Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zerwana tylna zębatka exc 450

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Effendi




Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pon 14:36, 14 Paź 2013    Temat postu: Zerwana tylna zębatka exc 450

Witam, wczoraj będąc na wyjeździe enduro przytrafiła mi się nie miła rzecz, a mianowicie wszystkie śruby trzymające zębatkę tylną się odkręciły Shocked(przejechałem z odkręconą zębatką około 10km), zorientowałem się dopiero po tym jak jedna z nich zblokowała się o wahacz i w KTM'ie zblokowało mi koło. Teraz pytanie czy te śruby mogę dostać w normalnym sklepie czy będą to tylko oryginalne, koszt oryginałów duży nie jest, ale w Białymstoku nie ma serwisu KTM'a i zanim pewnie by przysłali nowe trochę czasu by zeszło, druga sprawa, wydaje mi się, że poluzowane śruby wybiły minimalnie otwory w piaście, wymiana piasty nie będzie zbyt przyjemna dla mojej kieszeni, koszt nowej ok 1000 zł, kolejnym problemem jest uszkodzony przez śruby wahacz, kiedy one wypadły ciągle szorowały o niego i wyrywały go po kawałku, mówili mi, że da się na niego naspawać, ale czy zda to egzamin? Kupno nowego wahacza wgl nie wchodzi w rachubę, nowy kosztuje 3000 zł Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 15:22, 14 Paź 2013    Temat postu:

Wahacz da się pospawać.
Śruby do zębatki są uniwersalne i kupisz je w większości sklepów off rodowych.
Co do piasty to byś musiał wrzucić fotki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 15:45, 14 Paź 2013    Temat postu:

Polak mądry po fakcie ale następnym razem dawaj nakrętki na klej do śrub. Ja tak robię odkąd przyjechałem bez 2ch śrub po których nawet śladu nie było(zniknęły) :d

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:56, 14 Paź 2013    Temat postu:

Klej do śrub najlepszym przyjacielem właściciela KTM Very Happy
Podobnie jak klucz dynamometryczny.
Piastę powinno dać się uratować.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Pon 15:57, 14 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Effendi




Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pon 16:00, 14 Paź 2013    Temat postu:

Zdjęcia postaram się wrzucić jeszcze dziś, no niestety, wydawało mi się, że śruby są meeega mocno dokręcone, a tu taki wał, pewnie jedna się poluzowała i wszystkie po kolei poszły ;(. Najgorsze jest to, że u mnie śruby nie wypadły, nakrętki się odkręciły, a śruby zostały i zaczęły niszczyć wahacz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piteros1




Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DBL

PostWysłany: Pon 16:38, 14 Paź 2013    Temat postu:

co do wachacz za pares stowek dostaniesz uzywke

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon 19:04, 14 Paź 2013    Temat postu:

sruby do piasty normalnie do kupienia w granicach 10zl.szt

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sobek1985




Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 19:45, 14 Paź 2013    Temat postu:

Sruby i nakretki jakbys potrzebowal to mam nowe oryginalne na miejscu - KTM zaleca montaz nowych srub za kazdym razem gdy wymieniasz zebatke. a co do wahacza to uzywke za 200zl idzie kupic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kzq




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Pon 20:22, 14 Paź 2013    Temat postu:

używane wahacze do RFS są tanie, ja bym się nie bawił w spawanie, chyba że masz w okolicy taki zakład. Co do śrub ktm zaleca dokręcać je z momentem 35NM oraz używać kleju o średniej sile wiązania.
Co do wahacza moim zdaniem sprawę trzeba załatwić raz a dobrze żeby nie wracać do tematu, może wrzuć fotkę wahacza to ktoś oceni fachowym okiem.
W przypadku używanego wahacza musisz się od razu liczyć z wymianą łożysk w nim.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kzq dnia Pon 20:40, 14 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Effendi




Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pon 21:36, 14 Paź 2013    Temat postu:

Ok śruby z nakrętkami raczej załatwię sobie na miejscu, skoro mówicie, że są one uniwersalne, spróbuję w serwisie Yamahy. Wahacze za kilkaset złotych, jeżeli tak jest to nawet nie będę tego spawał tylko kupie nowy Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Effendi




Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pon 21:38, 14 Paź 2013    Temat postu:

A oto i zdjęcia, słąbo widać bo jest ciemno i nie mogę światła złapać, na lepsze zdjęcia musicie poczekać do jutra, nie najlepiej też widać rozmiar zużycia danych elementów:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kzq




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Pon 21:42, 14 Paź 2013    Temat postu:

Co do wahaczy to są 2 odmiany, na cienką oraz grubą ośkę musisz to uwzględnić przy zakupie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pon 21:47, 14 Paź 2013    Temat postu:

Na zdjęciu tragedii nie widać, ale może w realu jest Very Happy.
Co jeszcze do śrub są uniwersalne do zębatek i koszt za kompelt ~60zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Effendi




Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 18:11, 15 Paź 2013    Temat postu:

Nie no tragedii chyba nie ma, chociaż nigdy się nie spotkałem z takim problemem ;p, w piastę narazie wkręcę narazie normalnie śruby, a jak będą się luzowały to ją przewiercę i wstawię tulejki, a wahacz narazie napawam, wszystkim dzięki za odpowiedź Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
manta19




Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Śro 19:55, 16 Paź 2013    Temat postu:

Ja bym spawał....Dobry spaw-przetop i nie powinno być problemu.Co do śrub najlepiej mieć na wzór tą jedną co Ci została i szorowała pójść do sklepu ze śrubami kupić odpowiednia długość skok gwintu oraz twardość na klucz ampułowy....Wszystko skręcić stosując paste samohamującą o średniej twardości do bardzo mocną trudno później odkręcić Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin