Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

roznica miedzy wydechami
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:14, 16 Wrz 2013    Temat postu:

Dokładnie. Przelot w 4T powinien bardziej podnosić moment niż moc, czy raczej wpływać na jego przebieg (momentu). Z moich obserwacji wynika że przelot znacząco wpływa na "dół" i "środek" czyli zakres którego najczęściej używa się w dużym 4T.
Nie jestem natomiast zwolennikiem przerabiania wydechów gdyż mało który z przerabiających ma dostateczna wiedzą z dynamiki gazów i temu podobnych zagadnień i często wychodzi z tego okrutnie głośny, zionący ogniem potwór który terroryzuję okolicę.
Należy pamiętać że sportowe wydechy maja przede wszystkim poprawiać charakterystykę silnika a po drugie znacząco obniżać masę. Dżwięk jest produktem ubocznym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebar1




Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 16:42, 22 Wrz 2013    Temat postu:

To mój pierwszy post więc witam wszystkich serdecznie.
Posiadam EXC 450 rok 2008 w którym poprzedni właściciel zamontował właśnie przelotowy tłumik od SXa.
Chcę wrócić do tłumika od EXC i dziś podarowano mi tłumik od EXC 525 jednak z tego starszego silnika (rocznik 2006).
Mocowania pasują jednak tłumik wygląda zupełnie inaczej niż do tych silników po 2007.
Czy takie połączenie to dobry pomysł? różnią się czymś istotnym (poza kształtem)?
Ktoś to może łączył?
Pozdrawiam,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid9531




Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Wto 15:33, 15 Paź 2013    Temat postu:

Witam, a jak sprawa ma się w 2t? od niedawna jestem posiadaczem exc 125 czy sportowy tłumik zmieni moc bądź dźwięk. Na dźwięku mi zależy najbardziej gdyż ten jest za "grzeczny"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 19:23, 15 Paź 2013    Temat postu:

Zawsze coś zmieni ale by mieć na prawde fajny dźwięk trzeba zmienić też gruche. Najlepiej brać kompletny wydech. Do 2t polecam hgs'a i sam zbieram na taki komplecik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid9531




Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Wto 20:10, 15 Paź 2013    Temat postu:

ok dzięki za szybką odpowiedź Wink teraz trzeba się wziąć za gromadzenie funduszu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13652
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 266 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 21:02, 15 Paź 2013    Temat postu:

tez zalezy gdzie i jak chcesz latać, fabryczne wydechy zwykle sa nastawione na lepszy moment obrotowy ( mowa o enduro w 2T ) wiec wymiana na model crossowy przeniesie moment duzo wyzej, i techniczna jazda bedzie duzo trudniejsza Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid9531




Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Śro 14:38, 16 Paź 2013    Temat postu:

dzięki, zazwyczaj jeżdżę po lesie i weekendy na torze więc nie ma tu złotego środka Very Happy ale i tak końcówkę muszę jakąś kupić bo obecna jest trochę powypadkowa Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ktmpower86




Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jurków/k.Limanowej

PostWysłany: Śro 18:56, 16 Paź 2013    Temat postu:

Fabryczne często ważą więcej niż tuningowe,więc w enduro mimo wszystko wybrałbym 'tuningową' końcówkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin