Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tarcze sprzęgłowe
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 795
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:42, 17 Lip 2015    Temat postu: Tarcze sprzęgłowe

Jakie polecacie tarcze sprzęgłowe do exc 250 2013r z sprzęgłem DDS? Motocykl używany w ciężkim terenie, bardzo często używam sprzęgła (ślizganie, strzały itp.). Zależy mi na wytrzymałych tarczach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2084
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 7:43, 18 Lip 2015    Temat postu:

Oryginał najdłużej żyje. Ale swoje kosztuje. Pozatym wymień całe kompletne sprzęgło, nie tylko tarcze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemes




Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 183
Przeczytał: 98 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 8:07, 18 Lip 2015    Temat postu:

major000 tzn co: przekładki, kosz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 4852
Przeczytał: 99 tematów

Pomógł: 108 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DJE

PostWysłany: Sob 9:52, 18 Lip 2015    Temat postu:

tarcze+przekładki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 795
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:06, 18 Lip 2015    Temat postu:

Co myślicie o EBC? Jak wymieni się tarcze sprzęgłowe i przekładki to na którą wartość X,Y,Z mam ustawić sprzęgło? Czy przez zużyte tarcze i przekładki może klamka sprzęgła chodzić bardzo twardo?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rams dnia Sob 15:01, 18 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1432
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Sob 19:01, 18 Lip 2015    Temat postu:

Brat ma w SX 150 EBC DRC, przelatane 100 godzin, amatorsko tor. Zero śladów zużycia.
Od siebie mogę powiedzieć że nie polecam aluminiowych przekładek. Może są lżejsze i lepiej odprowadzają ciepło ale robia syf z oleju.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 795
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:24, 18 Lip 2015    Temat postu:

Mierzyłem tarcze sprzęgłowe to mają grubość około 1,83mm - 1,86mm, przekładki mają około 1,30 mm - 1,35 mm i dwie przekładki około 0,9mm. Niektóre przekładki są przegrzane mają kolor ciemno fioletowy, na kilku widać lekkie ślady zużycia. Borykam się też z problemem twardego sprzęgła czy zużyte tarcze sprzęgłowe i przekładki mogą być tego skutkiem? Klamka sprzęgła chodzi ciężej niż w motorynce. Sprzęgło działa 0-1 nie jest precyzyjne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1432
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Sob 21:13, 18 Lip 2015    Temat postu:

Przegrzane od jazdy na półsprzęgle. Na "twardość" sprzęgła wpływ mają raczej sprężyny, chyba że coś jest nie tak z wysprzęglikiem. Tarcze i przekładki mają wpływ na to czy sprzęgło ciągnie lub ślizga się. Na jakim jeździsz oleju?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 795
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:07, 19 Lip 2015    Temat postu:

Tylko w sprzęgle DDS nie ma sprężyn tylko jest pierścień sprężynujący, zastanawiam się czy przez zużyte sprzęgło ten pierścień nie jest płaski i nie wiem czy to nie ma czasem wpływu na twardość sprzęgła. W wysprzęgliku wymieniłem uszczelniacze, w pompie sprzęgła wymieniłem tłoczek i płyn. Olej do skrzyni leje Valvoline Synpower 4T 10W40.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rams dnia Nie 12:08, 19 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2192
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:16, 19 Lip 2015    Temat postu:

może wymień tą sprężynę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 795
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:24, 19 Lip 2015    Temat postu:

Już zamówiłem cały komplet w ktmie, wychodzi drożej około 150zł niż zamiennik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2192
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:29, 19 Lip 2015    Temat postu:

daj znać co i jak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 795
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:58, 29 Lip 2015    Temat postu:

Zmieniłem cały komplet. Klamka sprzęgła jak była twarda tak nadal jest. Ku*wa już nie mam siły z tym sprzęgłem. Rozebrałem cały wysprzeglik, pompe i przewód. Wszystko przeczyściłem benzyną ektrakcyjną i odpowietrzyłem, nadal du*a z działania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2192
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:07, 29 Lip 2015    Temat postu:

chyba znalazłem rozwiązanie Twojego problemu

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 795
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:23, 29 Lip 2015    Temat postu:

W serwosówce czytałem, że te regulacje są odpowiedzialne za nacisk, tego pierścienia sprężynującego. Te wartości przesuwa się w zależności od zużycia sprzęgła. Teraz mam na Z. Na starym sprzęgle próbowałem z ustawieniem X, ale kicha była. Klamkę sprzęgła trzeba wciskać trzema palcami, dwoma jest ciężko wcisnąć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin