Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wyrzuca płyn przez nadmiar 450 rfs
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:26, 31 Mar 2016    Temat postu: Wyrzuca płyn przez nadmiar 450 rfs

Witam.

Motocykl świeżo kupiony. Była zdejmowana głowica, wymianiana uszczelka, co prawda nie najlepszej firmy JR ale jednak nowa. Dalej wyrzuca płyn górą. Dzieje się to od pewnej temperatury dopiero gdy się zagrzej zaczyna pokapywać sobie nadmiarem tak powoli ale po 15 min już chłodnice do połowy zimne (ostatnia obserwacja) wcześniej co najmniej 25 min, choć może to zależeć od obrotów. Tego nie weryfikowałem.

Więc: termostat działa, sprawdzany we wrzątku, zresztą obie chłodnice są ciepłe gdy jest woda.

Ma ktoś jakiś pomysł?

Np.
1. Coś zapowietrzone? - odpowietrzałem wlewając płyn do chłodnicy przez odpowietrznik na drugiej aż się wylewał.
2. Nakombinowane przewody? Raczej wygląda jak ori, choć założyłem tak samo jak było przed wymianą uszczelki
3. Fabrycznie zjeb.. uszczelka- mało prawdopodobne? Głowica dokręcana kluczem na 5 dych
4. Pęknięta głowica? Jak to sprawdzić..
5. Pęknięty cylinder? raczej by było widać na nicasilu.

Sprubuje wyjąć termostat i zobaczę odrazu czy nie wybija przelewem, będe patrzył na wodzie bo szkoda płynu. Jak ktoś coś wymyśli to dawać znać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:53, 31 Mar 2016    Temat postu:

odpowietrzałeś głowicę?
korek dobry? jaki?
sprawdź jak wygląda miejsce styku z korkiem w chłodnicy - tam powinna być idealna przylgnia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:02, 31 Mar 2016    Temat postu:

Jak odpowietrzyć głowicę, tyle co korkami przelewało, myslę, że powinno odpowietrzyć. Korek wygląda bez skazy, przylgnie w środku też nienaruszone

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez picolo dnia Czw 13:09, 31 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:15, 31 Mar 2016    Temat postu:

z prawej strony poniżej świecy masz śrubkę na klucz 8 odkręć poczekaj chwilkę aż poleci płyn i zakręć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:16, 31 Mar 2016    Temat postu:

korek ile bar?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Czw 13:19, 31 Mar 2016    Temat postu:

Wyjmij termostat,zalej wodą odpowietrzając głowicę tą małą śrubką aż poleci woda odpal moto a zamiast korka załóż gumową rękawiczkę lub prezerwatywę(ma być założona szczelnie,nie zapomnij zablokować przelewu a rękawiczka ma być lateksowa nie spawalnicza)Jeśli na pracującym silniku będzie rósł balon to wali kompresję do wody.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 15:46, 31 Mar 2016    Temat postu:

Na korku pisze 1,4

Puki co bez termostau pracował odpowietrzony jak trzeba, sytuacja taka sama od usyskania odpowiedniej temperatury ( raczej gorący już) zaczyna wywalać (pokapywać) płyn przelewem, 1 sek pod odpuszczeniu z obrotów zauważyłem, że mocniej poleci (tak jakby sprężanie wypychało wodę) Jednak to najgorszy scenariusz. Jedna chłodnica paruje pewnie jest nieszczelna w 100% ale to raczej temat innego problemu.

Patent z rękawiczką, mogę sprubować choć nie jestem do końca przekonany. W układzie chłodzącym zawsze jest jakieś ciśnienie- pytanie czy nie wystarczające do napompowania rękawiczki... Zobaczymy co z tego wyjdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:20, 31 Mar 2016    Temat postu:

test z rękawiczką wykonany.

Jak wcześniej cały czas nic 0 ciśnienia gdy sprzęt zagrzeje się dobrze nagle mocno zaczęło dmuchać balona, po chwili był cały zalany wodą.

Czyli co rozszczelnia mi się głowica od temperatury, lub uszczelka czy jakieś jeszcze możliwe przyczyny?

Planuje się głowice w exc? Ja tam nie planowałem wyglądała ok choć miała małą ryskę ale coś takiego w samochodówce to by nawet nikt nie zwrócił uwagi, może splanować warto.

Chłodnice nieszczelne raczej nie moga mieć związku?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdamG




Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok i okolice

PostWysłany: Czw 19:51, 31 Mar 2016    Temat postu:

Można jeszcze sprawdzić pompę wody. Kiedyś miałem podobny objaw i okazało się, że wiatrak jest trochę wyrobiony i nie ganiał płynu jak trzeba, dodatkowo uszczelnienie trochę puszczało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:29, 01 Kwi 2016    Temat postu:

dziś zobaczyłem kolejną usterke, wycieka płyn z pompy wody, dokładnie z takiej dziurki po prawej od pompy wody. Może to być przyczyna, zapowietrzania się układu i wyżej wymienionych problemów? Czy inaczej? Ciśnienie z pod uszczelki głowicy lub głowicy robi takie ciśnienie, że wywala uszczelnienia na wałku? Nie wiem, czy odrazu ściagać głowicę czy się bawić jeszcze.. Sprubuje wyjąć ten pierścień i zobacze oringi.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez picolo dnia Pią 15:33, 01 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pią 15:35, 01 Kwi 2016    Temat postu:

Stawiam na 99% korek do wymiany. Kosztuje niecałe 50zł w serwisie, więc od tego bym zaczął. Do tego jeżeli wali Ci woda przez ten otworek to trzeba pompę zrobić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:53, 01 Kwi 2016    Temat postu:

podmieniałem korek od kolegi, na innym korku nie cieknie na wolnych za to na przygazówce i trzymaniu na wysokich wypluwa tak, przez 1 sek płyn tylko na obrotach, to chyba nie ejst normalne? Ale teraz wyszło jeszcze z pompą, może zapowietrza się układ i temu pluje, jest to możliwe?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pią 16:24, 01 Kwi 2016    Temat postu:

Kolega pewnie też nie ma korka nowego z papierka Wink Te korki tak mają, że po czasie zaczynają puszczać i dobrze mieć zawsze jeden w garażu na podmiankę Very Happy Nie kombinowałbym za dużo, tylko rozbierał pompę do weryfikacji jeszcze dziś i na wieczór wysyłał zamówienie z wszystkimi uszczelniaczami do pompy, częściami które się zużyły oraz korkiem chłodnicy. W czasie jak będziesz oczekiwał na paczkę możesz udać się do łożyskowego i łożysko na pompę kupić. Jak już to zrobisz (a musisz bo masz to uszkodzone), a problem nie zniknie to będziesz się zastanawiał co dalej, a bardziej prawdopodobne że będziesz latał spokojnie aż do następnego serwisu:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:02, 01 Kwi 2016    Temat postu:

a w trakcie jazdy Ci wywala czy tylko na postoju jak się "podgrzeje"?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:10, 01 Kwi 2016    Temat postu:

Te 300 na korku kumpla tylko w czasie jazdy i tylko przy grubym odkręceniu.

Ogarnąłem pompe na nowych gratach- nie cieknie a efekt taki sam. Niech zostanie potomnym- a puki co jestem w 100 % pewny, że to głowica lub uszczelka głowicy. Dzieje się tak, że pod mocnym obciążeniem gdy dostaje po garze ma przedmuchy do wody. Widać jak strzela płynem przelewem. Zapewne te właśnie ciśnienie wywaliło mi uszczelnienia pompy wody, które zresztą były nowe, więc nie były zajechane. Ta usterka to kulminacja kilku przyczyn. Mój korek zapewne też wyjeb... temu.

Pytanie czy zobaczę po zdjęciu na uszczelce, że były przedmuchy? Jeśli nic nie wykaże lub wykaże niepewnie, będę dawał gdzieś głowice do sprawdzenia.

Jeszcze pytanie, można planować głowice w exc czy nie? Słyszałem o mocno splanowanych głowicach, gdzie łańcuch rozrządu nowy był za luźny temu pytam. Ja tam i tak jak co bym tylko zabielił ale wole mieć pewniaka, że tak się robi. W niektórych motocyklach producenci zakazują planowania głowic, wiadomo, że oni są za wymianą Wink Jak jest w exc, wie ktoś?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez picolo dnia Pią 19:12, 01 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin