Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wałek wyrównoważający w LC4?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:44, 06 Kwi 2010    Temat postu: Wałek wyrównoważający w LC4?

Mam LC4 620 EGS 96r i powinien mieć wałek wyrównoważający, ale podczas rozbiórki silnika okazało się, że wałka już nie ma. Wiem, że były silniki w wersjach SC i SX bez wałka. Czy normalny LC4 może chodzić bez wałka i czy nie ma to jakiś skutków ubocznych?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:00, 08 Kwi 2010    Temat postu:

Pomogę wam i odpowiem, że nie może chodzić bez wałka. Korba dostaje wtedy większe obciążenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wazzabii




Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:57, 18 Maj 2010    Temat postu:

Masz kape od wersji z wałkiem, jest na niego miejsce w silniku, ale samego wałka już nie ma - dobrze rozumiem?

wałek powoduje z tego co wiem mniejsze wibracje, ale jest też elementem zmniejszającym moment obrotowy silnika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:11, 18 Maj 2010    Temat postu:

Dokładnie. Mam silnik z wałkiem a po rozebraniu silnika okazało się, że nie ma wałka wyrównoważającego. W serwisie chłopcy mnie trochę zmylili bo powiedzieli, że wał od wersji bez wałka jest inaczej wyważony i ja muszę mieć wałek. Ale jako, że lubię czytać o motocyklach to zagłębiłem się w temat i okazało się, że nigdzie nie pisze o takiej różnicy. Dodatkowo na forum niemieckim wyczytałem, że dużo ludzi wyrzuca ten wałek. Przez co silnik bardziej wibruje i szybciej wkręca się na obroty. Ja aktualnie założyłem u siebie wałek wyrównoważający, bo więcej latam po trasie więc chciałem obniżyć troszkę wibracje, choć nie powiem ale te wibracje LC4 budzą we mnie chęć do jeżdżenia.

wazzabii napisał:

wałek powoduje z tego co wiem mniejsze wibracje, ale jest też elementem zmniejszającym moment obrotowy silnika


Tutaj masz błąd, bo wałek zwiększa moment obrotowy, a zmniejsza moc maksymalną. Wałek jest dodatkową masą wirującą czyli zwiększa moment obrotowy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukasz_vip dnia Wto 23:13, 18 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 10:59, 19 Maj 2010    Temat postu:

jesteś pewien?
moment to ramię razy siła, w tym przypadku dodając dodatkowe obciążenie dla wału, powodujesz zmniejszenie wypadkowej siły która wprawia wał w ruch.
czyli dokładając wałek zmniejszasz moment, przez co gorzej się wkręca
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:36, 19 Maj 2010    Temat postu:

Może trochę się mylę jeśli chodzi o Nm, bo przecież siła spalania paliwa i promień wału zostaną te same, czyli moment nie powinien się zmienić. Jednak jeśli chodzi o masy wirujące to dodanie dodatkowej masy spowoduje zwiększenie bezwładności mas wirujących co spowoduje, że trudniej będzie je wkręcić na obroty i trudniej będzie wytracić prędkość mas wirujących, co może przełożyć się na odczucia, że dysponujemy większym momentem obrotowym silnika a mniejszą mocą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:26, 25 Lis 2010    Temat postu:

Mnie tam się moja 640tka bez Wałka wyrównoważającego bardziej podoba:P Usunąłem go podczas grzebania w silniku. Efekt jest taki że odrobinę wzrosły wibracje i bardzo niewiele wręcz na granicy odczucia poprawiło się tzw "szybkość wkręcania na obroty"Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Czw 21:22, 25 Lis 2010    Temat postu:

mariantofana napisał:
Mnie tam się moja 640tka bez Wałka wyrównoważającego bardziej podoba:P Usunąłem go podczas grzebania w silniku. Efekt jest taki że odrobinę wzrosły wibracje i bardzo niewiele wręcz na granicy odczucia poprawiło się tzw "szybkość wkręcania na obroty"Razz


Czyli opylalo sie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:18, 26 Lis 2010    Temat postu:

Ja nie miałem i mam. Na pewno lepiej się wkręca i to fakt. Ale wibracje to na pewno są większe. Przynajmniej jak nie miałem wałka to na stopce na wolnych obrotach moto odjeżdżało. Po założeniu wałka stoi w miejscu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:37, 29 Lis 2010    Temat postu:

opłacało się bo zdjąłem z niego troszkę wagi hahahaha... bardziej podoba mi się taki trzęsący. Opłacało, nie opłacało nie rozbierałem silnika specjalnie żeby wyjąc wałek. Wyjąłem go przy okazji rozbiórki całego silnika do przeglądu:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Pon 21:39, 29 Lis 2010    Temat postu:

mariantofana napisał:
opłacało się bo zdjąłem z niego troszkę wagi hahahaha... bardziej podoba mi się taki trzęsący. Opłacało, nie opłacało nie rozbierałem silnika specjalnie żeby wyjąc wałek. Wyjąłem go przy okazji rozbiórki całego silnika do przeglądu:)


Ja chyba zostane z walkiem, czasami jak zone przewioze to i tak jajniki ja bola hehehe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin