Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dziwny problem
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Pon 13:03, 28 Mar 2011    Temat postu: Dziwny problem

W kacie z 95 pojawił sie dziwny dziwny problem. silnik zaczął dymić, czyli spalać olej. Sprawdziliśmy pierścienie, ustawiliśmy ładnie zamki pierścieni 'przeciwpolożnie', wymieniliśmy uszczelkę pod głowica, uszczelniacze zaworów, zawory i gniazda zaworowe zostały wyczyszczone, wypolerowane i spasowane.
Po odpaleniu dalej to samo, siwy dym! Czy to może być jakaś wada głowicy? Pęknięcie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:17, 28 Mar 2011    Temat postu:

kopci caly czas ? czy schodzac z obrotow ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Pon 13:37, 28 Mar 2011    Temat postu:

Kopci cały czas, obroty nie maja znaczenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:43, 29 Mar 2011    Temat postu:

W płynie chłodniczym nie widać śladów oleju ? Chłodziwo też może dymić przy spalaniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Wto 13:31, 29 Mar 2011    Temat postu:

To nie plyn, ale problem juz chyba zlokalizowany, jakas nieszczelnosc glowicy przy jednym z zaworow wydechowych..moze dzisiaj bedzie druga glowica to sie szybko skreci silnik i sprawdzimy,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:38, 29 Mar 2011    Temat postu:

Podejrzewam zawieszony zawór pod korbą, odpowiadający za odprowadzanie oleju do skrzyni biegów. Niemcy o tym u siebie na forum wspominali, że motor może brać olej.

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez lukasz_vip dnia Wto 15:39, 29 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Wto 18:45, 29 Mar 2011    Temat postu:

lukasz_vip napisał:
Podejrzewam zawieszony zawór pod korbą, odpowiadający za odprowadzanie oleju do skrzyni biegów. Niemcy o tym u siebie na forum wspominali, że motor może brać olej.


To faktycznie moze byc to, albo zatkany czyms jakis kanal olejowy, poprzedni wlasciciel robil wymiane korby i tloka i wszystkie czesci skladal na jakies niebieskie gowno, ktore jest po prostu wszedzie.
Po wymienie glowicy na inna silnik caly czas wyrzuca wydechem kleby olejowego dymu.
Ten zawor pod korbą? on sie zawiesza ale jak on wyglada i czy mozna go 'odwiesic'. Po zgaszeniu silnika slychac jakby przelewanie sie ojeju, jakby pod duzym cisnieniem, az syczy, gdzies tam wlasnie w silniku sie przelewa..to ten zawor?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karambol




Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Wto 18:47, 29 Mar 2011    Temat postu:

az sie sam zasmiałem, ojeju=oleju

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:53, 29 Mar 2011    Temat postu:

czytaj tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]

a foto tego zaworka mam na dysku. Ogólnie jest z nim taki problem, że żeby się do niego dostać to trzeba rozpołowić silnik :/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukasz_vip dnia Wto 18:55, 29 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kabat




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Wto 21:15, 29 Mar 2011    Temat postu:

no to czeka mnie rozpoławianie silnika. Możesz wkleić zdjęcie jak to wygląda?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:26, 29 Mar 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tutaj jeszcze opis+foty od KOGUTA jak u niego był otwarty ten zaworek.
[link widoczny dla zalogowanych]

Z tego co pamieam to można sprawdzić czy jest zawieszony ten zawór czy nie. Podam ci opis z niemieckiej strony:
Die Oelpumpe fördert das Oel unter anderem durch die Kurbelwelle an das untere Pleuellager und über eine Düse auch an das obere Pleuellager. Dieses Oel sammelt sich nun im Kurbelgehäuse an. Das Kugelventil nutzt die unterschiedlichen Druckverhältnisse im Kurbelgehäuse aus. Wenn der Kolben nach unten geht, öffnet die Kugel durch den ausgeübten Druck. Das Oel fließt über die auf der rechten Motorgehäusehälfte sichtbare Oelleitung zum Getriebe. Ob das Kugelventil überhaupt noch arbeitet kannst du folgendermaßen testen. Kurbelwellenfixierschraube rausdrehen (Vorsicht, es laufen ca 100ml Oel raus), Oelleitung (sieht aus wie ein Knochen)oben auf rechter Gehäusehälfte abschrauben. Nun Druckluft (muß nicht Kompressorluft sein, aus der Dose geht auch) durch das Gewinde der Kurbelwellenfixierschraube geben. Oben aus dem Gewinde der Oelleitung muß jetzt die Luft entweichen (Lappen drüberlegen, Oel kommt mit raus). Jetzt umgekehrt Druckluft durch Gewinde der Oelleitung geben. Es darf keine Luft an dem Gewinde der Kurbelwellenfixierschraube entweichen. - Das Blöde ist nur, daß dieses Ventil gerne hin und wieder mal hakt und Dir deshalb so ein statischer Test im Grunde nix bringt. Wenn dieses Ventil also nicht öffnet, entweicht das Oel trotz neuer Oelabstreif-/Kolbenringe/Kolben in den Verbrennungsraum. Es gibt mittlerweile eine stark verbesserte Version dieses Ventils, die problemlos arbeiten soll und die alte Version ersetzt hat. Ich habe das gleiche Problem wie du und bei meinem ansonsten 1A-Motor schon Oelverbräuche von 0,2l-1,6l/TKM gemessen (alle 100KM kontrolliert). Um ein Trennen der beiden Motorgehäusehälten zum Austausch des Kugelventils kommt man leider nicht herum.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukasz_vip dnia Wto 21:32, 29 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kabat




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Śro 9:54, 30 Mar 2011    Temat postu:

Coraz bardziej zaczynam nastawiać się że to zawieszony ten zaworek. Wczoraj podniosłem cylinder, poziom oleju z komorze korbowej był zajebiście wysoki, za to na bagnecie pokazuje już, że nie ma oleju. Poza tym założyłem inna głowice, i jest to samo dymienie, po zdjęciu głowicy na górze tłoka jest tyle oleju że jeszcze czegoś takiego nie widziałem, foty niżej.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kabat




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Śro 10:03, 30 Mar 2011    Temat postu:

Po niemiecku nie czaje nic, a translator tłumaczy to, coś w rodzaju: kali mieć druga noga bardziej hehe, tak że nic nie kumam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:02, 30 Mar 2011    Temat postu:

Przetłumaczę to wieczorem ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Śro 13:24, 30 Mar 2011    Temat postu:

W serwisowce z 97 roku na stronie 24tej jest napisane, że nie trzeba rozpoławiać silnika żeby dostać się do zaworka, bo sie odkręca jakąś śrubę na lewym karterze na wysokości wlaśnie tego zaworka, ale dotyczy to SX, bo tylko tam był ten zawór w tym roku, reszta miała już dwie pompy.

Jak to się ma do obiegu olejowego nie wiem, bo u mnie tego zaworka nie ma fabrycznie i mam tylko jedną pompę.
komora korbowa jest połączona wężem z skrzynią biegow.
Mam taki obieg olejowy jak w fiszce rok 1994 strona 9-ta,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin