Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pompa oleju ktm exc 525

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomas010101




Dołączył: 22 Mar 2018
Posty: 8
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lębork

PostWysłany: Nie 22:28, 25 Lis 2018    Temat postu: Pompa oleju ktm exc 525

Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytank do "speców" od silnikow rfs. Przy ostatniej zmianie oleju na korku od spustu oleju znalazlem taki jakby kawalel lozyska igielkowego. Od razu motocykl pojechal do mechanika. Po zdjeciu dekla od sprzegla okazalo sie ze ten plastikowy tryb od pompy oleju sie rozpadł. Motocykl do konca chodzil nornalnie, zadnych objawow. Profilaktycznie wszystko idzie nowe, walek,pompy tryb napedzajacy. Moje pytanie czy mial ktos podobny problem i jaka byla tego przyczyna. Mechanik mowi ze nie wie jaka mogla byc przyczyna, nic nie zblokowane wszystko chodzilo normalnie. Nie chcial bym wywalic kasy w bloto ze po zlozeniu wszystkiego znow sie zesra :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 9716
Przeczytał: 70 tematów

Pomógł: 195 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / LBN

PostWysłany: Nie 22:52, 25 Lis 2018    Temat postu:

a skąd było to łozysko igiełkowe w koncu ? moze cos sie rozpadło gdzie indziej = i uszkodziło pompe.
igiełka to jest np na rolkach na rozrządzie, i to potrafi sie rozsypać - nawet potrafi silnik duzo głosniej nie pracować, i taka igielka mogła by cos zablokować ( chociaz z drugiej strony ona jest po stronie rozrządu i nie wiem czy mogła by sie dostać do "skrzyni " sitko jest na przelewie pod wałem ale nie pamietam czy sie by przypadkiem taka rolka nie mogła przecisnąć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomas010101




Dołączył: 22 Mar 2018
Posty: 8
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lębork

PostWysłany: Nie 23:04, 25 Lis 2018    Temat postu:

Ta jakby igielka jest zabezpieczeniem tego kola plastokowego na walku od pomp. I nie wiadomo jak to sie stalo ze to sie rozpadlo, ten plastikowy tryb w kilku czesciach byl :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 9716
Przeczytał: 70 tematów

Pomógł: 195 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / LBN

PostWysłany: Nie 23:28, 25 Lis 2018    Temat postu:

własnie potem wyczaiłem ze tam zabezpieczenie jest na takim pinie, czyli sprawa troche "tajemnicza" a pompy na pewno gładko chodza ? kiedys miałem takie pomylone po rozbiórce, to co którys obrót jakby lekko sie blokowały, raczej by nie rozewały kół, tym bardziej jak silnik nie był swiezo po remoncie, ale jakby sie pasowanie zmieniło to kto wie... tylko ze były by slady na pewno

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomas010101




Dołączył: 22 Mar 2018
Posty: 8
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lębork

PostWysłany: Nie 23:38, 25 Lis 2018    Temat postu:

No te stare pompy idealne nie byly ale przycinac sie nie przycinaly, przynajmniej tak mechanik mi mowil. Jest mozliwosc ze pompy sie zblokowaly i rozwolily ten tryb ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 410
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:23, 26 Lis 2018    Temat postu:

Ja miałem w rfs taki problem z łozyskiem igiełkowym - kołka posredniego od rozrusznika - ono jest nad kołkiem pompy - sprawdź to:


NEEDLE BEARING K 10X13X16 TN

0405101316

To jest znany problem np w roczniku 2005 ( młodsze miały inne łozysko - chyba podwójne)
U mnie odbyło sie bez strat - ale faktycznie jak to się rozpasdnie przy niefarcie może uszkodzić to kołko pompy

Popatrz po długości tej igiełki - może coś dobierzesz na fiszkach- ale u Ciebie może to tak być że coś zablokowało pompy i rozwaliło kółko - a jak pin jest jeden to moze to zabezpiecznie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez babel dnia Pon 12:11, 26 Lis 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loczek




Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 10
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 0:58, 29 Lis 2018    Temat postu: Re: Pompa oleju ktm exc 525

tomas010101 napisał:
Nie chcial bym wywalic kasy w bloto ze po zlozeniu wszystkiego znow sie zesra :/


Dajesz niesprawny motocykl do mechanika, który Ci robi remont silnika. Co Cię obchodzi czy on się po tym zesra? To jak Ty masz się martwić co tam się zepsuło to oddaj do innego mechanika co jest ogarnięty.
A drugie, to jak rozbierze silnik, to chyba będzie widać gdzie brakuje jakiego kawałka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin