, domyślnę są te co wypisałem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kamiloz dnia Wto 17:10, 11 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:20, 11 Paź 2016    Temat postu:

Jeśli nie leję z przelewu to narazie zostaw poziom paliwa.
Zacznij od dysz. Do ich doboru jest ci potrzebna tabelka, która zwykle jest na końcu Service Manual twojego modelu. Bez tej tabeli tylko pozostaje metoda prób i błędów.
Nie sugeruj się dyszami ze schematu, gaźnik reguluję się pod temperaturę i wysokość nad poziomem morza.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Wto 18:44, 11 Paź 2016    Temat postu:

Jeżeli mówisz, że kiedyś (jak było cieplej), na tych samych nastawach gaźnika sytuacja była lepsza, być może puszcza Ci simmering na wale.
Teraz, kiedy jest zimniej, motor potrzebuje więcej paliwa, więc sytuacja powinna się polepszyć, a nie pogorszyć.
Z drugiej strony Twoje nastawy gaźnika nie są nawet zbliżone do fabrycznych, więc tym też musisz się zająć.
Dla spokoju sprawdź czy poziom oleju utrzymuje się w normie. Oczywiście mowa tu o oleju w skrzyni.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:00, 11 Paź 2016    Temat postu:

amek721 napisał:
Jeżeli mówisz, że kiedyś (jak było cieplej), na tych samych nastawach gaźnika sytuacja była lepsza, być może puszcza Ci simmering na wale.
Teraz, kiedy jest zimniej, motor potrzebuje więcej paliwa, więc sytuacja powinna się polepszyć, a nie pogorszyć.
Z drugiej strony Twoje nastawy gaźnika nie są nawet zbliżone do fabrycznych, więc tym też musisz się zająć.
Dla spokoju sprawdź czy poziom oleju utrzymuje się w normie. Oczywiście mowa tu o oleju w skrzyni.


Poprawka.
Według ustawień z tabelki, dysze powinny być następujące (do 300mnpm oraz 16-24*C:
głowna 180
wolnych obr 45
iglica NOZE
pozycja iglicy 3


Obecnie:
glowna 188
wolnych obr 45
iglica R146 8G (nie wiem jak to się ma do nazewnictwa NOZE,NOZD itd)
pozycja iglicy na 5 możliwych pozycji, druga od góry



Edit:
Ok, iglica R146 8G to jakaś SXowska iglica chyba. Według tej tabelki, powinienem mieć NOZE (16-24*C) lub NOZD (6-15*C)....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kamiloz dnia Wto 20:44, 11 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:38, 11 Paź 2016    Temat postu:

No to masz bazę wyjściową, zakladaj główną 180 i iglica na 3 ząbek. I testuj

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:47, 11 Paź 2016    Temat postu:

major000 napisał:
No to masz bazę wyjściową, zakladaj główną 180 i iglica na 3 ząbek. I testuj


Sprawdzę poziom oleju czy coś ubyło od ostatniej wymiany, wymieniany w sumie w tym samym momencie gdy świeca, wieć za wiele nie jeździłem. Pewnie cięzko byłoby stwierdzić, nawet gdy by padło to uszczelnienie.


Na 178stronie jest tabelka, i mnie dotyczy opcja do 300mnpm, tylko, ze dla temp 6-15 jest inna dysza i iglica a od 15 do 25 inna. Wezmę chyba iglcę NOZE i dyszę 180 i zobaczę, czy się polepszy. Co myślicie?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:33, 11 Paź 2016    Temat postu:

Sprawdziłem dokładniej zaworek iglicowy.. Okazało się, że najprawdopodobniej jest zużyty, gdyż wygląda on mniej więcej tak jak na tym zdjęciu:

Czyli może przepuszczać paliwo - do wymiany. Co nie zmienia faktu, że wydaje mi się że to nie wszystko, dlatego zamówię także mniejszą dyszę 180.

Zastanawiam się tylko nad iglicą, czy jest sens ją wymieniać czy wystarczy przestawić klips na odpowiednią pozycję?
Może jednak wezmę też NOZE tak jak zaleca tabelka.

Jutro sprawdzę poziom oleju w skrzyni z nadzieją, że go nie ubyło Sad(((


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:49, 23 Paź 2016    Temat postu:

Gdzie poza aso mogę kupić pasujący zaworek iglicowy do exc200 2004?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Nie 13:32, 23 Paź 2016    Temat postu:

W larssonie są po ok 25zł, jak nie ogarniesz który to, to za 2-3 dni napisz priva, będę się lepiej czuł to pójdę do garażu spiszę nr larssona.

Ja mam taki problem, że te zaworki muszę wymieniać praktycznie co 2 miesiące intensywnej jazdy. Wkurwia mnie to niemiłosiernie nie nie wiem co z tym zrobić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:44, 23 Paź 2016    Temat postu:

żółf napisał:
W larssonie są po ok 25zł, jak nie ogarniesz który to, to za 2-3 dni napisz priva, będę się lepiej czuł to pójdę do garażu spiszę nr larssona.

Ja mam taki problem, że te zaworki muszę wymieniać praktycznie co 2 miesiące intensywnej jazdy. Wkurwia mnie to niemiłosiernie nie nie wiem co z tym zrobić


Powrotu do zdrowia!
Zaczekam na info od Ciebie, nie chce znów oddawać czegoś, za dużo kasy na same wysyłki trace.. Także prosiłbym Cię o ten nr, gdy juz poczujesz się lepiej. Dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rejdzik




Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hawick / UK

PostWysłany: Nie 17:09, 23 Paź 2016    Temat postu:

żółf napisał:

Ja mam taki problem, że te zaworki muszę wymieniać praktycznie co 2 miesiące intensywnej jazdy. Wkurwia mnie to niemiłosiernie nie nie wiem co z tym zrobić


Spolerować gniazdo zaworka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin