Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ktm/husaberg te/exc 300 2013r kopci - przyczyna?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hus300




Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:02, 17 Wrz 2014    Temat postu: ktm/husaberg te/exc 300 2013r kopci - przyczyna?

Witam wszystkich!
Od niedawna jestem posiadaczem husa te 300 2013r. Moto nie "zmęczone" ale mam z nim pewien problem. Mianowicie po mocnym rozgrzaniu jak pochodzi na niskich obrotach zaczyna przydymiać, przegazuje go wypali nadmiar oleju i przez jakiś czas nie kopci.
Ustawienia gaźnika, mieszanka(1:60) - wg. zaleceń producenta.
Oleju w skrzyni troszkę ubywa przy czym poci się wałek zdawczy.
Jeżdżę przeważnie niskimi i średnimi obrotami.
Zaznaczę, że mam kilku znajomych z takimi motocyklami i im mniej kopcą a też raczej jeżdżą "dołem".
Aha jest świeżo po wymianie tłoka.
Ma ktoś jakieś pomysły?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:03, 17 Wrz 2014    Temat postu:

na jaki kolor kopci? ile masz godzin nalatane?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hus300




Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:45, 17 Wrz 2014    Temat postu:

na biało (tak jak na ssaniu), płynu chłodzącego nie ubywa.
Wrażenie jest takie jakby miał za bogato na walnych i średnich. Jak go tak zamuli ma pewien problem z wejściem na najwyższe obroty no i wtedy siwy dym.
Przejadę chwilę na maxa przepali to co się zebrało i przez jakiś czas nie kopci.
W zaworze wydechowym najtwardsza sprężynka.
Filtr zawsze czysty.
Olej motul 800v.
Przebieg 96mth i raczej tak ma bo kupiony nowy w grudniu 2013r.
Obstawiałbym uszczelniacze na wale, bo trochę ubywa oleju ze skrzyni, ale jakby zaciągał olej ze skrzyni to chyba smrodek byłby trochę inny?
To moje pierwsze 2t.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hus300




Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:54, 17 Wrz 2014    Temat postu:

wiesz jakie są objawy jak "podciąga" olej ze skrzyni? jak ustawiasz gaźnik- tak jak serwis zaleca?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:33, 17 Wrz 2014    Temat postu:

Zdiagnozuj najpierw ubytek oleju ze skrzyni, bo jest możiwość że ciągnie go przez uszczelniacz do cylindra i stąd kopci. Napraw wyciek oleju z wałka zdawczego i skontroluj stan oleju.
Tłok ty wymieniałeś i widziałeś w jakim stanie jest cylinder?
Świece zmieniałeś? Jeśli nie to zmień.
Gaźnik ustawiony według serwisuwki pod twój teren?
Jest również możliwość że wata w wydechu jest mocno nasączona olejem i wypala go po rozgrzaniu. Kapie ci olej z tłumika?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hus300




Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 6:39, 18 Wrz 2014    Temat postu:

zrobię tak jak piszesz najpierw zajmę się ubytkiem oleju.
tłok robiłem sam, ale pomiar i dobór tłoka serwis;
świecy nie zmieniałem - zmienię;
gaźnik wg serwisuwki zgodnie z panującą temperaturą i wysokością n.p.m.;
watę sprawdzałem nie jest nasączona choć z tłumika po jeździe płynie strużka.
Ty ustawiasz gaźnik zgodzie z serwisuwką?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:57, 18 Wrz 2014    Temat postu:

Zgodnie z serwisuwką to tylko nowe sprzęty się ustawia. W miarę eksploatacji zużyciu ulega m.in gaźnik przez co ustawienia fabryczne mogą ale nie muszą być odpowiednie. Ja robię tak: ustawiam gaźnik według serwisuwki(tej tabeli na końcu) i jeśli potrzeba, a z reguły potrzeba to doregulowuję go już sam. Świeca jest głównym wyznacznikiem jakości mieszanki, więc po jej kolorze już coś będziesz wiedział. Oprócz tego moto ma ładnie odpalać i wkręcać się na obroty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hus300




Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:31, 18 Wrz 2014    Temat postu:

zmieniłem uszczelniacz na wale od strony sprzęgła, złożyłem moto rozgrzałem i widzę, że to było to. hus pyrkał z dobre pół godziny i dymienia nie ma;
podczas rozbierania uszkodziła się uszczelka dekla(ta największa), złożyłem na silikon żeby dokonać próby; myślisz, że można zostawić na silikonie czy musi być uszczelka (uszczelka jest gruba)
do tej pory miałem kat-y na rfs-ach i tam takie rzeczy nie miały większego znaczenia, ale tu widzę, że sprzęt dużo bardziej wrażliwy;
po złożeniu zaczęło mi sprzęgło ciągnąć choć składałem tak jak było wcześniej, wiesz może o co może chodzić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hus300




Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:34, 18 Wrz 2014    Temat postu:

kolor świecy sprawdzasz po "ostrej" jeździe czy również po jeździe na niższych obrotach?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:23, 18 Wrz 2014    Temat postu:

Ta duża uszczelka to dość newralgiczny punkt w tych silnikach, rozwarstwia się w okolicy pompy wody i kanału wodnego, wtedy albo woda idzie do silnika albo na odwrót, albo jest wyciek na zewnątrz. Złożyłeś to na samym sylikonie czy uszczelka + sylikon?
Jeśli rozbierałeś sprzęgło i nie złożyłeś go dokładnie tak samo(chodzi o kolejność i pozycję tarcz i przekładek) to może potrzebować chwilę aby na nowo się ułożyć, stąd ciągnie. Przyglądałeś się czy tarcze nie są wytarte na ząbkach oraz czy kosz nie ma wytartych rowków w miejscu styku z tarczami? Poza tym ty masz to nowe sprzęgło(talerz zamiast sprężyn) i tam jest regulacja, złożyłeś to tak samo jak było wcześniej?
Kolor świecy sprawdzasz po ostrej przejażdżce, na niskich obrotach nawet dobrze zestrojony 2t obrzyga świecę olejem i nic nie da jej weryfikacja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hus300




Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:04, 18 Wrz 2014    Temat postu:

złożyłem na samym silikonie; nie wiem czy tak może być bo uszczelka będzie znacznie grubsza;
sprzęgło składałem z taką samą kolejnością(co prawda w koszu raczej nie w tej samej pozycji), tarczki ładne kosz też, regulacje w tej samej pozycji. Ale chyba wiem o co chodzi moto jak robiłem położyłem na lewą stronę w 525 exc jak tak robiłem to zapowietrzał się lekko układ i było podobnie, trochę pojeździłem i było ok.
Co do regulacji za pomocą talerza- rozumiem, że w zależności których otworów użyję (tam są oznaczenia) reguluję siłę docisku, pamiętasz które otwory zwiększają a które zmniejszają docisk?
Co do koloru świecy- to w ten sposób chyba mogę sprawdzić tylko dyszę główną?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:30, 18 Wrz 2014    Temat postu:

Nie może to być złożone na samym sylikonie, jedynie uszczelka + sylikon. Kopka ci teraz odbija spowrotem po kopnięciu? Ta uszczelka ma określoną grubość i ten wymiar musi być zachowany.
Co do otworów docisku to pamiętam jedynie że standardowo jest na środkowym.
Tak, kolor świecy głównie określi dyszę główną i iglicę.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hus300




Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:03, 18 Wrz 2014    Temat postu:

tak myślałem, faktycznie kopniak nie wraca dobrze.
widzę, że masz pojęcie, dzięki bardzo za pomoc;
patrzyłem jak "latasz" swoim - widać, że sprzęt masz opanowany nie tylko pod względem mechanicznym.
Jeszcze pytanie co do techniki jazdy:jadąc szybko jak odpuszczasz gaz to wysprzęglasz (chodzi mi o smarowanie w tym czasie)? Zawsze miałem 4t przy przesiadce na 2t miałem obawy czy zdołam przezwyciężyć nawyki.
Jeszcze raz dziękuję
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:21, 18 Wrz 2014    Temat postu:

Z tym słabym smarowaniem w 2t podczas jazdy z góry na biegu przy zamkniętej przepustnicy to prawda. Ale to nie jest tak że co 10 metrów trzeba go przegazowywać bo się zatrze. Wszystko zależy od prędkości, biegu na jakim jedziesz i długości zjazdu. Generalnie wyrób sobie nawyk aby na zjazdach co jakiś czas wcisnąć sprzęgło i przegazować.
Każde inne odpuszczenie gazu które trwa kilka sekund nie niesie za sobą negatywnych skutków.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hus300




Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:35, 19 Wrz 2014    Temat postu:

założyłem oryginalną uszczelkę pod dekiel, hus jest już po dłuższych testach, nareszcie jest wszystko tak jak powinno być. Zadziwiające jest, że uszczelniacz wcale nie wyglądał źle a jednak puszczał. Jeszcze raz dziękuję major000 - należy Ci się flacha.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin