Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

kawaki plastiku w oleju

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 93
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Wto 13:42, 16 Mar 2021    Temat postu: kawaki plastiku w oleju

pacjent to exc450'11
210mth, zmiana oleju

na sitku korka oleju skrzyni biegów kawałki czarnego plastiku, największy wielkości 2x łebka od szpilki, kilka mniejszych, jakiś dłuższy opiłek, jakby drzazga i trochę miału

magnes ich nie łapie, po przepłukaniu kolor dalej jest czarny, wydaje mi się, że to plastik.

co to może być i czy bardzo się martwić?

korek wlewu i obudowa sitka są całe, bez uszkodzeń.
co jeszcze może być z plastiku wewnątrz obudowy skrzyni biegów?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 14:16, 16 Mar 2021    Temat postu:

ja bym rozbierał i szukał problemu
moze fragment slizgu, moze fragment napędu pompy oleju - tak czy inaczej nieciekawie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 93
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Wto 14:39, 16 Mar 2021    Temat postu:

Mam wszystkie narzędzia, więc faktycznie mogę to zrobić.
Mówisz, żeby nie jeździć?
Najbardziej martwi mnie przerwa w jeżdżeniu Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 14:51, 16 Mar 2021    Temat postu:

to trzeba sie szybko wziac za robote Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 93
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Wto 15:26, 16 Mar 2021    Temat postu:

Podoba mi się ta odpowiedź Smile

No to jeszcze pytanie. Skoro mam rozbierać cały silnik, to pewnie rozsądnie będzie od razu wymienić tłok, a co poza tym? łańcuszek rozrządu, wszystkie łożyska i uszczelniacze? Czy jeszcze w coś się zaopatrzyć?

Czy tłok przy tym przebiegu (210mth) mogę od razu zamówić fabryczny, czy lepiej poczekać na rozbiórkę i pomierzyć cylinder?

Korci mnie, żeby go zalać olejem i przejeździć do nast. zmiany (15mth), a w tym czasie zamówić wszystkie graty. Ma to sens czy nie ryzykować???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 16:34, 16 Mar 2021    Temat postu:

fachowo to sie rozbiera i ocenia, potem zamawia częsci
ja bym rozebrał i pomierzył, chyba ze masz nadmiar kasy to zamawiaj od razu nowy oryginał
ja bym sciagnał pokrywe sprzęgla i zapłonu + od gory zajrzał rozrządu na slizgi, i bedzie pewnie odpowiedź co padlo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 93
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Wto 16:37, 16 Mar 2021    Temat postu:

super, tak zrobię, będzie wstępna ocena!
dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 93
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Wto 18:48, 16 Mar 2021    Temat postu:

Dzięki Henio za zmotywowanie mnie! Zdjąłem prawą pokrywę silnika i znalazłem winowajcę. Zjechane są obie plastikowe zębatki pompy olejowej Shocked
oczywiście, że nie należałoby z tym jeździć Sad

Jeszcze raz dzięki Very Happy Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pm2z dnia Wto 18:48, 16 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 20:33, 16 Mar 2021    Temat postu:

i całe szczescie ze wyszło teraz, pewnie jeszcze chwila i miałbys grube koszta Very Happy

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Śro 7:12, 17 Mar 2021    Temat postu:

Tez mam tego paździerza exc 450 Smile jak padły Ci zębatki to i tak miałeś "braki" w smarowaniu Smile wiem to po sobie bo u mnie tez tak było. Polecam ściągać głowice i oceniać cylinder i tłok, korba itd, bo raczej jest przytarty. Oraz również ocenić wałki i dźwigienki zaworowe w głowicy bo one bez smarowania lubią się przycierać. Ja tak bez smarowania zrobiłem 1mth i kosztowało mnie to nową korbę, cylinder, tłok i wiele innych dupereli.
Nie straszę tylko polecam zaglądnąć do pieca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin