Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wieloklin na wałku poległ.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Louis




Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z nad morza

PostWysłany: Nie 9:50, 12 Cze 2011    Temat postu: Wieloklin na wałku poległ.

Witam. Starł mi się w dużym stopniu wieloklin na wałku dźwigni zmiany biegów. Zastanawiam sie nad wymianą. Orientujecie sie czy to duży zakres prac? Czy będzie trzeba rozpołowić silnik?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Nie 12:19, 12 Cze 2011    Temat postu:

dziwne pytanie, skrzynie biegow przeważnie jest między karterami Confused
Trzeba podnieśc cylinder, zdjąc prawą połówkę i masz wałek na wierzchu, nie trzeba już nic więcej odkręcać, oczywiście oprócz dźwigni biegow


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Louis




Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z nad morza

PostWysłany: Nie 12:58, 12 Cze 2011    Temat postu:

Dzięki za szybka odpowiedź, chciałem się upewnić. Pozdrawiam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 6:28, 13 Cze 2011    Temat postu:

w japsach walek wymienia sie po zdjeciu samej bocznej kapy , w lc4 niestety silnik w pol :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Louis




Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z nad morza

PostWysłany: Pon 7:02, 13 Cze 2011    Temat postu:

Musze szybko zamówic części do tej operacji, bo za 10 dni mam zaplanowany wypad na Ukrainę. Nigdy nie rozbierałem silnika w KTm-ie i zastanawiam co musze zamówić. Z pewnością dźwignie i wałek. No i pewnie uszczelki. Tylko czy brac cały komplet do silnika? Czy moze kilka, np pod głowicę, pod cylinder, pod połówke silnika? Jeszcze jakies? Jeszcze coś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:00, 13 Cze 2011    Temat postu:

Hej,
nie wiem jakim masz przebieg, ale warto by przy okazji rozważyć wymianę łożysk - przynajmniej tego małego na pierwszym wałku skrzyni biegów - od strony wysprzęglika. Warto by też sprawdzić sprężynkę i zaworek bypass.

Ew. możesz wyciągnąć głowicę razem z cylindrem, bez rozdzielania ich (trzeba tylko łańcuszek najpierw wyjąć) - jesteś jedną uszczelkę do przodu.
Profilaktycznie warto by też mieć w zapasie uszczelkę dekla sprzęgła - nie zawsze przeżywa zdejmowanie.
Z tego co kojarzę masz "militarkę", czyli 400 z HF już, ale z tego co widzę uszczelka pod cylindrem jest taka sama jak w 640, czyli jest też dostępna uszczelka metalowa i IMO warto ją zastosować (586.30.035.200) - składam toto z minimalną ilością pasty Dirko (polecam).

Przed rozbiórką sprawdź stan tulei dystansowej pod zębatką (można ją łatwo wyciągnąć na zewnątrz) - jeśli ma ślady zużycia to warto ją profilaktycznie wymienić, tak jak też oring pod nią.

pzdr, Adam

P.S. Jeśli szybko to [link widoczny dla zalogowanych] - polecam.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez fxrider dnia Pon 10:00, 13 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Louis




Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z nad morza

PostWysłany: Pon 10:21, 13 Cze 2011    Temat postu:

Dzięki Smile
Domówiłem, zgodnie z Twoimi sugestiami Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:22, 13 Cze 2011    Temat postu:

pamietaj o uszczlkach polowki silnika , nie skladaj na sylikon bo bedzie za ciasno.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Louis




Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z nad morza

PostWysłany: Pon 10:26, 13 Cze 2011    Temat postu:

Zamówiłem ale dzięki za czujność Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:45, 13 Cze 2011    Temat postu:

Aha, jeszcze:
nie wiem, czy jesteś tego świadomy, ale będziesz potrzebował ściągacza do koła magnesowego.. jakbyś miał z tym problem daj znać - będziemy kombinić, bo mam taki, tylko niestety pod wawą... wałek zm. biegów też powinienem mieć jeszcze w niezłym stanie.
Przy okazji: może mi ktoś przypomnieć, czy przypadkiem nakrętka na wale od strony alternatora nie ma lewego gwintu przypadkiem ?

Mając wałek rozrządu na wierzchu możesz przy okazji zdjąć z niego ruchomą krzywkę autodekompresatora i zerknąć jak się miewa klin oporowy - niestety w LC4 ten element pada znacznie utrudniając rozruch.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:12, 13 Cze 2011    Temat postu:

fxrider napisał:

Przy okazji: może mi ktoś przypomnieć, czy przypadkiem nakrętka na wale od strony alternatora nie ma lewego gwintu przypadkiem ?
.


Jest lewy przynajmniej w SEM.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:49, 13 Cze 2011    Temat postu:

w kokusan 4k2 też

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 6:06, 14 Cze 2011    Temat postu:

ja dorobilem sciagacz na tokarni , wymierzylem srednice . dlugosc gwintu i rodzaj gwintu , co prawda byl to sciagacz bez ruchomej czesci srodkowej ale w KLR sciagal magneto pieknie. Gwint na magnecie nie ucierpial w zaden sposob.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:10, 14 Cze 2011    Temat postu:

Louis pideslij jak mozesz fotke tego wiloklinu bo szczeze to bardzo zadka awaria zeby on sie wytarl na tyle, ze nie utrzyma dzwigni zmiany biegów.
Fabrycznie jest on specyficznie podciety co moze byc zmyla, i moze obejsc sie bez rozbierania silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Louis




Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z nad morza

PostWysłany: Wto 21:26, 14 Cze 2011    Temat postu:

Postaram sie rano zrobić fotę.
Został mi tydzień do wyjazdu na Ukrainę a z części na razie mam jedynie nową dźwignię.
Postanowiłem, że przed wyjazdem już nie będę rozbierał silnika. Za mało czasu, za duże ryzyko. Zostają mi następujące opcje:

1. Założę nową dźwignię na to co zostało z wieloklina.
2. Patrz punkt 1. plus dodatkowo na wieloklinie napiłuje trochę małych rowków.
3. "Wyrzeźbię" z płaskownika stalową dźwignię i przyspawam ją do wałka (skoro i tak wałek będzie do wymiany)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin