Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SX / EXC 525 przeskakujący trzeci bieg
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:51, 10 Lut 2014    Temat postu: SX / EXC 525 przeskakujący trzeci bieg

Witam,
po dzisiejszej jeździe, a w zasadzie zaraz przed zakończeniem, lecąc po muldach z odkręconym gazem usłyszałem takie jakby przeskakiwanie i czułem, że moto nie ciągnie w tym momencie, w pierwszej chwili pomyślałem o łańcuchu, bo jest trochę luźny a na muldach wahacz miał sporo do roboty, ale później to zjawisko nasiliło się na tyle, że po wbiciu trzeciego biegu każde nawet najmniejsze dodanie gazu powodowało to przeskakiwanie. Dotyczy to tylko tego jednego biegu. Czy wiecie co to może być? Wiem, że jeśli to tryby to trzeba pruć silnik i liczyć się ze sporymi kosztami, czy jest szansa, że obejdzie się bez tego? W tytule celowo napisałem exc/sx ponieważ nie wiem na dobrą sprawę czy mam skrzynię z sx z dołożonymi dwoma biegami, czy z całą z exc. Będę wdzięczny za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:05, 10 Lut 2014    Temat postu:

masz do wymiany wodzik i 2 tryby w których zaokragliły sie kły, nie pierwszy przypadek na forum, u mnie to samo było.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:46, 10 Lut 2014    Temat postu:

to grubo, z uszczelkami pewnie z tausena popłyne?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 22:30, 10 Lut 2014    Temat postu:

jaacaman napisał:
to grubo, z uszczelkami pewnie z tausena popłyne?


no troche roboty jest, no i tryby tylko nowe, nie warto szukać jakichś używek , pruj silnik i zobaczysz, może tylko jeden tryb do wymiany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:41, 10 Lut 2014    Temat postu:

a jak byście ocenili stopień skomplikowania całej operacji? Nie jestem mechanikiem, ale coś tam ogarniam. Nie wiem czy wyjąć silnik i komuś podrzucić czy samemu spróbować... są jakieś manuale pomijając te w manualu? ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 22:58, 10 Lut 2014    Temat postu:

jak nie jesteś mechanikiem to raczej się nie bierz, silnik trzeba pruć po całości, potrzeba trochę ściągaczy i dobre narzędzia,
jak masz jedno i drugie to z engine manualem można krok po kroku to zrobić, ale ja wolę oddać do fachowca


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 8:15, 11 Lut 2014    Temat postu:

silnik musisz rozebrac jak do generalki, wszystko idzie w proszek i koszt na oryginalnych czesciach przekroczy 1tys zł, przy okazji pewnie jeszcze cos wyjdzie, ja przy okazji zrobiłem generalke, przy rewizji skrzyni doszły jeszcze dodatkowe 3 tryby do wymiany bo miały lekkie wzery na zebach i na same tryby poszło ponad 1000zł ;/. Za tysiaka da sie kupic kompletną ładna skrzynie biegów z exc tylko jak ja robiłem i przez pół zimy szukałem to kompletnie nic nie było z uzywek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krystianpee




Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 16:47, 11 Lut 2014    Temat postu:

u mnie tez to samo Razz 3 bieg
kosmiczna cena za nowe Razz ale coz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:53, 16 Lut 2014    Temat postu:

zapomniałem napisać o pewnym objawie, nie wiem czy istotnym. Po tym kiedy to się stało nie mogłem za nic trafić w luz, a kiedy już się jakimś cudem z 2 razy udało to przy przepychaniu sam wbijał się bieg. Czy to ma związek z tym o czym pisaliście, czy może to być jednak co innego?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:04, 18 Lut 2014    Temat postu:

tryby są ok, jedyny element noszący ślady zużycia to wybierak, tylko nie wiem czy to że jest on lekko przytarty ma jakikolwiek wpływ na jego pracę?
To jest ta część SHIFT FORK 1./3.GEAR 2002
59834003000, spadła z niej tulejka i prawdopodobnie to było przyczyną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:55, 18 Lut 2014    Temat postu:

jak przeskakuje i na wodziku sa slady jakby odginania i i wytarcia od trybu to tryby tez masz do wymiany, masz zaokraglone kły i po wymianie samego wodzika ustarka szybko powróci.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:03, 21 Lut 2014    Temat postu:

Zęby są normalne, mają jakies delikatne slady ale nie zaokraglone czy cos. wodzik jest przytarty tylko, ewidentnie skonczyla mu sie powierzchnia robocza i zetknal sie z trybem a przy okazji nie wbil jak nalezy biegu. Na logike i widzac jak to dziala tak mi sie to uklada. Nie jezdzilem tak, od razu garaz wiec nie wiem czy automatycznie tryb jest do wymiany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 22:19, 21 Lut 2014    Temat postu:

a wrzuć foty trybów, tak dla sprawdzenia,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:01, 06 Maj 2014    Temat postu:

powiem tak, wymieniłem te przesuwki/wodziki jakkolwiek to nazwać, poskładałem, na części z uszczelkami wydałem blisko 1000zł, oglądał to gość który się na tym zna i po złożeniu jest to samo.... nie wiem czy wniosek taki że chytry dwa razy traci czy coś przeoczyliśmy ale generalnie słabo... jedna rzecz która mnie zastanawia: ten wodzik był przytarty na wysokości tego łuku pomiędzy ramionami, ale powierzchnia robocza czyli ta która przesuwa nie była zjechana do zera, były na niej jeszcze ślady farby... macie jakieś sugestie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:02, 06 Maj 2014    Temat postu:

chytry dwa razy traci w takim sensie że nie wymieniłem trybów tak jak pisaliście

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin