Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM 620 lc4, wątpliwość przed zakupem. Na co zwracać uwagę?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek_KSF




Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Sól / Zielona Góra

PostWysłany: Wto 15:53, 02 Lis 2010    Temat postu: KTM 620 lc4, wątpliwość przed zakupem. Na co zwracać uwagę?

Witam. Ostatnio w mojej miejscowości pojawiła się ciekawa oferta:
[link widoczny dla zalogowanych]
Da się poznać po zdjęciach jaki to konkretnie model?
A co do motorku, to KTM jest w bardzo dobrym stanie wizualnym i technicznym, przynajmniej tak myślę. Jeździłem tym KTM na jeździe próbnej i silnik pracował równo, odpala dobrze, ma moc, bo na koło stawiał bez żadnego problemu, a przyspieszał że aż miło. Wypatrzyłem w nim 2 rzeczy o których nie wiem co myśleć. Jadąc na 2 i zmieniając na 3 bieg, przy niskich obrotach dodając gazu dostał muła, koleś powiedział, że to normalne i nie mam się czym przejmować, a druga sprawa, to że zchodząc z wysokich obrotów coś dziwnie cykało, nie strzelało tylko cykało. Ponądź to przez sportowy wydech, lecz chciałbym usłyszeć waszą opinie. Smile
Sprzedający powiedział też że jest możliwość zainstalowania rozrusznika, bo niby jest podciągnięta elektryka i jest też przycisk w manetce. Czytając temat znajdujący się trochę niżej zwątpiłem. Więc jak to jest w tym modelu?

I jeszcze na co warto zwracać uwagę przy zakupie 620 LC4?

Przepraszam że być może powtarzam kwestie które były już poruszone ale jestem zielony w LC4.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:09, 02 Lis 2010    Temat postu:

Ten KTM stoi na allegro od roku. Jak ja kupowałem swojego to on już stał Razz

Jak dla mnie to jest wersja 620 EGS z roku 94. Silnik bez wałka wyrównoważającego z małym obiegiem oleju i jedną pompą oleju. Sprzedajacemu powiedz, że niech nie pierd***, że da się założyć rozrusznik bo się nie da w tym silniku. Musiałbyś wymienić kartery, całą instalację elektryczną + zapłon na KOKUSAN. Wydech pochodzi z EGS z roku 96 i nie jest to przelot!!! To jest wydech homologowany KTM'a zakładany do wersji drogowych. Kat ten ma jeszcze małą tarczę przednią 280mm.
Ciekawe skąd on te 70KM tam wziął Very Happy Ten model ma 50KM w oryginale i raczej wątpie, że ma coś więcej patrząc choćby na ten wydech.
Jak cykało to może nie ma wyregulowanych zaworów?
Co do tej instalacji na rozrusznik to chyba chodzi mu o to, że na prawym zestawie jest taki czarny przycisk i to on może myśli, że to jest do rozrusznika Very Happy No niestety jest w błędzie.
No i zapomniałbym napisać, ale on jest malowany ;] Czyli kilka gleb w terenie i zacznie farba odpadać jak ktoś nie zastosował odpowiednich środków do malowania plastików.

Za tą cenę to można już mieć EGS z roku 96/97 zarejestrowanego w PL i to wersje już z rozrusznikiem, czyli ogólnie mówiąc się nie opłaca Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukasz_vip dnia Wto 17:11, 02 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek_KSF




Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Sól / Zielona Góra

PostWysłany: Wto 18:37, 02 Lis 2010    Temat postu:

Teraz jeszcze tak, co z tym silnikiem?
On jest dużo gorszy, częściej się psuje czy jak?
Bo jeżeli jest trochę starszy ale się trzyma w sensie że nie psuje, to mi to bez różnicy... I tak będę dbał o niego. Wink

A jak w razie z częściami, pasują od nowszych LC4 ( 96, 97 itp) Czy to jest jakiś starszy model i jest ciężej?

A i jeżeli lakier był nowy to był malowany w Niemczech, bo ten motor w Polsce jeździł 2 razy i to wiem na bank. Wink



[link widoczny dla zalogowanych]

a co wy na tego?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maciek_KSF dnia Wto 19:33, 02 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:35, 02 Lis 2010    Temat postu:

Silnik budową taki sam jak w późniejszych LC4. Mały obieg oleju mówi, że musisz olej zmieniać co 2,5tys km, a w moto z dużym obiegiem co 5tys km. Brak wałka wyrównoważającego, czyli spore wibracje, a co za tym idzie częsta kontrola wszystkich śrubek.
Ogólnie mówiąc jest to pierwszy model 620, oparty na modelu 600. Jedna pompa oleju i mały obieg oleju powodują, że musisz dbać i często kontrolować olej.

Najlepiej po zakupie zaraz sprawdź sobie zawór BY-PASS bo jak on padnie to i korba powie dowidzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek_KSF




Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Sól / Zielona Góra

PostWysłany: Nie 15:48, 07 Lis 2010    Temat postu:

moto.allegro.pl/ktm-lc4-620-640-i1298550706.html

A jak ten?
widze juz walek i duzy obieg wiec chyba ok?
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:41, 07 Lis 2010    Temat postu:

No tu już lepiej ;] Dokładnie modelowo jest to rocznik 95. Czyli silnik już dużym obiegiem oleju + wałek wyrównoważający. Ten model wygląda dość ładnie, bo jest w 99% oryginalny. Ma założony wydech z 640 powyżej 2001 roku oraz akcesoryjną nóżkę zmiany biegów. Plastik, które tam leżą pochodzą z wersji SC i nie wiem czy podejdą bo SC miały 9litrowy zbiornik i plastiki zbiornikowe były mocowane na jedną śrubę do chłodnic.

Tak wyglądał jak wyjechał ze sklepu:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kowal
Gość






PostWysłany: Nie 17:35, 07 Lis 2010    Temat postu:

witam mam pytanie lukasz_vip wspomnial o sprawdzeniu zaworu BY-PASS co to jest i gdzie sie znajduje i w jakich wersjach silnikowych czy 620SC tez go mam jak go ewentualnie sprawdzic pozdrawiam z gory dziekuje za odpowiedz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek_KSF




Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Sól / Zielona Góra

PostWysłany: Nie 17:38, 07 Lis 2010    Temat postu:

mam jeszcze jedno pytanko.

Czy silniki 620 SC wymagają częstszych remontów? Chodzi o to czy trzeba w niego pakować więcej kasy. Bo słyszałem ze w zwykłych 620 można jeździć i jeździć. Wink)

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:04, 07 Lis 2010    Temat postu:

Silniki w 620 SC i EGS są te same. Różniły się one w zależności od danego roku produkcji wałkiem wyrównoważającym i dużym lub małym obiegiem. Jeżeli w obu przypadkach będziesz dbał o odpowiednią wymianę oleju (SC co 2,5tys km i EGS co 5tys km) to oba silniki pożyją tak samo. Znam 4 opisane przypadki tych silników z przebiegiem ponad 100tys km na jednym tłoku. Oczywiście wszystko kontrolowane i wymieniane na czas.

Co do zaworu BY-PASS to tutaj masz opis:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kowal
Gość






PostWysłany: Pon 21:13, 08 Lis 2010    Temat postu:

witam wracam do zaworu BY-PASS lukasz_vip 3 na tym zdjeciu to korki spustu oleju 4 rozumiem ze ten zawor tylko jak go sprawdzic czy jest dobr co oznaczza ten wymiar 23,5mm pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:15, 09 Lis 2010    Temat postu:

Błąd. 3 i 4 to korki spustowe oleju. Zawór BY-PASS jest pod tą śrubą na imbusa. 23,5mm to minimalna długość sprężyny. Poniżej tej wartości zawór jest otwarty i nie ma ciśnienia oleju na korbie. Normalna długość sprężyny powinna wynosić 25mm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:13, 09 Lut 2011    Temat postu:

czyli nie warto sie pchac w kata z peirwszych lat tloczenia ? duzy obieg to drugi filtr oleju w ramie ? , jak poznajesz czy jest walek wyrównoważający czy nie ?

tzn czy pomijajac wibracje 620 do 95 i olej co 2.5 tys , warto nabyc takiego kata ? czy bedzie to skarbonka bez dna ? i lepiej kupic mlodszy model


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rysiek24 dnia Śro 18:27, 09 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek_KSF




Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Sól / Zielona Góra

PostWysłany: Śro 20:25, 09 Lut 2011    Temat postu:

jeżeli masz kasę to kupujesz młodszy. Smile)

ale jeżeli nie masz i chcesz kupić starszy to musisz dbać o olej i filtry.
wibracje będą trochę telepać, ale jeżeli masz dobry egzemplarz bez wałka za 6 tys i gorszy egzemplarz z wałkiem za 6 tyś to moim zdaniem warto wziąć bez wałka Smile

a różni się to tym, że po lewej stronie silnika najbliżej koła masz albo takie podwójną pokrywę ( to jest z wałkiem)
a jak jest pojedyncza to jest bez wałka.

pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:30, 09 Lut 2011    Temat postu:

ok , z walkiem ma charakterystyczne wytloczenie z przodu silnika i olej w ramie. Sprawa z walkiem dotyczy tez SC ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek_KSF




Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Sól / Zielona Góra

PostWysłany: Śro 20:37, 09 Lut 2011    Temat postu:

o ile dobrze pamiętam to sc ma wałek.

a ile masz na lc4? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin