Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

remont exc 520/525 rozpoczety
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piteros1




Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DBL

PostWysłany: Pon 23:50, 12 Sty 2015    Temat postu: remont exc 520/525 rozpoczety

witam
w tamtym sezonie kupiłem swojego kata i zbierałem się do remontu do dziś, z góry mówię że nigdy sam nie remontowałem wiec proszę o wyrozumiałość i wsparcie, dużo czytałem o remontach ale w praktyce co innego, dzisiaj wyciągnąłem silnik i rozebrałem górę, ogólnie za remont sie wziąłem bo coś za głośno klepał, i rozrusznik słabo kręcił(ogolnie nie kreci)
1.pierwsze co się natknęło to wyrobiony taki ślad , a krzywka cala wiec chyba, pozostało po poprzednim właścicielu, ktoś go chyba wcześniej robił bo cylinder elko chyba nie jest standardem


2.
cylinder troszkę przytarty gdzieniegdzie ale bez rys, te zawory tylko jedne równo z powierzchnia drugie troszkę wystają, 3. nie za mało regulacji ?

4.
rozrusznik nie kreci, jak sprawdzić czy to sprężynka do wymiany czy wałeczek, według mnie sprężynka slaby opór ma może raz się obkręcila ?

5. no i na koniec najlepsze korba lata na boki jak szalona, góra dół minimalnie, jak ja sprawdzić, i co dalej, rozpoławiać silnik? trochę dygam się skrzyni


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piteros1 dnia Pon 23:52, 12 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 0:02, 13 Sty 2015    Temat postu:

luz poziomy jest dopuszczalny (1.1mm) ale pionowy nie, koniecznie do wymiany, będziesz musiał dać wał do wyważenia ,
rozpołowienie nie takie straszne - manual silnika w rękę i powoli można jechać jak masz wszystkie ściągacze i narzędzia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Wto 0:04, 13 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piteros1




Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DBL

PostWysłany: Wto 0:11, 13 Sty 2015    Temat postu:

w narzedzie sie powoli uzbrajam, teraz chcę kupić ściągacz do łożyska na wałka rozrzadu [link widoczny dla zalogowanych] będzie git ?? jakie narzedzie jeszcze potrzebne napewno sciagacz do magneta

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Wto 0:23, 13 Sty 2015    Temat postu:

Klucz dynamometryczny! Co najmniej od 10Nm do 150Nm ale raczej takiego nie dostaniesz prawdo podobnie będziesz musiał kupić dwie sztuki,mały i duży.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 6:43, 13 Sty 2015    Temat postu:

pokaż ten wałek rozrządu od drugiej strony
tam ci chyba brakuje śruby blokującej ten ciężarek od deko, typowa usterka dla starszych roczników
śruba wypadała z zębatki i spadała do silnika robiąc spustoszenie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 8:34, 13 Sty 2015    Temat postu:

elko to oryginał, tłok jakiej firmy i wymiar miałeś, zawory wciągnięte to pewnie ssaki(raczej do wymiany) - rozepnij wszystkie i sprawdź i gniazda i zawory , korba jakiej firmy (na boki może lekko latać)?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piteros1




Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DBL

PostWysłany: Wto 10:32, 13 Sty 2015    Temat postu:

hacker33 napisał:
pokaż ten wałek rozrządu od drugiej strony
tam ci chyba brakuje śruby blokującej ten ciężarek od deko, typowa usterka dla starszych roczników
śruba wypadała z zębatki i spadała do silnika robiąc spustoszenie

nie nic nie wpadło, śruba jest tylko ja ten ciezarek reka trzymalem zeby ten waleczek bylo lepiej widac


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 11:07, 13 Sty 2015    Temat postu:

acha
ta sprężynka chodzi bardzo lekko i jeżeli byłaby już wyrobiona to by nie odpalał z rozrusznika
w tych rocznikach luzowały się też śruby którymi przykręcona jest zębatka do wałka, dociągnij je przed montażem w motocyklu bo to była wada fabryczna modeli chyba 2001-2003
a ta głowica jest taf frezowana fabrycznie - pierwsze zdjęcie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 11:08, 13 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piteros1




Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DBL

PostWysłany: Wto 12:49, 13 Sty 2015    Temat postu:

hacker33 napisał:
acha
ta sprężynka chodzi bardzo lekko i jeżeli byłaby już wyrobiona to by nie odpalał z rozrusznika
w tych rocznikach luzowały się też śruby którymi przykręcona jest zębatka do wałka, dociągnij je przed montażem w motocyklu bo to była wada fabryczna modeli chyba 2001-2003
a ta głowica jest taf frezowana fabrycznie - pierwsze zdjęcie

no mi wlasnie nie odpala z rozrusznika i dlatego dodalem, bo ktos mi kiedys podpowiedzial ze moze sprezynka albo waleczek wyrobiony


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:26, 13 Sty 2015    Temat postu:

wyciagnij zawory bo w głowicy to nie ocenisz czy sa zuzyte, co do regulacji to mogłes przed sciagnieciem zmierzyc odległosc od dzwigienek do płaszcza zabespieczajacego i bys wiedział czy masz tam tegulacje czy nie, zrób wiecej fot cylindra ale widzac na tym jednym zdjeciu ze jest ok, najlepiej jakbys oddał do jakiegos zakładu zeby ci zmiezyli cylek. A tak na marginesie to strasznie brudno miałes pod ta pokrywa zaworów Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiterBaja




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LRA

PostWysłany: Wto 14:24, 13 Sty 2015    Temat postu:

Na zdieciu gdzie widac sróbki zawórów widac ze sa prawie na równo z nakretka czyli zawory nie kwalifikują sie chyba do wymiany. Gdyby były zużyte wydac było by juz z 6 zwojów sróbki do regulacji jezeli wiesz co mam na mysli. Pozdro! Zrob tak jak koledzy pisza. Zobacz jakiej selekcji masz tłok. Wstaw zdiecia zaworó i cylindra jak juz rozłaczysz go z głowica. Pondro!

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PiterBaja dnia Wto 14:43, 13 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piteros1




Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DBL

PostWysłany: Śro 0:25, 14 Sty 2015    Temat postu:

pawciak12 napisał:
wyciagnij zawory bo w głowicy to nie ocenisz czy sa zuzyte, co do regulacji to mogłes przed sciagnieciem zmierzyc odległosc od dzwigienek do płaszcza zabespieczajacego i bys wiedział czy masz tam tegulacje czy nie, zrób wiecej fot cylindra ale widzac na tym jednym zdjeciu ze jest ok, najlepiej jakbys oddał do jakiegos zakładu zeby ci zmiezyli cylek. A tak na marginesie to strasznie brudno miałes pod ta pokrywa zaworów Shocked

odleglosc dzwigienek wczesniej mierzylem bylo ok, zawory nie sa rozpiete wiec ewentualnie moge jeszcze zmierzyc

rozebralem zeby sprawdzic co tak halasuje/klepie a jak narazie wsztsko ok , tlok tylko ma jakies dwie ryski od gory i ta korba mnie martwi ze tak lata da sie ja jakos sprawdzic w domowych warunkach ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piteros1 dnia Śro 0:32, 14 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiterBaja




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LRA

PostWysłany: Śro 0:51, 14 Sty 2015    Temat postu:

Da sie sprawdzic korbe tak jak ci pisali wczesniej. Luz na boki jest dopuszczalny w jakichs małych tolerancjach. Luz góra, dół na łozysku lepiej wymien chyba ze chcesz buum bo przy nowym tłoku na pewno ja dobijesz

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PiterBaja dnia Śro 0:52, 14 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piteros1




Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DBL

PostWysłany: Śro 18:56, 14 Sty 2015    Temat postu:

dobra o powiedzcie mi na chlopski rozum jak sie dobrac do walu i jak to wyglada, czy da sie rozpolowic silnik i wyciagnac wal zeby nie naruszyc skrzyni i nie zrobic tam bigosu ? i jak to jest z tym walem wyciagne go dam do wymiany korbe i montuje spowrotem czy bede musial mierzyc te jakies luzy czujnikiem zegarowym

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:01, 14 Sty 2015    Temat postu:

Korba jest zmieniana i centrowana odrazu. Skrzynia zostaje na swoim miejscu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 1 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin