Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

RFS a nowe silniki
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukas029




Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 6:27, 04 Lip 2013    Temat postu: RFS a nowe silniki

Mam kilka pytań odnośnie wyboru modelu i rocznika następnego kata.
Po pierwsze- "niezawodny RFS" jest do 2007r tak? '08 to juz we wszystkich modelach nowe silniki? Z tego co wyczytałem właśnie rocznik '08 jest najgorszym wyborem jako pierwszy rocznik nowego silnika- prawda? Czy lepiej rozglądać się za czymś do '07r ?
W czym odczułbym różnicę w nowym silniku? Oprócz regulacji zaworów płytkami (jest to dużo większy problem?) Czy inne czynności serwisowe też są utrudnione dla takiego amatora jak ja? Czy części są zauważalnie droższe?
Teraz główny problem- powiedzmy, że mam do dyspozycji 15tys. i co by było najlepszym wyborem w tej cenie? Interesuje mnie też porównanie 450/525/530.
Czy coś z rocznika 06-07, ewentualne dołożenie i '09-10 czy może lepiej wydać na porządny serwis i dalej latać na '03?
Z góry dzięki za podpowiedzi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 7:47, 04 Lip 2013    Temat postu:

Najlepsze motocykle to ostatni wypust starego rfs.
Pierwsze wypusty nowego rfs miały wile chorób wieku dziecęcego i po prostu są słabe.
Ogólnie nowe rfs, mają jeden kolektor przez co są łagodniejsze i inaczej moc oddają (staje rfsy są bardziej agresywne).

Co do regulacji płytkami jest ona bardziej kłopotliwa niż w przypadku zwykłego szczelinomierza, ale wszystko do ogarnięcia.

Mając 15k wybrał bym ostatni wypust 525 i się nim cieszył lub mogę Ci sprzedać mojego kata za tą cenę Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 583
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:05, 04 Lip 2013    Temat postu:

Za 15k to i ja swoje gobym sprzedał Smile i pomyślał nad 2T 250.
Na forum SM jest 400 w okolicach tej kasy z nowszym silniiem.
Ale ja bym został przy RFS-e - choć mam znajomego z KTM 2008 roku i bardzo sobie chwali. Jak zobaczyłem jego tłok po 300 mth to byłem zaskoczony jak to dobrze wygląda


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez babel dnia Czw 10:07, 04 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goger




Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Galicja

PostWysłany: Czw 23:05, 04 Lip 2013    Temat postu:

przejedź się czymś w nowej ramie to zapomnisz o rfs Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 23:12, 04 Lip 2013    Temat postu:

goger napisał:
przejedź się czymś w nowej ramie to zapomnisz o rfs Cool


zgadzam się w 100%


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MlodyRM




Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:40, 05 Lip 2013    Temat postu:

XC4 nie jest mniej wytrzymały niż RFS, jest tylko mniej idioto-odporny Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moquai




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rędziny

PostWysłany: Pią 20:52, 05 Lip 2013    Temat postu:

Hej, doradcy z biedronki, możecie mi uświadomić co takiego ma nie teges silnik z 2008?
Sorry, ciut ironii bije w pierwszym zdaniu ale taka prawda...

aa, tak, jest jeden minus, żzera olej, nawet jak się tłok wymieni i pierścienie to po czasie zacznie zjadać, ale co z tego? taki urok. za to jest mega elastyczny, mocy pod dostatkiem. wystarczy ciut dbać i ma się moto na lata. czysta przyjemność.

a wujek zdzich mówił - nie czytaj co piszą w sieci! Lej, ciesz się jazdą, zmieniaj olej i czyść filtr.

dziekuje, dobranoc.
no offence of korz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 21:03, 05 Lip 2013    Temat postu:

hehe podobnie mam u siebie z RF4 , wszycy mówią - przeciez te silniki sie jebią! - 270mth i nic

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukas029




Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 22:23, 05 Lip 2013    Temat postu:

moquai napisał:
Hej, doradcy z biedronki, możecie mi uświadomić co takiego ma nie teges silnik z 2008?
Sorry, ciut ironii bije w pierwszym zdaniu ale taka prawda...

aa, tak, jest jeden minus, żzera olej, nawet jak się tłok wymieni i pierścienie to po czasie zacznie zjadać, ale co z tego? taki urok. za to jest mega elastyczny, mocy pod dostatkiem. wystarczy ciut dbać i ma się moto na lata. czysta przyjemność.

a wujek zdzich mówił - nie czytaj co piszą w sieci! Lej, ciesz się jazdą, zmieniaj olej i czyść filtr.

dziekuje, dobranoc.
no offence of korz.


Właśnie dlatego pytam, bo gdzie czytałem to piszą, że do bani "bo pierwszy nowy rocznik" ale nic konkretnego. Chciałbym uslyszeć wlasnie obiektywne opinie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kudłady




Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Sob 10:07, 06 Lip 2013    Temat postu:

krotka historia. kupiłem swojego za 13 k z tym ze od typa który zupełnie nie dbał o moto. filtr brudny w gazniku syf, luzy w zawieszeniu, klamki pourywane. motor brał kosmiczne ilości oleju ale był na chodzie wiec kupiłem. motorem wyjechałem ze 2 razy w teren i zabrałem sie za remont.
jak bede mial czas to podeśle fotki znisczen jakie dokonał kompletny brak dbania o motor. ale zrobiłem remont ok 4k cześci w silnik. łożsyka na wał, korba, nowy zestaw tłok-cylinder, rozrzad, uszcz. zaworowe, dotarłem sobie zaworki, i musiałem wymienic dzwigienke ze sworzniem od wydechu bo była zatarta.

na chwile obecną mam ponad 30 mth i jest spoko. oleju nie bierze, filtry czyste. widzialem co sie dzieje z moto jak sie nie zadba wiec dbam jak moge. f.powietrza co 3-4 wyjazdy, olej w silniku max 12 mth + tylko org. filtr oleju.

w sumie moto wyniósł mnie jakies 18k ale mam 100 % pewnosci co jest w srodku .. jak szukałem moto to tez w granicach 15-16 k ale jak sie dzwoni i pacjenta ktory jest 3 albo 4 własicielem, mowi ze stan bardzo dobry ale nie wie co było wymieniane i kiedy, sam nie potrafi wymienic oleju to dziekuje za taki interes.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goger




Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Galicja

PostWysłany: Sob 11:41, 06 Lip 2013    Temat postu:

Kudłaty pochal się ile cylinder z tłokiem w plnach wychodzi, ciekaw jestem czy dużo więcej niż 2 tyś do rfs.
Na miejscu lukasa dokończyłbym sezon na 03, koło 20 tyś kupić można coś na wtrysku, przez zime robisz z maszyny igłe. Ze sprzeadaży rfs kasa zostanie i masz swieża motor a nie bombe zegarową w której ktoś kiedyś tłoka wymieniał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kudłady




Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Sob 12:24, 06 Lip 2013    Temat postu:

za cylek z tłokiem dałęm 556 euro. a euro miałem akurat za 4 zł Very Happy
wiadomo lepiej kupic trupa i zrobić igłę niz kupić "stan igła" a pózniej płacz i płać za remont


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kudłady dnia Sob 12:33, 06 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moquai




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rędziny

PostWysłany: Nie 8:46, 07 Lip 2013    Temat postu:

Ja za 530stke zapłaciłem 17kPLN. Moto bez zarzutów, jedyny problem to olej. Co wyjazd i sucho w oczku.
Wymieniłem tylko tłok, cylinder był honowany. Przez pierwsze 50mth nie brał ani kropli, potem po troszku po troszku i mam 100ml na 150km. Może jak zrobię w przerwie zimowej grubszy remont z cylindrem, rozrządem, zaworami to i przestanie brać na dłużej ale już się tym nie przejmuje. Dolewam olej i jest git.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 9:22, 07 Lip 2013    Temat postu:

to tak o, bo jak ktośby chciał wyjechać dalej to juz musi brac olej do plecaka Razz ostatnio z kolegą wójo, zrobiliśmy z 250 km, wiec jakby pobór oleju był spory to mogło sie cos nieciekawego stać, jakby zabrakło oleju Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:10, 06 Sie 2013    Temat postu:

mam 450 exc 10rok i nie narzekam jezeli sie nie wyglebie oleju nie weżmie. słyszałem te opowiesci ze 8 i 9 ro miały jakies słabsze pierścinie ale podobno w 10 roku ktm wyeliminował te wad i kładł juz coś innego i chyba jest to prawdą bo naprawde oleju mi bierze znikome ilości tylko jak sie wyłoże gdzies ze 3 razy to 100ml poleci gdzieś niewiem. czasem wypady po 170 km i w oczku pełne . znajomek ma 520 exc pośmigał moim i mówi ze bajka jest ze szybki i ze zawieszenie lepsze , jak masz kupowac to coś jak 530 albo 450 exc z 11 roku albo 500 na wtrysku z 12 roku i bedziesz zadowolony . jest tez aspekt wizualny exc z 08 -11 r maja ładnieszy wygląd niz stary rfs ale to tylko to sprawa gustu , jezdziłem tym 520 i spoko motor daje rade . a w kazdym bedziesz musiał wymieniac olej co 15 h w silniku i 30 h przekładniowy , wiec jak masz juz stró ciuch kask reszte dozbieraj troche kasy i za 20k znajdziesz ladnego z 11 r. najlepiej kupic moto co ma nabite mało godzin czesto zdarzają sie goscie co kupili 530 i nie potrafia okiełznac maszyny i po roku dwóch maja 50 godz i sprzedają moto w spko stanie , szukac okazji pozdro

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czlowiekwidmo dnia Wto 21:14, 06 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin