Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ENDURO - pytania początkującego - dziękuję za cierpliwość
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaLaZ




Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Olsztyn

PostWysłany: Nie 13:22, 27 Sie 2017    Temat postu: ENDURO - pytania początkującego - dziękuję za cierpliwość

Witam Panówi i Panie jeśli są Wink

chciałbym prosić osoby którym się chce trochę napisać, a przez to pomóc laikowi zaczynającemu z offroadem, o odpowiedź na pytania, które zebrałem jak usiadlem i chwilę pomyślałem nad tym co planuję robić. Podaję planowane moto, bo to pewnie będzie miało jakieś znaczenie w przypadku niektórych rad: ktm 450 exc sd '18.

Poniżej pytania amatora, zebrałem wszystko tutaj, jeśli będę miał jakieś nowe kwestie to będę dorzucał. Mam nadzieję, że nie zaśmiecę zbytnio forum.

Pytania amatora cz. 1

1. Jak "opiekować" się łańcuchem ? W szosówce sprawdzam po 700km, smaruję i po temacie.
2. Jak wygląda sytuacja z dotarciem silnika w nowym ktm 450 exc sd ? czy na poczatku trzeba jakoś poniżej iluś obrotów trzymać itp ? W szosówce miałem ustalone progi vs obroty. Z tego co pamietam na początku np. 800km i max 5-6k obrótow itp.
3. Co z filtrem powietrza ? czyszczenie po każdym wyjeździe ?
4. Czy jakieś inne czynności konserwacyjno-obsługowe muszę wykonywać po każdym jeżdzeniu ?
5. Gdzie jezdzić ? czy mogę sobie zajechać busem po jakiś las, wypakować moto i śmigać do woli ? Słyszałem,że nie można jeździć teoretycznie i że leśniczy ściagaja itp, nie mówiąc już o rozwieszonych linkach (Neutral) jak to jest? jak do tego podchodzicie ?
6. Jak rozpoczynać przygodę z enduro ? są jakieś cwiczenia, elementy jazdy które najlepiej opanować na samym początku ? jakieś drille do wykonywania podczas każdego wyjazdu ? Może macie jakieś ksiązki i filmy do polecenia ?
7. Gdzie kupowaliście strój ? polecicie mi jakieś marki elemetów stroju ? aktualnie mam na razie tylko kask, gogle i rękawiczki. Kupujecie w sklepach stacjonarnych czy online ?
8. Na co uważać podczas pierwszych jazd ?
9. Jak sobie wykalkulować serwisy w stosunku do tych zapisancyh w manualu jeśli na początku będę jezdził jak dziadek ? (chodzi o wydłuzenie mh i czy jest sens tak podchodzic?)
10. Jak sobie radzicie nieznajac lasu zeby się w nim nie zgubic ? macie zainstalowane jakiś aplikacje ?
11. Jaka jest kara za jeżdzenie po lasach ? (finansowa)
12. Czy zakrywacie tablicę rejestracyjną jeżdżac po lesie ?
13. Na razie planuję jeździć tylko w sb i nd, sądzicie że na początku wytrzymam po 3-4 h jazdy ?
14. Co taki laik jak ja powinien zabierać ze sobą na pierwsze wypady ?
15. Jak najlepiej czyścić motocykl, zajechać na myjkę, spryskać odpowiednimi śodkami i zmyć ? macie jakieś inne metody ?
16. Jak mam traktować moto godziny w stosunku do normalnej 1h jazdy, to jest 1 do 1go, minela godzina niewazne czy jade czy stoije(ale silnik pracuje) i się liczy ? czy to się jakoś inaczej przelicza ?
17. Trzymanie kierownicy, no właśnie jak trzymać, a w szczególności jak układać palce ? Podczas jazdy na szosówce w Wawie zawsze mam dwa palce na hamulcu i nie raz mi to dupe uratowało, w trasie stosuję pełne chwyty, jak macie je ułożone w czasie jazdy offroad ?
18. Jakieś inne dowolne rady ?

Jeśli któreś z pytań będzie niejasno sformułowane to proszę o info, doprecyzuję. Z góry dzięuję za poświęcony czas.

Pozdrawiam.
G


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiSzorSX




Dołączył: 24 Paź 2016
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mańkowice

PostWysłany: Nie 14:44, 27 Sie 2017    Temat postu:

1.Najlepiej co jazde czyścisz dokładnie (nie myjką) smarujesz dobrym smarem.
2.Docieranie nie może przebiegać na jednych obrotach. Jeżdzisz z różna prędkością z różnymi obrotami ale nie kręć go wysoko na początku ale niekiedy można. Najważniejsze żeby ci się nie przegrzał Wink
3.Różnie. Na luzie możesz co dwa co każdy nie trzeba ale zależy w jakim terenie. Suchy bardzo się kurzący tor to nawet niektórzy biorą drugi na zmianę Very Happy
4. Sprawdzić stan płynu chłodniczego sprawdzić stan wycieków. Raczej nic
5. No po samej drodze publicznej w lesie nic ci zrobić nie mogą ale wjeżdżasz na ściółkę leśną to się spinają strasznie. Ale to też zlaeży od rodzaju człowieka. Lepiej mieć swoje sprawdzone miejsca gdzie wiesz że masz spokój
7.Ja osobiście kupiłem online i nie żałuje Ale buty koniecznie trzeba przymierzyć przy kupnie. Stroje jedyne najwyższe modele danej marki.
8. Zebys się nie wyjebał xd
9.Licz sobie na spalone paliwo wtedy nie będziesz musiał nic kombinować.
10. JA osobiście mam dobrą orientacje w terenie i jeszcze się nie zgubiłem i nie potrzebuje takiego czegoś.
11. coś było 500 zł ale ponoć teraz ostro zaostrzyli
12. Najlepiej zdjąć dać do plecaka bo zgubisz i tyle
13. Szczerze mówiąc wątpię. Jeszcze z klockiem 450
14.Coś do picia kilka kluczy i tyle nic poza tym.
15.Myjką grubsze błoto itp Ważne żeby myjkę nie kierować na łańcuch uszczelniacze w kolach itp. Można samą myjką ale nie zawsze dobrze wymyjesz. Ja myję też gąbką.
16. Tanie chińskie liczniki liczą ci każdą godzine nie ważne stania czy jeżdzenia na pełnej. Znacznie lepsze jakościowo wyliczają sobie inaczej nie wiem jak dokładnie.
17. To nie ulica musisz dobrze trzymać kierownice. Złap sobie całą ręką i od POCZĄTKU ucz się trzymając po jednym placu na sprzęgle i na hamulcu. NIE ważne jakim jak ci wygodnie.
18. nie patrz się na błotnik patrz daleko przed siebie. Nie rób nic nad swoje siły Very Happy


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 15:25, 27 Sie 2017    Temat postu:

docieranie w/g manuala czyli - przez 1 mth nie przekraczasz 7000rpm (ok 3/4 gazu) i przez pierszwe 3mth obciążenie silnika max 75%, wymiana oleju po 1mth koniecznie i późnirj na 10mth przegląd - sprawdzenie zaworów,śrub itp (na serwisie), później olej co 15mth, zawory spokojnie co 50mth, filtr powietrza w zależnosci od stanu i warunków - co 1-2 max 3 jazdy.
motogodzina to motogodzina, w manualu nie ma już 'zamiennika' że 1mth to ileśtam spalonego paliwa.
dużo przydatnego info znajdziesz w manualu który dostaniesz razem z moto, naprawdę polecam przeczytać.

trzymanie kiery - są różne szkoły i różne wersje, ja zawsze mam jeden palec na hamulcu, na sprzęgle dwa - prawie cały czas.

jazda po lesie - 500 do 1000plna zalezy kto i gdzie Cię złapie

na taki bardzo początek to wystarczy kawałek łąki, dwa pachołki/opony 30m od siebie i ładujesz 'ósemki" - podstawowe cwiczenie które naprawde sporo daje.
https://www.youtube.com/watch?v=2nq_H9n5Z6A
ogólnie staraj się jeździć na stojąco, dosiadasz tylko w zakrętach i czasem na podjazdach.
co do nauki z video: tutaj mam film Shane Wattsa dla advanced ale zobacz jak on się zachowuje na moto.
[link widoczny dla zalogowanych]
polecam jeszcze filmy gary'ego semicsa - bardziej pod MX ale też pomocne


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Nie 15:26, 27 Sie 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 20:11, 27 Sie 2017    Temat postu:

1) zalezy od wielu czynników, generalnie łancuch nie powinien byc suchy, oringowy dłuzej trzyma smar i nie trzeba smarować co 10 minut, w bezoringowym róznie, najlepiej aby ciagle był czysty i nasmarowany Very Happy ale o takie warunki cięzko. mozna go dla picu umyc jakas naftą - ale ja sie ograniczam do zwykłego mycia przy myciu motocykla, jak sie zbierze duuuzo syfu to czasem jakas naftą go przelece, generalnie duzo sie na nim nie ma co spuszczac aby smarować.
2) to wyczynówki ich w zasadzie to nie trzeba docierać, ale na pioczątek warto dobrze rozgrzewac nie pałowac po prostych na pełbym gazie, obserwować mocniej czy nie ma wycieków nigdzie itp... chociaz jako amator to i tak nie bedziesz w stanie zabardz zakatować takiego sprzeta Very Happy w ksiązce serwisowej bedziesz miał też jakies wytyczne
3) zalezy, im częsciej tym lepiej, czysty filtr wpusci wiecej powietrza i mniej syfu ale jak pojedziesz na pare godzin dzien po deszczu gdzie sie nic nie kurzy to moim zdaniem strata czasu na mycie Very Happy
4) wszystko masz zawarte w instrukcji obsługi, ja smaruje po kazdym myciou wszelkie ruchome elemnty - podnózki, klamki itp wszystko instrukcja opisuje.
5) polskie prawo zadbania wjazdu do lasu pojazdom silnikowym, wyjątki to drogi gminne i drogi prowadzące przez las ( o ulice chodzi ) Razz czyli kazdy praktycznie kto lata po lesie robi to nielegalnie, i to juz zalezy co to za las i jak sie odnosi do tego lesniczy, jak jest ogrom obszarów leśnych i nie są to jakies rezerwaty to nikt sie za bardzo nie przyczepi, gorzej jak jakies objęte ochroną miejsce. najlepiej to gorwac ekipe bo samemu niebezpiecznie jest jeździc, i z nimi ganiać, oni pewnie maja obcykane miejscówki
6) najlepiej w stacjonarnych bo mozesz sobie przymierzyc i nie ma opcji nietrafionego koloru/ rozmiaru/ kroju. chyba bez sensu wypisywać sklepy bo co z tego ze podam w którym ja kupouje jak mozesz miec do niego kilka set kilometrów. znajdź własny i tyle. marka nie ma wiekszego znaczenia, bardziej liczy sie model. niestety teraz ciuchy to jednorazówki, tanie modele sa mało wygodne i wytrzymaja max sezon - czasem duzo mniej, topowe modele są wygodne i ten sezon powinny wytrzymac Very Happy
7) tutaj temat rzeka - mozesz poszukać jakiejs szkółki albo zapiosac sie do kogos na szkolenie to cie pokieruje.
8 ) na wszystko
9) nie ma sensu, serwisuj wg manuala. a jak juz chcesz cos wydłuzac musisz wiedziec sam co i jak. bez doswiadczeniatrzymaj sie ksiązki to bedziesz jeździł bezawaryjnie
10) tu sa rózne opcje, kazda prosta nawigacja wskaze ci kierunek, mozna tez sobie strzelić typowy wypadowy GPS ale tym sie bedziesz przejmował jak zaczniesz gdzies dalej jeździc
11) nie wiem tego, ale pewnie od mandatu z 50-100 zł sie zaczyna
12) sa automaty co robią fotki czasem, mozna "zalepić" błotem Very Happy wtedy jest wymówka że sie zamazało podczas jazdy
13) hahah no swietne pytanie Very Happy a jak sądzisz umiem upiec ciasto ?
14) cos do picia
15) róznie, myjka myje dobrze i szybko, ale jest nieco szkodliwa bo pod cisnieniem dostaje sie woda tam gdzie nie powinno jej byc ( w elektryke, pod uszczelniacze, itd) chemia z kolei czasem jest mało delikatna, a jak jest jakas lepsza to troche kosztuje, ja uzywam do mycia chemii np z yamalube jest bezpieczny dla gumy plastiku lakieru itp. nie usuwa wszystkiego perfekcyjnie ale po takiej jeździe da sie ładnie domyc sprzet no i uzywam węza z wodą, ale planuje zakup jakies małej myjki - małej żeby nie przesadzic z cisnieniem
16) ciezko to przeliczyc ale jedna godzina to nie jedna motogodzina, tylko nie wiem po co ci ta wiedza Very Happy i jakie to ma w ogóle znaczenie dla Ciebie
17) zawsze palce na klamkach, zwykle po jednym
1Cool doradze tylko - nie mysl za duzo, wszystko wydjzie w praniu, przeczytaj sobie instrukcje obsługi dokładnuie to ci sie sporo rzeczy wyjaśniu


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaLaZ




Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Olsztyn

PostWysłany: Pon 8:42, 28 Sie 2017    Temat postu:

Panowie,

dziękuję za poświęcony czas na czytanie i odpowiadanie na moje wypociny. Jeśli będziecie kiedyś w Warszawie lub Olsztynie(weekend) to stawiam dobrego browara Smile

Postaram się odnieść jeszcze poniżej do odpowiedzi, co do których chciałbym coś dopytać i tak:

MiSzorSX

Dzięk za odpowiedzi, z tymi palcami to wczoraj sprawdzałem samo ułożenie na szosówce i czuję, że będzie ciężko się przestawić Wink

@KristofSX

Dzięki również za linki, na pewno skorzystam.


@henio12323:

Ad. 5 Jak dokładanie rozumiesz to że jest niebezpiecznie ? z czyjej strony można spodziewać się niebezpieczeństwa ? Smile nie będę przecież chyba z czarnorpochowym coltem śmigał po lesie Very Happy

Ad. 13 sorry wiem, trochę z dupy pytanie. Intencją było rozpoznanie jak bardzo potrafi zmęczyć taka jazda Wink no ale to się przekonam.

Ad. 16 co do motogodziny, to po prostu interesuje mnie jak to jest mniej więcej liczone - chodzi o to żeby być świadomym tego co widzę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 12:09, 28 Sie 2017    Temat postu:

heniowi pewnie chodziło o to, że jak jeździsz sam to w przypadku jakiegoś urazu nikt Ci nie pomoże. To czy będziesz przed leśnikami uciekał sam, czy grupą to już większego znaczenia nie ma Very Happy
W przypadku ekipy ludzie będą wiedzieć gdzie jeździć, a których miejsc unikać.
Co do motogodziny to nie wiem, tak jak krostof napisał, kiedyś było to 1mth=1bak. Teraz być może jest to liczone jak w komputerach samochodowych; ilość zimnych odpaleń, spalone paliwo, obciązenie silnika, kilometry. To tylko moje domysły.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaLaZ




Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Olsztyn

PostWysłany: Pon 12:23, 28 Sie 2017    Temat postu:

Aaaa możliwe, rzeczywiście trochę lipa, ajakby mnie pozamiatało jakos Neutral (odpukać).

Hahahha z tymi leśnikami to raczej się nie czeka, aż podejdą i wystawią karę za "niszczenie lasu" Wink swoją drogą to lepiej dzwona nie zaliczyć uciekając Very Happy żeby jakiejś większej lipy z tego nie było Wink

ok, dzięki za info nie wiedziałem że to się tak przeliczało kiedys Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motif




Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 272
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 12:24, 28 Sie 2017    Temat postu:

w manualu podane interwały wymiany oleju i przeglądów sa dla rajdów, do jazdy po szlakach leśnych możesz spokojnie pomnożyć to razy dwa jak nie lepiej. Pierwsza zmiana oleju i filtra najważniejsza po godzinie, dwóch.
Ja olej zmieniam co okolo 1800 km, chyba że jakis rajdzik zaliczam to godzinowo.

Do jazdy po lasach jak najcichszy wydech, to nikt Cie nie zauważy Wink


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez motif dnia Pon 12:25, 28 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaLaZ




Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Olsztyn

PostWysłany: Pon 12:26, 28 Sie 2017    Temat postu:

motif napisał:
w manualu podane interwały wymiany oleju i przeglądów sa dla rajdów, do jazdy po szlakach leśnych możesz spokojnie pomnożyć to razy dwa jak nie lepiej. Pierwsza zmiana oleju i filtra najważniejsza po godzinie, dwóch.
Ja olej zmieniam co okolo 1800 km, chyba że jakis rajdzik zaliczam.

Do jazdy po lasach jak najcichszy wydech, to nikt Cie nie zauważy Wink


No właśnie o to mi chodziło, bądzmy realistami, 450tka i 100kg amatora, to nie wróży srogiego upalania/pełnego ognia Wink

Dzięki


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GaLaZ dnia Pon 12:27, 28 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 13:27, 28 Sie 2017    Temat postu:

ad 5 - wystarczy przykład kolegi którego wyniosło na zakręcie, zakleszczył sie miedzy moto a drzewo, przez dłuzszy czas nie mógł wyjsc. ja tez kiedys z górki 1 metr zjezdzałem i chciałem sie pobawic i zrobic stoppie, moto poleciało na mnie podgieło mi noge do tyłu, szarpałem sie z 5 minut i nie mogłem wyjść, zaczałem krzyczec ale od razu zdarłem gardło i po 10 minutach mnie koledzy zauwazyli Very Happy gdyby nie oni to nie wiem ile czasu bym tam siedział.
ad 16 - ale czego chcesz byc swiadomym, jak wszelkie dane masz podane w godzinach, to po co ci wiedza ile to motogodzin ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motif




Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 272
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 15:18, 28 Sie 2017    Temat postu:

GaLaZ napisał:
motif napisał:
w manualu podane interwały wymiany oleju i przeglądów sa dla rajdów, do jazdy po szlakach leśnych możesz spokojnie pomnożyć to razy dwa jak nie lepiej. Pierwsza zmiana oleju i filtra najważniejsza po godzinie, dwóch.
Ja olej zmieniam co okolo 1800 km, chyba że jakis rajdzik zaliczam.

Do jazdy po lasach jak najcichszy wydech, to nikt Cie nie zauważy Wink


No właśnie o to mi chodziło, bądzmy realistami, 450tka i 100kg amatora, to nie wróży srogiego upalania/pełnego ognia Wink

Dzięki


proponuje też poczytac wątek na forum advrider, gosc zrobil na ktm 500 exc ponad 60k km!!! z Nowej Zelandi przez Ameryke Poludniową na Alaske zmieniając olej co około 2k km a filtr oleju co drugi raz. Żadnego remontu silnka Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 16:07, 28 Sie 2017    Temat postu:

kupujesz moto za ponad 40koła, jedna wymiana oleju kosztuje ok 70pln, chyba nie ma co oszczędzać.
zresztą, wymiana oleju to też kontrola silnika: patrzysz czy w oleju czy na filtrze siatkowym nie ma jakiegoś podejrzanego syfu.

jeżdżąc takie enduro po szutrach silnik nie dostaje tak po dupie jak w lesie to takie przebiegi są realne.
poza tym 450 to nie 500,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motif




Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 272
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 16:40, 28 Sie 2017    Temat postu:

KristofSX napisał:
kupujesz moto za ponad 40koła, jedna wymiana oleju kosztuje ok 70pln, chyba nie ma co oszczędzać.


to nie chodzi o oszczędzanie tylko o nie wyrzucanie w błoto pieniedzy jak i dobrego oleju. 70zł to pozornie mało jak się to robi niepotrzebnie za często to się szybko zbiera pokaźna kwota. Przesadzanie z wymianami oleju to dosc znany temat robienia ludzi w balona, szczególnie jeżeli chodzi o samochody Smile


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez motif dnia Pon 16:41, 28 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 16:58, 28 Sie 2017    Temat postu:

hehe widze że masz duze pojęcie w temacie Very Happy

on moze i pojechał i zrobił te 60 tysiecy... ale pewnie silnik po takim wypadzie nie jest w najlepszej kondycji, jak chcesz dobrze zadbac o sprzet zmieniaj czesto olej i juz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motif




Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 272
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 17:11, 28 Sie 2017    Temat postu:

henio12323 napisał:
hehe widze że masz duze pojęcie w temacie Very Happy

on moze i pojechał i zrobił te 60 tysiecy... ale pewnie silnik po takim wypadzie nie jest w najlepszej kondycji, jak chcesz dobrze zadbac o sprzet zmieniaj czesto olej i juz


Twoje pieniądze, chcesz to zmieniaj często - Araby się ucieszą Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin