Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Spalanie stukowe 300 2T
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aarek1414




Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 12:35, 19 Lut 2018    Temat postu: Spalanie stukowe 300 2T

Hej, mam właśnie taki problem przy moim Husabergu 300 2013 rok. Problem pojawił się końcówką sezonu po porządnym przepałowaniu, spalanie stukowe pojawia się praktycznie od razu po lekkim zagrzaniu moto. Nie zabierałem się za to wcześniej bo moto stało bez zawieszenia i nie mogłem i tak sprawdzić. Pytanie od czego zacząć, co może być przyczyną. Gaźnik myślę, że mam dobrze wyregulowany, wszystko zgodnie z serwisówką, świeca prawie nowa, ale i tak wymienię. Zastanawiałem się jeszcze nad modułem, można go jakoś sprawdzić np w serwisie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:23, 19 Lut 2018    Temat postu:

na początek wzbogać ustawienia gaźnika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiterBaja




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LRA

PostWysłany: Pon 14:26, 19 Lut 2018    Temat postu: Re: Spalanie stukowe 300 2T

Aarek1414 napisał:
Hej, mam właśnie taki problem przy moim Husabergu 300 2013 rok. Problem pojawił się końcówką sezonu po porządnym przepałowaniu, spalanie stukowe pojawia się praktycznie od razu po lekkim zagrzaniu moto. Nie zabierałem się za to wcześniej bo moto stało bez zawieszenia i nie mogłem i tak sprawdzić. Pytanie od czego zacząć, co może być przyczyną. Gaźnik myślę, że mam dobrze wyregulowany, wszystko zgodnie z serwisówką, świeca prawie nowa, ale i tak wymienię. Zastanawiałem się jeszcze nad modułem, można go jakoś sprawdzić np w serwisie?


moze sprawdz zapłon. Moze sie przestawił. kto wie. Masz problem to trzeba szukac. Jakiego koloru swieca?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aarek1414




Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 15:32, 19 Lut 2018    Temat postu:

Teraz mam dysze 38 i 178, iglica N8RG pos 4, śrubka regulacji wykręcona o 2 obroty, przykręcenie o 0,5 nic nie daje. W którą stronę to podregulować?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Aarek1414 dnia Pon 15:53, 19 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janexc200




Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:25, 19 Lut 2018    Temat postu:

Uszczelka pod cylindrem na pewno odpowiedniej grubosci?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aarek1414




Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 17:47, 19 Lut 2018    Temat postu:

janexc200 napisał:
Uszczelka pod cylindrem na pewno odpowiedniej grubosci?

Myślę, że dobra, moto jest 40 godzin po remoncie i do tej pory wszystko było ok. Mam dziwne przeczucie, że to moduł, może ktoś jest chętny żeby go sprawdzić w swoim moto? Nr części 54839331500


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Aarek1414 dnia Pon 17:49, 19 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pon 18:08, 19 Lut 2018    Temat postu:

Jesteś pewnien, że motocykl wpada w samozapłon? Jaki kolor świecy? W 2t taka sytuacja zwykle spowodowana jest przez zbyt ubogą mieszankę i kupę nagaru. Jaki olej lejesz?
Może faktycznie tylko zapłon się przestawił

Najlepiej nagraj filmik z pracy silnika.

Co dzieje się gdy chcesz zgasić silnik gaszakiem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aarek1414




Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 18:49, 19 Lut 2018    Temat postu:

żółf napisał:
Jesteś pewnien, że motocykl wpada w samozapłon? Jaki kolor świecy? W 2t taka sytuacja zwykle spowodowana jest przez zbyt ubogą mieszankę i kupę nagaru. Jaki olej lejesz?
Może faktycznie tylko zapłon się przestawił

Najlepiej nagraj filmik z pracy silnika.

Co dzieje się gdy chcesz zgasić silnik gaszakiem?

Moto gaśnie normalnie, leję albo motula 800 albo ipone samurai. Postaram się w weekend nagrać film bo mam jeszcze chłodnice chińskie do zamontowania i wentylator. Czy jestem pewien,że to spalanie stukowe, nie do końca. Zaczęło mi się to dziać na szkoleniu u Marcina Spirowskiego i on mówił, że taki dźwięk pojawia się jak sprzęt jest bliski zagotowania. Co któryś obrót tłoka jest uderzenie i czuć jak silnik się przydławi.
Coś podobnego jest na tym filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=faMok5DjxOY


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Budyniu




Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:15, 19 Lut 2018    Temat postu:

Prosty sposób na sprawdzenie: trzymaj max gazu i wciśnij gaszak, jeśli będzie łapał co chwilę to stukowe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13673
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 21:00, 19 Lut 2018    Temat postu:

a tam jest opcja przestawienia zapłonu w ogóle ?

najprędzej to zły stopien kompresji - czyli źle dobrana uszczelka pod cylindrem,
a moduł nie bardzo ma nic do tego znajomy przerobiona 250 na 300 na module od 250tki, i odwrotnie też - kwestia było w troche innym moze oddawaniu mocy czy kręceniu góra


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aarek1414




Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 23:21, 19 Lut 2018    Temat postu:

Myślałem, że zapłonem steruje moduł. Do końca tygodnia montuję sprzęt, nowa świeca, paliwo i jeszcze raz ustawię gaźnik na bogato.
Czy po zdjęciu głowicy będę już coś wiedział o uszczelce pod cylindrem? Chociaż dziwi mnie to, że moto 40 godzin chodziło dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pon 23:24, 19 Lut 2018    Temat postu:

Jeżeli taki dźwięk jak na powyższym filmie, to właśnie objaw źle ustawionej mieszanki w 2t. Jak przegrzejesz jest dokładnie to samo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janexc200




Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 6:33, 20 Lut 2018    Temat postu:

nie ustawiaj bogato tylko normalnie do danej temperatury, bo to tez niedobre

jeśli ktoś ustawił gaznik 40h temu np w sierpniu to normalne ze to ustawienie bedzie teraz za ubogie, bo w zimie silnik dostaje duzo wiecej powietrza,

ostatnio znajomy to olewał i zimą jezdził na takim przeciągającym silniku, teraz robi kapitalke, luz na korbie chyba z milimetr

po zdjeciu głowicy przykreć suwmiarkę albo coś innego idealnie równego do cylindra od góry i złap szczelinomierzem odleglość miedzy suwmiarką a tłokiem w GMP najłatwiej pokrecająć tylnym kołem na biegu-w exc z tym silnikiem ma tam byc od 0,1mm do 0, jeśli tak nie jest to ktoś dał złą/złe uszczelki pod silnikiem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez janexc200 dnia Wto 6:35, 20 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aarek1414




Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 7:30, 20 Lut 2018    Temat postu:

Gaźnik zawsze reguluję do temperatury i wysokości według nastawów które dostałem od poprzedniego właściciela. Dzisiaj zamawiam uszczelki pod głowicę, ale najpierw jeszcze raz gaźnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yahoo




Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PO

PostWysłany: Wto 8:07, 20 Lut 2018    Temat postu:

Budyniu napisał:
Prosty sposób na sprawdzenie: trzymaj max gazu i wciśnij gaszak, jeśli będzie łapał co chwilę to stukowe.


Hola, hola. Mam wrażenie, że w tej dyskusji trochę mylimy spalanie stukowe z samozapłonem. To różne rzeczy.

pozdrówki
yahoo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin