Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dziwne stuki w silniku KTM LC4 640 2006

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adi000




Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pon 20:20, 06 Kwi 2020    Temat postu: Dziwne stuki w silniku KTM LC4 640 2006

Witam.
Po dłuższej jeździe (około 130-150km z przerwami) motocyk zaczął dziwnie pracować. Nie ukrywam, że jeździłem głównie w górnym zakresie obrotów, (120-165km/h (większa zębatka z tyłu)). Z silnika (głównie z lewej strony) zaczęły wydobywać się głośnie dźwięki. Wibracje całego motocykla są odczuwalnie większe. Przebieg około 24tyś km, olej zmienany około 3tyś temu (motul 7100 10-50).
Poniżej zamieszczam film obrazujący w jakimś stopniu te dźwięki.

ht [link widoczny dla zalogowanych] (usuncie spacje)

Co to może być?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adi000 dnia Pon 20:23, 06 Kwi 2020, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 8:19, 07 Kwi 2020    Temat postu:

szkoda nawet oceniac, rozbieraj i szukaj problemu - i tak cie to nie minie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Wto 9:05, 07 Kwi 2020    Temat postu:

Aktualnie najważniejsze, to jest abyś nie uruchamiał więcej silnika, do puki nie rozbierzesz go i zweryfikujesz stanu części.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adi000




Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto 21:12, 07 Kwi 2020    Temat postu:

Taki jest plan, jak będzie tylko chwila to rozbiorę go i będę kontynuował temat. Mechanik sugerował wstępnie, że może winowajcą jest rozrząd, ale jak rozbiorę to się okaże.
Wiem ,wiem już go nie odpalam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adi000




Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Czw 21:44, 23 Kwi 2020    Temat postu:

Wracam po całkowitym rozłożeniu silnika.
Cały silnik w opiłkach aluminiowych i trochę stalowych* (aż olej się błyszczał od opiłków).
1. Hałasował najprawdopodobniej łańcuch rozrządu - są jakieś metody na sprawdzenie czy jest rozciągnięty? (napinacz cały wchodzi, po odkręceniu nawet nie odskakuje). Dla świętego spokoju kupić nowy ori łańcuch (380zł)? Kupić nową sprężynkę napinacza?
2. górna pompa oleju MIKUNI w stanie krytycznym, dolna nie jest źle, ale najprawdopodobniej wymienię obie - dostępne są tylko OEM?
3. Potrzebuje uszczelki całego silnika - znalazłem firmy ATHENA (420zł) i chyba niemieckie, ale na alledrogo nie podają marki 350zł, kupować athene?
4. Potrzebuje oba łożyska główne silnika, bo huczą i dostały się do nich opiłki -jeden to SKF 258B EXPLORER 306EC/D, a drugiego łożyska zapomniałem sprawdzić, próbować dobierać w jakiejś hurtowni czy ori (505zł)?
5. delikatnie przytarty tłok i cylinder (ślady jakby wypolerowane rysy niewyczuwalne pod palcem - mogę podesłać zdjęcia), dodatkowo tłok posiada minimalne, prawie niewyczuwalny luz na sworzniu - coś z tym robić czy polata? Jeźeli wymieniać to jaki tłok? ori ma rozmiar 109,5
6. Reszta silnika wygląda dobrze, zębatki skrzyni idealne jak fabryka.
Podsumowując winowajcą hałasu był raczej łańcuch rozrządu, a opiłki najprawdopodobniej pochodzą z górnej pompy oleju.[/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adi000 dnia Czw 21:55, 23 Kwi 2020, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 6:19, 24 Kwi 2020    Temat postu:

1) skoro napinacz cały wyszedł to łancuch juz rozciągniety, mam takie iwisy po około 200 zł - w razie co PW, sprezynki napinacza jak jest cała nie ma sensu wymieniac - a i miałbys problem żeby ją gdziekolwiek kupić
2) tak tylko oem dostepne ( tu tez moge pomóc ogarnac te czesci ze znizką
3) athena to chyba najlepszy zamiennik jaki jest, chociaz te silniki najbardziej lubia oryginalne uszczelki
4) skf to juz kombinowany zamiennik - bywa że one szybko padają, oryginał jest najbardziej pewny, jak chcesz jeździc tą furą to taki polecam - i mozna cos taniej załatwic
5) cylinder trzeba przehonować, zmierzyc luz miedzy tłokiem a cylindrem, posprawdzac wszystkie wymiary - jak sie nadaja montazowo to mozna zakładac częsci z powrotem, chociaz jak mówisz ze sa wytarte elementy to pewnie trzeba wymienić. 109,5 mm to cos duzo, chyba sie o centymetr pomyliłes Very Happy
6) pompa oleju jest bardzo twarda, wątpie że to z niej sie sypały opiłki - prędzej to wtórnie - pompa ucierpiała przez opiłki które musiała pompować Smile 2 temat ze która to górna pompa ? obie sa na jeden osi w jednej płaszczyźnie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adi000




Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pią 7:42, 24 Kwi 2020    Temat postu:

1. Okej, to się odezwę z tym łańcuchem do Ciebie na pewno. Okej jak będzie cała to nie wymieniam (jest dostępna na ktmsklep).
2. Okej, byłoby super.
3. To jak, kupować athene? Ori uszczelek na cały silnik nawet nie liczyłem ile to wyjdzie, ale chyba 2 razy tyle co athena
4. Tzn. SKF mam oryginalnie włożonego - tu tez będę zainteresowany
5. Może oddam to do jakiejś firmy, która się na tym zna i oceni co z tym robić. I tu właśnie z tym 101,95 na 99% się nie pomyliłem, ale raz jeszcze spojrzę Very Happy
6. Pompa na pewno śmietnik, jest nierównomiernie powycierana i obudowa od środka na grubo porysowana. Ale skoro to nie z pompy to skąd? cały silnik przejrzałem i jedyne ona ma jakieś uszkodzenia i cyl+tłok ma delikatne ryski (wygląda jak wypolerowane alu) ale nie sądzę, żeby z cyl +tlok bylo tyle opiłków. Opiłki mam i aluminiowe i stalowe. 2 Odnośnie pomp oleju to jak silnik leży normalnie korkami spustowymi do dołu to widzę 2 pompy oleju w płaszczyźnie pionowej są oddzielone od siebie o strzelam 5cm jeśli dobrze pamiętam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adi000 dnia Pon 11:57, 27 Kwi 2020, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin